:: ECONOMY :: СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА :: ECONOMY :: СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА

 
25.11.2021 21:22
Автор: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, Одеського національного економічного університету; Логвіновська Світлана Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, Одеського національного економічного університету; Случинська Ірина Анатоліївна, аспірантка кафедри фінансів, Одеського національного економічного університету
[Економічне спрямування]

В тезах проаналізовано за останні два роки результати впливу контрольних механізмів на показники зафіксованих та попереджених бюджетних праворушень. Виявлено основні тенденції та виділено причини порушень. 

Ключові слова: система казначейства, контроль, контрольні механізми, казначейська служба, єдиний казначейський рахунок, видатки, цільове спрямування бюджетних коштів.

Важливе значення у забезпеченні високої фінансової стійкості бюджетів має якість виконання казначейськими органами своїх функцій, однією з яких є контроль за дотриманням бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу. В процесі виконання бюджетів за видатками контроль, що здійснюється органами ДКСУ, складається з низки процедур. Попередній контроль дозволяє запобігти (попередити) бюджетне правопорушення на стадії прийняття зобов’язань. В цьому і полягає основна його мета і вимірюється його ефективність. Таким чином забезпечується реалізація державного контролю за цільовим спрямуванням коштів бюджету. При проведенні попереднього контролю перевіряється наявність:

- затверджених паспортів бюджетних програм (при застосуванні програмно-цільового методу), кошторисів бюджетних установ та планів використання одержувачів бюджетних коштів;

- підтвердних документів згідно вимог нормативних актів на реєстрацію зобов’язань та фінансових зобов’язань;

- правильно оформлених документів на здійснення видатків.

Відповідно до повноважень, наданих Бюджетних кодексом України (ст. 117), органи ДКСУ в разі виявлення порушень бюджетного законодавства з боку розпорядників та одержувачів бюджетних коштів застосовують такі заходи впливу, як:  

- попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення; 

- зупинення операцій з бюджетними коштами на рахунках, відкритих в органах ДКСУ. Органи ДКСУ в межах повноважень, згідно ст.112 та 118 БКУ за порушення учасниками бюджетного процесу вимог бюджетного законодавства застосовують заходи впливу визначенні статтею 117 БКУ. Разом з тим, ст. на 01.10.2020 р. органами ДКСУ було зафіксовано та оформлено 2014 протоколів щодо попереджень про бюджетні правопорушення та, відповідно, складено 1978 розпоряджень щодо зупинення операцій з бюджетними коштами на рахунках розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів:

- при виконанні державного бюджету – 559 протоколів та 512 розпоряджень;

- при виконанні місцевих бюджетів – 1455 протоколів та 1466 розпоряджень.

Станом на 01.10.2020р. згідно до результатів прийнятих заходів впливу розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів було усунуто порушень бюджетного законодавства на загальну суму 785,4 млн грн. в кількості 1780. За період січень – вересень 2020 р. було здійснено попереджень про бюджетні правопорушення, допущених розпорядниками та одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів на загальну суму 19 551,7 млн грн. в кількості 20 443, у т.ч.:

Показники державного бюджету:

- у процесі взяття/реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань -3494 попередження: 9 869,9 млн грн;

- у процесі прийняття до виконання платіжних доручень – 256 попереджень: 50,5 млн грн;

Показники місцевих бюджетів:

- у процесі взяття/реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань - 15 660 попереджень: 9 459,5 млн грн;

- у процесі прийняття до виконання платіжних доручень – 1033 попередження: 171,8 млн гривень.

