:: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ :: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
:: ECONOMY :: ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА КАФЕДРИ ХОРЕОГРАФІЇ: НАПРЯМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

 
02.02.2023 22:35
Автор: Лиманська Ольга Вікторівна, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Барабаш Ольга Володимирівна, старший викладач кафедри хореографії, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
[3. Педагогічні науки;]


ORCID: 0000-0002-4968-7515  (O.Lymanska)

ORCID: 0000-0001-6999-788Х  (O.Barabash)


За останній час профорієнтаційна робота зі спеціальності 024 Хореографія зазнала суттєвих змін, причинами яких є багато факторів, а особливо карантинні обмеження та введення військового стану в Україні. Відсутність можливості безпосереднього спілкування з випускниками шкіл, творчих колективів, гуртків та їх батьками ускладнює, а в деяких випадках робить неможливим проведення такої форми роботи як професійний відбір. 

Історія професійного відбору майбутніх вчителів хореографії має глибокі корені в нашій державі [1]. Більшість вищих навчальних закладів України, де є спеціальність «Хореографія» мають структуру та чіткі вимоги щодо професійного відбору фахівців в галузі хореографічного мистецтва. 

Основні критерії професійного відбору є загальновизнаними, «вступники за спеціальністю «Хореографія» повинні бути наділені «розвинутим відчуттям ритму, музичною пам’яттю, здоровим суглобном’язовим апаратом, здоровою серцево-судинною системою та мати здібності до танцю» [4]; [6]. Важливим аспектом професійного відбору також є прагнення особистості до самовдосконалення: участь у конкурсах, фестивалях, семінарах, тренінгах.

Але, головною метою профорієнтаційної роботи лишається сприяння конкурентноспроможності спеціальності «Хореографія» за всіма освітніми рівнями. Мета визначає важливі завдання – інформування про специфіку та переваги професії викладача хореографії, про нові професійні можливості в кар'єрному зрості; професійне виховання – залучення абітурієнтів до різних форм діяльності: майстер-класи, тренінги, постановча робота; професійне консультування, яке містить основні компоненти: зміст спеціальності, її вимоги до особистісних якостей та фізичних можливостей, перспективи професійного зросту, спектр працевлаштування випускників, затребуваність на сучасному ринку праці; професійне діагностування вихованців танцювальних клубів, колективів, профільних ліцеїв, коледжів щодо зросту їх здібностей, професійних нахилів, самовизначення. Всі завдання спрямовані на підняття престижу спеціальності «Хореографія» та професії вчителя в сучасному суспільстві.

Фахівці зазначають, що в процесі професійної консультації зясовуються можливі шляхи здобуття освіти за визначеною спеціальністю (спеціалізацією), термін навчання, перспективні напрями професійного зростання, необхідність та потреба у фахівцях певної галузі на ринку праці [3].

Слід зазначити, поняття «профорієнтація» тлумачиться по-різному, але більшість науковців розглядає профорієнтацію як одну з необхідних професійних технологій, що представляє собою складну діяльність, в процесі якої в особистості формується усвідомлення свого прагнення, готовності або ціннісна установка до вибору та опанування обраною професією [5]. Тобто, особистість, перебуваючи в такому психологічному стані, усвідомлює модель активності, в якій є самооцінка, мета, майбутня поведінка та шляхи й засоби досягнення мети.

Завданням викладачів є спрямувати діяльність особистості в професійне русло, на особистому прикладі показати всі переваги та складності обраної професії, привити повагу до обраного виду діяльності.

Окрім традиційних форм профорієнтаційної роботи таких як:

І. Творчі зустрічі викладачів кафедри з випускниками хореографічних колективів, ЗОШ, спеціалізованих ліцеїв, шкіл мистецтв, коледжів.

ІІ. Індивідуальні консультації учнів, профорієнтаційні бесіди.

ІІІ. Проведення профорієнтації під час роботи членами журі конкурсів та фестивалів з хореографії.

ІV. Організація, проведення та участь у концертних заходах творчих колективів кафедри.

V. Проведення майстер-класів та творчих лабораторій, конкурсів, чемпіонатів за участю абітурієнтів.

VІ. Проведення профорієнтаційних концертів.

