:: ECONOMY :: ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ :: ECONOMY :: ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ
:: ECONOMY :: ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ

 
20.09.2023 19:39
Автор: Демченко Сергій Олексійович, магістр, Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка
[17. Соціальні комунікації;]

Важливою рисою сьогодення є перебудова системи освіти на демократичних і гуманістичних засадах, створення альтернативних моделей психолого-педагогічної підтримки, механізму вільного вибору форм навчання дітей з особливими освітніми потребами в залежності від рівня та діапазону освіти [3, с. 71].

Необхідно змінити національний підхід до актуальних питань щодо забезпечення рівних освітніх прав дітей з особливими освітніми потребами. В  українському законодавстві та  соціальному захисті з'явилися нові концептуальні терміни щодо дітей з особливими освітніми потребами, які поступово набувають загального визнання та розуміння. Донедавна на позначення дітей з особливими освітніми потреба ми в нашій країні використовували такі терміни, як "інвалід", "діти-інваліди", "аномальні", "неповноцінні", "дефективні".

Ми завдячуємо науковим поглядам А. Колупаєвої, яка запропонувала відносити до категорії дітей з особливими освітніми потребами "всіх дітей, освітні потреби яких перевищують загальноприйняту норму". Це діти з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі діти-інваліди, обдаровані діти та соціально незахищені діти [2, с. 24].

За словами О. Бойвана, «діти з особливими освітніми потребами – це поняття, яке дуже широко охоплює всіх дітей з освітніми потребами, що виходять за загальноприйняті норми. Це стосується дітей з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі дітей-інвалідів та дітей із соціально вразливих груп (наприклад, з дитячих будинків)» [1, с. 15].

У  національних правових документах поняття «особливі потреби»  використовується для позначення потреб, які виникають у зв'язку з інвалідністю особи і спрямовані на відновлення або компенсацію порушених чи втрачених здібностей до різних видів діяльності, у тому числі здатності до здобуття знань «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»).

Отже, реформування системи інклюзивної освіти в Україні повністю відповідає сучасним світовим тенденціям в організації навчання та підтримки дітей з особливими освітніми потребами і має на меті перетворення її на самостійний заклад, який озброює дітей знаннями, необхідними для життя в 21 столітті.

Іншими словами, інклюзивне освітнє середовище в загальноосвітніх навчальних закладах – це сукупність психолого-педагогічних та матеріально-технічних умов, які дають можливість дітям з особливими освітніми потребами перебувати в загальноосвітніх навчальних закладах і сприяють їхньому фізичному, психологічному та духовному розвитку, а також подальшому становленню та соціалізації як особистості.

Таким чином, проблема інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами є серйозним  і дискусійним питанням у сучасному  науковому дискурсі. Її вирішення потребує, насамперед, індивідуалізації інклюзивного навчання, використання різних форм і методів соціальної роботи в умовах інклюзії, залучення батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, до процесу організації інклюзивного навчання.

Список використаних джерел:

1.Бойван О. Діти з особливими освітніми потребами. Психолого-педагогічний супровід гармонійного розвитку дитини в загальноосвітніх закладах: збірник матеріалів II Всеукраїнського науково-методичного семінару для науковців, практичних працівників та студентів (17 квітня 2014 року). Умань: АЛМІ, 2014. С. 15-17.

2.Колупаєва А. А. Інклюзивне навчання: вибір батьків. Харків: Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. 56 с. (Інклюзивне навчання).

3.Малишевська І. А. Етимологія поняття діти з особливими освітніми потребами. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2015. Вип. 9. С. 66-73.

_________________________________________________________________

Науковий керівник: Єгорова Ксенія Григорівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, психології, соціальної роботи та менеджменту, Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНФОРМАЦІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ІНІЦІАТИВИ «АКТИВНА ГРОМАДА» В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
20.09.2023 18:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.157 сек. / Mysql: 1425 (0.122 сек.)