Інноваційна діяльність є однією з найпоширеніших економічних форм інвестиційної діяльності. Сьогодення диктує орієнтири на забезпечення інноваційного розвитку країни, тому на сучасному етапі інноваційна діяльність займає особливе місце в економічній діяльності України.
У науковій літературі фахівці дають наступне визначення інноваційний маркетинг: «комплексне використання принципів і методів маркетингу з метою створення на підприємствах необхідних умов для пошуку продуктивних змін, їхнього здійснення, поширення й комерціалізації» [1, 2]. Узагальнюючи, можна сказати, що інноваційний маркетинг направлений на досягнення ефективності інновацій та на реалізацію потенціалу, які спрямовано на внутрішні й зовнішні потреби, які є базою для створення значного ступеня доступності інновацій для споживачів.
Підприємства здебільшого як механізм формування інноваційного маркетингу використовують товари-новинки, але при невдалому використанні товари-новинки зазнають певного переліку невдач, а саме:
- недостатньо видимі переваги товару-новинки,
- невдалий час презентування товару,
- нехтування маркетинговими дослідженнями.
До переліку невдач товарів-новинок також можна віднести проблеми та труднощі, за яких досягнення поставлених параметрів товару не будуть виконані в повному обсязі.
Для ефективної інноваційної товарної маркетингової політики керівникам потрібно додержуватись певної методики процесу створення товару. Механізм формування інноваційного маркетингу представлено на рис. 1.
Рис. 1. Механізм формування інноваційного маркетингу підприємства [2]
Таким чином, використання запропонованого механізму формування інноваційного маркетингу підприємств допомагає збільшенню ефективності маркетингової діяльності підприємств, оскільки являє собою злагоджену послідовність розробки та реалізації новацій та інновацій.
Список використаних джерел:
1. Звягінцева О.Б. Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком. Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2011. 644 с.
2. Механізація формування та впровадження інноваційного маркетингу підприємств. URL: http://magazine.faaf.org.ua/mehanizm-formuvannya-ta-vprovadzhennya-innovaciynogo-marketingu-pidpriemstv.html
________________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
|