VІІ. Виїзні концерти під гаслом: «Ми – сковородинівці».

VІІ. Організація підготовчих курсів з хореографії [2].

Застосовуються такі форми роботи, як: 

1. «Дні відкритих дверей» в режимі онлайн із застосуванням Zoom, Google Meet конференції.

2. Підготовка профорієнтаційних відеороликів та профорієнтаційна робота в соціальних мережах.

3. Виготовлення та розповсюдження рекламної продукції (календарі, брелоки, чашки).

Хореографічне мистецтво – це мистецтво, яке передбачає живе спілкування, живий концертний виступ, що, на жаль зараз неможливо. Слід констатувати, що дистанційна форма навчання за спеціальністю «Хореографія» не є привабливою формою для більшості талановитих молодих людей, які прагнуть набути нові навички й знання, брати участь у конкурсах наживо. Така форма роботи підходить для абітурієнтів – випускників коледжів мистецтв, спортсменів з бального та сучасного танців з достатнім досвідом практичної діяльності, керівникам колективів, які свого часу не мали можливості отримати спеціальну освіту. 

Більшості студентів складно навчатися без живого спілкування з викладачем, у більшості немає місця, де займатися, перебої з інтернетом. Також деякі здобувачі, особливо 1-2 років навчання мають проблеми з розподілом часу та організацією самоосвіти.

Гарна традиція з організації підготовчих курсів, на жаль стала неможливою, а більшість абітурієнтів не бажають проходити курси дистанційно, хоча сплата за навчання достатньо доступна.

Вступна кампанія 2022 року показала зниження престижу мистецьких спеціальностей, зокрема хореографічних в цілому по всій Україні. Ця ситуація викликає наше занепокоєння, що спонукає до пошуку нових форм роботи з 'абітурієнтами. Перспективним напрямом вбачаємо започаткування мистецьких проектів з іноземними викладачами та закладами вищої освіти, а також уведення в освітній процес загальноосвітньої школи обов'язкового предмету «Український танець».

Список використаних джерел:

1. Герц І.І. Історія розвитку професійного відбору у системі хореографічної освіти. Вісник НАКККіМ. № 2, 2020. С. 140-145.

2. Консультаційний центр з підготовки абітурієнтів ХНПУ імені Г.С.Сковороди. URL: http://hnpu.edu.ua/uk/division/konsultaciynyy-centr

3. Напрями профорієнтаційної роботи в університеті. URL: https://osau.edu.ua/proforiyentatsijna-robota/napryamy-proforiyentatsijnoyi-roboty-v-universyteti/

4. Програма творчого конкурсу зі спеціальності 024 «Хореографія». URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Priimalna/2022%20pk/Programy_vstupu/ Bak_TK/bakalavr_2022_khoreogr_stats_.pdf

5. Професійна орієнтація: підручник [для студентів] / Єгорова Є.В., Ігнатович О.М., Кобченко В.В., Литвинова Н.І., Марченко І.Б., Мерзлякова О.Л., Синявський В.В., Татаурова-Осика Г.П., Шевенко А.М.; [за ред. О.М. Ігнатович]. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. 240 с.

6. Limanskaya O. & et. The development of female students’ flexibility engaged in choreography. Physical education of students. 2022;26(2):54-3. https://doi.org/10.15561/20755279.2022.0202



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
30.01.2023 01:00
THE USE OF FORMATIVE ASSESSMENT TECHNIQUES IN COVID-19 AND WAR TIME TERMS
27.01.2023 13:21
КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
25.01.2023 17:50
СУЧАСНІ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У США
24.01.2023 20:43
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
24.01.2023 19:37
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.01.2023 15:03
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ “ТРАВМИ ОРГАНА ЗОРУ” ІНТЕРНАМИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА-СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”
17.02.2023 18:36
EXPERIENCE OF PREPARING STUDENTS FOR TAKING AN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION
17.02.2023 16:46
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
17.02.2023 16:01
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
17.02.2023 12:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.273 сек. / Mysql: 1425 (0.209 сек.)