:: ECONOMY :: ДІЯЛЬНІСТЬ МИТНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ :: ECONOMY :: ДІЯЛЬНІСТЬ МИТНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
:: ECONOMY :: ДІЯЛЬНІСТЬ МИТНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДІЯЛЬНІСТЬ МИТНИХ ОРГАНІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

 
24.11.2021 21:35
Автор: Зелінська Дар’я Дмитрівна, бакалавр, факультет управління фінансами та бізнесу, Львівський національний університет імені Івана Франка
[Економічне спрямування]


Оголошена Всесвітньою організацією охорони здоров’я 11 березня 2020 р. пандемія COVID-19 суттєво вплинула на практично всі галузі економіки та сфери життєдіяльність країн світу, в тому числі на здійснення митної справи. Для Всесвітньої митної організації (ВМО) це стало справжнім викликом. У повідомленні Генерального секретаря ВМО йшлося про необхідність досягнення балансу між боротьбою з поширенням COVID-19 та забезпеченням безперервності ланцюгів поставок та пошуку кращих практик митних адміністрацій в умовах пандемії [1].

Поширення коронавірусу COVID-19 викликало порушення глобальних ланцюжків постачань, нестабільність на фінансових ринках, що негативно вплинуло на ключові сектори економіки. Розвиток економічної ситуації, пов'язаної з пандемією, характеризується тим, що у 2020 році міжнародна торгівля скоротилася на 9 %; на 6 % знизилася торгівля товарами і на 16,5 % – торгівля послугами. Надзвичайна ситуація пандемії, оскільки одночасно руйнує національну економіку держав, наявні зовнішньоторговельні зв’язки, негативно впливає на суспільство, потребує відповідного реагування держав на необхідність мобілізації доходів, спрощення торгівлі та забезпечення безпеки державних кордонів. Внаслідок кризи, створеної пандемією COVID-19, виникли питання й щодо застосування митних положень, що стосуються процесу прийняття митних рішень, здійснення митних процедур та митних формальностей [2].

Для України, як і решти держав, пандемія COVID-19 також стала справжнім викликом, що вимагає своєчасного адекватного реагування шляхом запровадження відповідних моделей правовідносин. Боротьба з COVID-19 зумовила необхідність тимчасових змін у національному митному регулюванні, відповідно до цього й внесення змін до Митного та Податкового кодексів України. Так, за аналогією з діями ЄС, було звільнено від сплати мита та ПДВ імпортерів, які ввозять в Україну лікарські засоби, медичні вироби та медичне обладнання, призначене для протиепідемічних заходів [2]. 

Також прийнято низку нормативно-правових актів щодо забезпечення трудових прав державних службовців, працівників державних органів, підприємств, установ та організацій на час встановлення карантину, змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій працівників у зв’язку з поширенням COVID-19, змін щодо перенесення терміну подання декларації, формування протипандемічних заходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 р. № 375, у тому числі для посадових осіб Держмитслужби, які мають безпосередній контакт з населенням під час виконання своїх функціональних обов’язків, передбачено встановлення надбавки у граничному розмірі 50 % від заробітної плати (грошового забезпечення) на період запровадження карантину та 30 днів після його завершення. Відбулися певні зміни в торговельній та митній політиці, моніторинг яких проводить Міністерство закордонних справ України [1].

Пандемія COVID-19 актуалізувала питання цифровізації митних адміністрацій та здійснення державної митної справи, оскільки ні уряди країн, ні їх митні адміністрації виявилися неготовими до роботи у таких надзвичайних умовах. Так, розвинуті країни, завдяки високому рівню цифровізації, швидко зреагували на порушення ланцюгів постачання та забезпечили не лише охорону здоров’я власних громадян, а й продовольчу та митну складові безпеки [1].

Зараз, Україна, в умовах господарювання, що змінилися під впливом пандемії, має визначитися з необхідними заходами інтеграції, відновлення економіки, зокрема негативні тенденції в економіці України можуть бути компенсовані розширенням взаємної торгівлі, нарощуванням економічного співробітництва з країнами за умови створення єдиного економічного простору між ЄС і шістьма країнами «Східного партнерства», куди входить Україна [2].

Подальшими науковими розвідками мають стати напрями боротьби митних адміністрацій з новими проявами злочинності, що стали актуальними в умовах пандемії – новими способами та інструментами контрабанди та порушення прав інтелектуальної власності, боротьби з контрафактом, а також балансування митного регулювання в умовах економічної та соціальної криз та захисту національної економіки, зокрема й в Україні.

Список використаних джерел:

1. Караваєв Т., Калуга Н. Митна справа в умовах COVID-19. Економіка в умовах карантину. Вісник КНТЕУ, 2020. №5. ст.42-57

2. Прус Л.Р. Менеджмент митної справи: збереження міжнародних ланцюгів постачань та реалізація митної політики щодо протидії кризі COVID-19. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series "Economics", 8(1), 130-143

________________ 

Науковий керівник: Дубик Вікторія Яківна, доцент, кандидат економічних наук, факультет управління фінансами та бізнесу, Львівський національний університет імені Івана Франка




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРВИННИЙ ОБЛІК НАДХОДЖЕННЯ ТОВАРНИХ ЗАПАСІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО БІЗНЕСУ
26.11.2021 20:44
ГЛОБАЛЬНИЙ ІНДЕКС СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В ВИМІРЮВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
26.11.2021 20:36
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРИБУТКУ
25.11.2021 21:41
СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА
25.11.2021 21:22
МАРКЕТИНГ У СФЕРІ ПОСЛУГ
25.11.2021 21:13
ІМІДЖ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
25.11.2021 13:18
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ
25.11.2021 13:10
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОВЕДЕННЯ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ
25.11.2021 12:51
ОСОБЛИВОСТІ І ПРИЧИНИ БАР’ЄРІВ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ
24.11.2021 22:20
ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІТИКА: ЧИ ВАРТА МУЗИКА СВОЄЇ ЦІНИ?
24.11.2021 22:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.233 сек. / Mysql: 1396 (0.181 сек.)