:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА МАЙНО В ДОХОДАХ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ :: ECONOMY :: ПОДАТОК НА МАЙНО В ДОХОДАХ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА МАЙНО В ДОХОДАХ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 25

Термін подання матеріалів

29 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 49



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОДАТОК НА МАЙНО В ДОХОДАХ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

 
19.03.2020 16:19
Автор: Струк Наталія Петрівна, кандидат економічних наук, кафедра публічного управління і адміністрування Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Світовий досвід засвідчує, що важливим і прогресивним місцевим податком є податок на майно. Майнові податки займають провідне місце у доходах місцевих бюджетів багатьох країн. В Україні до податку на майно відносять: 1. податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; 2. транспортний податок; 3. плату за землю [1]. В цілому в Україні питома вага місцевих податків і зборів (в тому числі і податку на майно) у загальних доходах є незначною. Для прикладу, нами досліджено показники надходжень доходів до бюджету міста Івано-Франківська в 2017-2019 рр. Доходи в зазначеному періоді зростають, але частка місцевих податків і зборів (до яких входить майновий податок) у доходах є незначною і становить у 2017 році – 10,83% (з них податок на майно 4,35 %: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 0,8 %, транспортний податок – 0,05%, плата за землю – 3,5 %) [2]; у 2018 році – 11,8 % (з них податок на майно 4,37 %: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 1,1%, транспортний податок – 0,07 %, плата за землю – 3,2 %) [3]; у 2019 році –13,9 % (з них податок на майно 4,7 %: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 1,4%, транспортний податок – 0,08 %, плата за землю – 3,2 % [4]. Як бачимо, у структурі майнових податків найменшу питому вагу займає транспортний податок, трохи більшу частку - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Хочемо звернути увагу, що в Україні частка надходження від податку на нерухомість у місцевих бюджетах, становить незначну частку (приблизно 6 %) [5], а у бюджеті міста Івано-Франківськ цей показник суттєво нижчий від середнього по Україні. Тобто для міста обов’язково потрібно посилювати фіскальну значущість цього податку. Найбільшу частку серед майнових податків міста Івано-Франківська займає плата за землю (трохи більше 3 %), при цьому в загальній сумі надходжень плати за землю більше 50% складає орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності. Слід зазначити, що в цілому по Україні у структурі доходів загального фонду місцевих бюджетів плата за землю займає 12,5% [6]. Отже, актуальним завданням для місцевого бюджету є збільшення надходжень від цього виду майнового податку, посилення його фінансової значущості (так як і для податку на нерухомість). 

В процесі дослідження ми прийшли до висновку, що для збільшення надходжень до місцевого бюджету від плати за землю необхідно: забезпечити погашення заборгованості по сплаті податку за землю; здійснювати контроль з виявлення землекористувачів, які користуються земельними ділянками без оформлення документів та вживати відповідних заходів для оформлення документів; здійснювати постійний контроль щодо надання пільг по земельному податку з метою контролю за обґрунтованістю та доцільністю їх застосування та оптимізації кількості суб’єктів господарювання, які користуються пільгами; виявляти вільні земельні ділянки, які можуть надаватися в оренду або в приватну власність та ін.

Список використаних джерел:

1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2755-17

2. Про виконання міського бюджету за 2017 рік: рішення 18 сесії Івано-Франківської міської ради від 15.02.2018 р. № 42-18 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.namvk.if.ua/dt/211844/

3. Про виконання міського бюджету за 2018 рік: рішення 24 сесії Івано-Франківської міської ради від 12.02.2019 р. № 16-24 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.namvk.if.ua/dt/319912/

4. Про виконання міського бюджету за 2019 рік: рішення 36 сесії Івано-Франківської міської ради від 24.01.2020 р. № 16-36 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.namvk.if.ua/dt/431132/

5. Скільки місцеві бюджети отримали з власників нерухомості 2018 року? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cost.ua/news/708-skilky-mistsevi-byudzhety-otrymaly-z-vlasnykiv-nerukhomosti-2018-roku/

6. Місцеві бюджети отримують найбільше коштів від податку на доходи фізосіб [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2820284-miscevi-budzeti-otrimuut-najbilse-kostiv-vid-podatku-na-dohodi-fizosib.html



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ДЕТІНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
26.03.2020 14:54




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.203 сек. / Mysql: 706 (0.171 сек.)