:: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ :: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
:: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

 
02.02.2023 22:35
Автор: Лиманська Ольга Вікторівна, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Барабаш Ольга Володимирівна, старший викладач кафедри хореографії, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
[3. Педагогічні науки;]


ORCID: 0000-0002-4968-7515  (O.Lymanska)

ORCID: 0000-0001-6999-788Х  (O.Barabash)


За останній час профорієнтаційна робота зі спеціальності 024 Хореографія зазнала суттєвих змін, причинами яких є багато факторів, а особливо карантинні обмеження та введення військового стану в Україні. Відсутність можливості безпосереднього спілкування з випускниками шкіл, творчих колективів, гуртків та їх батьками ускладнює, а в деяких випадках робить неможливим проведення такої форми роботи як професійний відбір. 

Історія професійного відбору майбутніх вчителів хореографії має глибокі корені в нашій державі [1]. Більшість вищих навчальних закладів України, де є спеціальність «Хореографія» мають структуру та чіткі вимоги щодо професійного відбору фахівців в галузі хореографічного мистецтва. 

Основні критерії професійного відбору є загальновизнаними, «вступники за спеціальністю «Хореографія» повинні бути наділені «розвинутим відчуттям ритму, музичною пам’яттю, здоровим суглобном’язовим апаратом, здоровою серцево-судинною системою та мати здібності до танцю» [4]; [6]. Важливим аспектом професійного відбору також є прагнення особистості до самовдосконалення: участь у конкурсах, фестивалях, семінарах, тренінгах.

Але, головною метою профорієнтаційної роботи лишається сприяння конкурентноспроможності спеціальності «Хореографія» за всіма освітніми рівнями. Мета визначає важливі завдання – інформування про специфіку та переваги професії викладача хореографії, про нові професійні можливості в кар'єрному зрості; професійне виховання – залучення абітурієнтів до різних форм діяльності: майстер-класи, тренінги, постановча робота; професійне консультування, яке містить основні компоненти: зміст спеціальності, її вимоги до особистісних якостей та фізичних можливостей, перспективи професійного зросту, спектр працевлаштування випускників, затребуваність на сучасному ринку праці; професійне діагностування вихованців танцювальних клубів, колективів, профільних ліцеїв, коледжів щодо зросту їх здібностей, професійних нахилів, самовизначення. Всі завдання спрямовані на підняття престижу спеціальності «Хореографія» та професії вчителя в сучасному суспільстві.

Фахівці зазначають, що в процесі професійної консультації зясовуються можливі шляхи здобуття освіти за визначеною спеціальністю (спеціалізацією), термін навчання, перспективні напрями професійного зростання, необхідність та потреба у фахівцях певної галузі на ринку праці [3].

Слід зазначити, поняття «профорієнтація» тлумачиться по-різному, але більшість науковців розглядає профорієнтацію як одну з необхідних професійних технологій, що представляє собою складну діяльність, в процесі якої в особистості формується усвідомлення свого прагнення, готовності або ціннісна установка до вибору та опанування обраною професією [5]. Тобто, особистість, перебуваючи в такому психологічному стані, усвідомлює модель активності, в якій є самооцінка, мета, майбутня поведінка та шляхи й засоби досягнення мети.

Завданням викладачів є спрямувати діяльність особистості в професійне русло, на особистому прикладі показати всі переваги та складності обраної професії, привити повагу до обраного виду діяльності.

Окрім традиційних форм профорієнтаційної роботи таких як:

І. Творчі зустрічі викладачів кафедри з випускниками хореографічних колективів, ЗОШ, спеціалізованих ліцеїв, шкіл мистецтв, коледжів.

ІІ. Індивідуальні консультації учнів, профорієнтаційні бесіди.

ІІІ. Проведення профорієнтації під час роботи членами журі конкурсів та фестивалів з хореографії.

ІV. Організація, проведення та участь у концертних заходах творчих колективів кафедри.

V. Проведення майстер-класів та творчих лабораторій, конкурсів, чемпіонатів за участю абітурієнтів.

VІ. Проведення профорієнтаційних концертів.

