:: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ :: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
:: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 10



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ

 
20.01.2023 13:11
Автор: Терлецька Юлія Олегівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, менеджменту і адміністрування, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна; Дячук Інна Олександрівна, магістр кафедри економічної теорії, менеджменту і адміністрування, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0002-7581-0409 Терлецька Ю.О.

Конкурентні переваги  являють собою концентровану форму прояву переваг у організаційній, економічній, технічній сферах виробничо-господарської діяльності підприємства та включають характеристики, властивості продукції, які створюють для суб’єкта господарювання певні переваги над конкурентами-товаровиробниками. Досягнення конкурентних переваг у сучасних умовах можливе за рахунок низької собівартості продукції, запровадження нововведень, сегментування ринку, високого рівня диференціації товарів, оперативного реагування на потреби ринку, а також вищого рівня продуктивності праці, кваліфікації виробничого, технічного, комерційного персоналу, якості та технічного рівня виготовленої продукції.  

Конкурентоспроможність підприємства є комплексною порівняльною характеристикою, яка  відображає рівень переваг суб’єкта господарювання  над підприємствами-конкурентами за певною визначеною сукупністю показників  оцінки його діяльності. Саме тому проблема якості виготовленої продукції є актуальною для будь-якого підприємства. 

Результативність діяльності підприємств олійно-жирового комплексу України впродовж останніх п’яти років у черговий раз підтвердила переваги переходу економіки від сировинного типу, коли держава перетворюється на сировинний  додаток до економік розвинених країн, до створення конкурентного продукту з високою доданою вартістю всередині країни.  Українська соняшникова олія експортується у 124 країни світу. На світових ринках основними споживачами її є Індія, Китай та країни ЄС, а також  країни  Близького Сходу, Африки, Азії. 

Олійна продукція користується зростаючим попитом на світовому ринку, що зумовлено двома основними факторами: переорієнтацією у структурі харчування людей на олії та жири рослинного походження через їхні  фізіологічні переваги і більш доступні ціни порівняно із тваринними жирами, а також динамічним зростанням у всьому світі виробництва біодизельного палива  на основі рослинних олій на фоні прогресуючого зростання цін на мінеральні енергоресурси та зменшення їхніх природних запасів.

Важливими чинниками розвитку олійно-жирової галузі є членство України у СОТ та підписання Угоди про асоціацію з країнами Європейського Союзу, а також створення в рамках цієї Угоди поглибленої та всеосяжної зони вільної торгівлі, що відкриває вітчизняним товаровиробникам перспективи для освоєння нових ринків збуту, підвищення рівня якості та безпечності продукції. Проте, незважаючи на певні здобутки олійно-жирової галузі, актуальними проблемами, що заважають повною мірою реалізувати власний експортний потенціал, залишаються невідповідність якості та безпечності олійно-жирової продукції міжнародним та європейським нормам і правилам. Зростаюча роль олійно-жирової галузі у подоланні кризового стану та відновленні економічного зростання національної економіки потребує формування дієвої системи державної підтримки її експортного потенціалу.

Одним з основних чинників, що перешкоджає розширенню доступу української продукції на європейський ринок в умовах запровадження зони вільної торгівлі, є невідповідність національних стандартів вимогам ЄС. Проведення політики ЄС у сфері забезпечення якості актуалізувало необхідність розробки єдиного підходу до забезпечення якості продукції, що виробляється та реалізується у країнах-учасницях. 

Практичний досвід свідчить про те, що товаровиробники для забезпечення переходу на нові міжнародні стандарти в середньому витрачають суми, еквівалентні 14% від собівартості продукції. Тестування такої продукції потребує додаткових витрат в обсязі ще 4% від собівартості. З огляду на кризовий стан національної економіки, у нинішніх умовах господарювання підприємствам буде важко залучити необхідні кошти для фінансування переходу на нові технічні стандарти. До того ж Угода про асоціацію не передбачає спеціальної програми фінансової допомоги для вирішення цієї проблеми. Отже, актуальним завданням вітчизняної економіки у сучасних умовах є створення системи фінансової підтримки переходу на нові європейські стандарти. 

 Пріоритетними напрямами підвищення рівня якості олії, на думку фахівців-практиків, є поліпшення споживчих якостей олії; підвищення технологічного рівня виготовлення продукції;  покращення смакових якостей олії; поліпшення вітамінного складу продукції;  закупівля якісних інгредієнтів; покращення естетичних якостей; зниження рівня розбризкування олії при термічній обробці; зниження кількості консервантів та стабілізуючих речовин, що перешкоджають псуванню продукту; використання сучасного обладнання для виготовлення олії; зниження гіркоти олії; зниження рівня штучного смаку і запаху; зниження частки осаду в загальній масі олії; впровадження сучасних систем автоматизації управління виробництвом; покращення якості пакувальної тари (застосування скляної затемненої тари).

Отже, основні напрями підвищення рівня якості продукції українськими товаровиробниками у контексті забезпечення її конкурентоспроможності у сучасних умовах можна звести до наступного:

1) Проведення гнучкої та активної превентивної політики реагування на зміни конкурентного середовища господарювання, що дозволяє вчасно та швидко обґрунтувати та реалізувати відповідні заходи, використати сприятливі можливості на ринку для подальшого розвитку.

2) Використання досягнень науки і техніки у бізнес-процесах, організаційних, збутових, управлінських та інших процесах на підприємстві, що дозволяє підвищити рівень якості продукції та продуктивності праці, а також знизити рівень виробничих витрат на якісній основі.

3) Постійний і систематичний аналіз ринку та потреб потенційних споживачів з метою своєчасного реагування на нові вимоги.

4) Використання дієвих інструментів стратегічного управління якістю продукції, що дозволяє сформувати товаровиробнику довготермінові конкурентні переваги.

5) Ефективне використання потенціалу працівників суб’єкта господарювання  шляхом формування ефективної системи стимулювання та підготовки персоналу, підвищення рівня їхньої кваліфікації. 

6) Формування та впровадження дієвої системи управління якістю та конкурентоспроможністю продукції, важливими інструментами якої повинен  стати належний рівень системи внутрішньотехнічного контролю на підприємстві.

Список використаних джерел:

1. Єрмошенко М.М., Гольцев Д.Г.  Система управління якістю як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємства. Держава та регіони.  2017.  № 1.  С.89-92.

2. Лисенко О.М. Системи управління якістю: особливості впровадження згідно з новою версією стандарту ISO-9001. Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. 2016. № 1 (20). С. 27–34. 

3. Терлецька Ю.О. Використання інноваційних технологій у процесі удосконалення якості продукції на підприємстві. Молодий вчений.  Вип. № 3(55).  2018.  С.712-715.

4. Траченко Л. А. Важливі аспекти формування систем управління якістю в контексті вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Ефективна економіка.  2018. № 4. URL: http//: www.economy.nayka.com.ua  



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
17.02.2023 16:23
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ БЕЗВІДХОДНОГО ВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
16.01.2023 18:03




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.238 сек. / Mysql: 1599 (0.186 сек.)