Наразі, в процесі подання кошторисів й інших документів у разі недотримання процедури порядку відкриття/закриття рахунків, подання фінансової і бюджетної звітностей та,відповідно, інших випадках бюджетних правопорушень в розрізі ДБ та МБ було надано9090 попереджень:128 844,4 млн.грн. Так, щодо даних усунутих розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів порушень, які були зафіксовані щодо попереджень про бюджетні правопорушення, маємо наступні показники. Січень– вересень 2020 р. по ДБ та МБ усунуто 19 686 порушень: 19 231,3 млн грн, у т.ч.:

Показники державного бюджету: 

- у процесі взяття/реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань усунуто 3 343 порушень: 9 847,6 млн грн;

- у процесі прийняття до виконання платіжних доручень – 250 порушень: 50,5 млн грн;

Показники місцевих бюджетів:

- у процесі взяття/ реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань усунуто 15 065 порушень: 9 162,7 млн грн;

- у процесі прийняття до виконання платіжних доручень – 1028 порушень: 170,5 млн гривень.

Наразі, було усунуто 8330 порушень в сумі 5 627,6 млн грн, зафіксованих органами ДКСУ щодо попереджень  про бюджетні правопорушення. неналежне виконання бюджетного законодавства в процесі подання кошторисів та інших документів, що застосовуються при виконанні державного та місцевих бюджетів. Розглянемо аналогічні показники станом на 01.10.2021 р.: оформлено 1762 протоколів про бюджетні правопорушення та складено 1687 розпоряджень про зупинення операцій з бюджетними коштами на рахунках розпорядників:

- при виконанні державного бюджету – 364 протоколи та 342 розпорядження;

- при виконанні місцевих бюджетів – 1398 протоколів та 1345 розпоряджень.

Станом на 01.10.2021 за результатами застосованих заходів впливу розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів усунуто 1565 порушень бюджетного законодавства на загальну суму 212,4 млн гривень. Як бачимо, щороку процедури посилення контролю в органах ДКСУ дають відповідні результати. Сучасні контрольні механізми в системі казначейства та аналіз заходів дозволив виділити деякі з основних причин складання попереджень щодо прийняття до виконання платіжних доручень:  

- нецільове спрямування бюджетних коштів (невідповідність зазначеного коду економічної класифікації видатків економічній характеристиці платежу);  

- невірне оформлення платіжних доручень (зазначення невірних реквізитів);  

- відсутність в обліку органів ДКСУ відповідних бюджетних зобов'язань та фінансових зобов'язань. Переважна більшість попереджень складено по фактам недотримання учасниками бюджетного процесу вимог діючих нормативних актів в частині попередньої оплати, подання фінансової і бюджетної звітності, відкриття (закриття) рахунків, формування Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів. Наведений аналіз показує особливу роль органів ДКСУ в процесі обслуговування бюджетів, що дозволяє мінімізувати втрати державного та місцевих бюджетів.

Список використаних джерел:

1. Електронний ресурс: режим доступу: https://www.treasury.gov.ua/ua/news/informaciya-shchodo-zupinennya-operacij-z-byudzhetnimi-koshtami-rozporyadnikam-oderzhuvacham-byudzhetnih-koshtiv-stanom-na-01102020-roku

2. Lushpiienko Y., Sandiuk H.and other. Special procedures for electronic public procurement. – Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. Volume 22, Special Issue 2S, 2019y. – p.1–6



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРВИННИЙ ОБЛІК НАДХОДЖЕННЯ ТОВАРНИХ ЗАПАСІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО БІЗНЕСУ
26.11.2021 20:44
ГЛОБАЛЬНИЙ ІНДЕКС СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В ВИМІРЮВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
26.11.2021 20:36
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРИБУТКУ
25.11.2021 21:41
МАРКЕТИНГ У СФЕРІ ПОСЛУГ
25.11.2021 21:13
ІМІДЖ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
25.11.2021 13:18
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ
25.11.2021 13:10
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОВЕДЕННЯ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ
25.11.2021 12:51
ОСОБЛИВОСТІ І ПРИЧИНИ БАР’ЄРІВ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ
24.11.2021 22:20
ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІТИКА: ЧИ ВАРТА МУЗИКА СВОЄЇ ЦІНИ?
24.11.2021 22:04
ДІЯЛЬНІСТЬ МИТНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
24.11.2021 21:35




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.174 сек. / Mysql: 1396 (0.136 сек.)