VІІ. Виїзні концерти під гаслом: «Ми – сковородинівці».

VІІ. Організація підготовчих курсів з хореографії [2].

Застосовуються такі форми роботи, як: 

1. «Дні відкритих дверей» в режимі онлайн із застосуванням Zoom, Google Meet конференції.

2. Підготовка профорієнтаційних відеороликів та профорієнтаційна робота в соціальних мережах.

3. Виготовлення та розповсюдження рекламної продукції (календарі, брелоки, чашки).

Хореографічне мистецтво – це мистецтво, яке передбачає живе спілкування, живий концертний виступ, що, на жаль зараз неможливо. Слід констатувати, що дистанційна форма навчання за спеціальністю «Хореографія» не є привабливою формою для більшості талановитих молодих людей, які прагнуть набути нові навички й знання, брати участь у конкурсах наживо. Така форма роботи підходить для абітурієнтів – випускників коледжів мистецтв, спортсменів з бального та сучасного танців з достатнім досвідом практичної діяльності, керівникам колективів, які свого часу не мали можливості отримати спеціальну освіту. 

Більшості студентів складно навчатися без живого спілкування з викладачем, у більшості немає місця, де займатися, перебої з інтернетом. Також деякі здобувачі, особливо 1-2 років навчання мають проблеми з розподілом часу та організацією самоосвіти.

Гарна традиція з організації підготовчих курсів, на жаль стала неможливою, а більшість абітурієнтів не бажають проходити курси дистанційно, хоча сплата за навчання достатньо доступна.

Вступна кампанія 2022 року показала зниження престижу мистецьких спеціальностей, зокрема хореографічних в цілому по всій Україні. Ця ситуація викликає наше занепокоєння, що спонукає до пошуку нових форм роботи з 'абітурієнтами. Перспективним напрямом вбачаємо започаткування мистецьких проектів з іноземними викладачами та закладами вищої освіти, а також уведення в освітній процес загальноосвітньої школи обов'язкового предмету «Український танець».

Список використаних джерел:

1. Герц І.І. Історія розвитку професійного відбору у системі хореографічної освіти. Вісник НАКККіМ. № 2, 2020. С. 140-145.

2. Консультаційний центр з підготовки абітурієнтів ХНПУ імені Г.С.Сковороди. URL: http://hnpu.edu.ua/uk/division/konsultaciynyy-centr

3. Напрями профорієнтаційної роботи в університеті. URL: https://osau.edu.ua/proforiyentatsijna-robota/napryamy-proforiyentatsijnoyi-roboty-v-universyteti/

4. Програма творчого конкурсу зі спеціальності 024 «Хореографія». URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Priimalna/2022%20pk/Programy_vstupu/ Bak_TK/bakalavr_2022_khoreogr_stats_.pdf

5. Професійна орієнтація: підручник [для студентів] / Єгорова Є.В., Ігнатович О.М., Кобченко В.В., Литвинова Н.І., Марченко І.Б., Мерзлякова О.Л., Синявський В.В., Татаурова-Осика Г.П., Шевенко А.М.; [за ред. О.М. Ігнатович]. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. 240 с.

6. Limanskaya O. & et. The development of female students’ flexibility engaged in choreography. Physical education of students. 2022;26(2):54-3. https://doi.org/10.15561/20755279.2022.0202



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
30.01.2023 01:00
THE USE OF FORMATIVE ASSESSMENT TECHNIQUES IN COVID-19 AND WAR TIME TERMS
27.01.2023 13:21
КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
25.01.2023 17:50
СУЧАСНІ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У США
24.01.2023 20:43
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
24.01.2023 19:37
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.01.2023 15:03
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ “ТРАВМИ ОРГАНА ЗОРУ” ІНТЕРНАМИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА-СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”
17.02.2023 18:36
EXPERIENCE OF PREPARING STUDENTS FOR TAKING AN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION
17.02.2023 16:46
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
17.02.2023 16:01
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
17.02.2023 12:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.190 сек. / Mysql: 1396 (0.147 сек.)