:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ :: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

 
09.03.2022 13:49
Автор: Жданкіна Анастасія Василівна, аспірант, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка
[Психологія і педагогіка]

В умовах сьогодення патріотизм перестає сприйматися як необхідний елемент виховання молодого покоління громадян України. В світоглядній системі більшості молодих людей патріотизм – це зайвий, несучасний особистісний компонент; ознака пафосу і формального ставлення до Батьківщини. Ці та інші причини зумовлюють розвиток специфічних негативних тенденцій в молодіжному середовищі, які призводять до спотворення уяви про патріотизм, національну самосвідомість, громадськість. 

Попри те, що Україні переживає новий етап національного відродження, молоде покоління українців не має глибокого усвідомлення того, наскільки важливо любити і поважати Батьківщину.

Беззаперечна роль та місія патріотичного виховання представлена у низці нормативно-правових актів, впроваджених за останні двадцять років. Більшість з цих нормативно-правових документів на сьогодні втратили чинність, однак їх аналіз дає змоги прослідкувати за розвитком нормативно-правового виховної роботи в напрямку формування патріотизму.

У Постанові про Національну програму виховання дітей та учнівської молоді в Україні від 2004 р. зазначено: «Сучасне виховання має відігравати випереджальну роль в демократичному процесі, ставати засобом відродження національної культури, припинення морально-духовної деградації, стимулом пробудження таких якостей, як совість, патріотизм, людяність, почуття власної гідності, творча ініціатива, підприємливість тощо; гарантом громадянського миру і злагоди в суспільстві» [2].

Концепцією, затвердженою Указом Президента від 2015 р., зазначено мету національно патріотичного виховання, яка полягає у становленні «самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин» [1].

Відповідно до положень згаданої Концепції, «національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, громадських об’єднань та благодійних організацій, сім’ї, закладів освіти, інших інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації» [1].

Відповідно до Указу Президента України «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», «…національно-патріотичне виховання є важливим засобом громадянської освіти» [4].

З огляду на Концепцію національно-патріотичного виховання на 2016-2020 р., «…потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Вони уже ввійшли до освітнього і загально-виховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери» [4].

Згідно положень Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента, «…в Україні національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетів держави та суспільства щодо розвитку національної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України, сповідування європейських цінностей [5].

У Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року підкреслено: однією із проблем, що потребують розв’язання в рамках програм, є низький розвиток громадянсько-патріотичного, військово-патріотичного та духовно-морального виховання [2]. 

Таким чином, ми розглянули основні положення національно-патріотичного виховання, висвітлені в нормативно-правових документах (2004-2021 рр.). Однак на даний момент існує потреба у вдосконаленні нормативно-правового забезпечення патріотичного виховання, зокрема в закладах загальної середньої освіти. 

Список використаних джерел:

1. Наказ «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах» N 641 від 16.06.2015.

2. Постанова «Про Національну програму виховання дітей та учнівської молоді в Україні» N 1-7/6-98 від 01.07.2004.

3. Розпорядження «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року» N 1233-р від 09.10.2021.

4. Указ Президента України «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки» N 580 від 2015 р.

5. Указ Президента України «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» N 286 від 18.05.2019.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
SOME ASPECTS OF THE ORGANIZATION OF THE TRAINING PROCESS UNDER CONDITIONS OF WAR IN UKRAINE
25.03.2022 13:23
КОНЦЕПТУАЛЬНО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
23.03.2022 21:14
КОРЕКЦІЙНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА ІЗ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ЗДО № 464 М. ХАРКОВА
23.02.2022 09:44
ТРУДНОЩІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ПРОХОДЖЕННІ ПЕДАГОГІЧНОЇ (ЛОГОПЕДИЧНОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ ЗДО
22.02.2022 23:25
ПРОФЕСІОГРАФІЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
22.02.2022 14:32
МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ТЕКСТУАЛЬНОЇ ЛІНГВІСТИКИ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ
20.01.2022 16:30
ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ
19.01.2022 09:13
ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПИЛИВУ ПСИХІЧНОЇ ТРАВМИ НА ФОРМУВАННЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ
17.02.2022 13:53
ОРГАНІЗАЦІЯ ФОРМУВАННЯ СУБ’ЄКТНИХ ВІДНОСИН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
17.02.2022 13:15
ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ ДЛЯ НАУКОЄМНОГО ПІДПРИЄМСТВА
17.02.2022 12:57




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.292 сек. / Mysql: 1396 (0.232 сек.)