:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ

 
28.10.2019 17:08
Автор: Захарченко Юлія Петрівна, студентка групи ОО-18, Центральноукраїнський національний технічний університет; Черновол Олена Михайлівна, кандидат економічних наук, доцент, Центральноукраїнський національний технічний університет
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

В сучасних умовах інструментом ефективної державної політики є державний фінансовий контроль, який сприяє фінансово-економічній дисципліні при використанні державних фінансів. На даний час система державного фінансового контролю включає в себе економічні, правові, інституційні складові які забезпечують проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Розвиток та постійне удосконалення системи державного фінансового контролю в частині імплементації міжнародних стандартів значною мірою пов’язаний з постійною структурною реорганізацією центральних органів виконавчої влади. 

З метою покращення якісного рівня фінансового управління та забезпечення цілісності вітчизняної системи державного фінансового контролю в системі регулювання фінансово-економічних відносин необхідним є взаємоузгодження повноважень, відповідних інституцій, підвищення координації заходів щодо контролю за правильністю планування, розподілу та використанням бюджетних коштів.

Вагомий внесок у розвиток теорії державного фінансового контролю,та державного фінансового аудиту зокрема зробили такі відомі зарубіжні вчені: Р. Адамс, Т. Англерід, Дж. Бейлі, М. Грімвуд, П. Джексон, Д. Діамонд, П. Додж, В. Еверт, А. Едвард, Р. Зоді, Е. Лехан, Б. Палмер, Дж. Робертсон, С. Томкінс та інші. Питанням розроблення теорії і методології державного фінансового контролю центральних органів виконавчої влади присвячені праці відомих вітчизняних вчених: В. Андрущенка, О. Барановського, М. Білухи, З. Варналія, О. Василика, В. Гейця, І. Дрозд, І. Луніної, П. Мельника, В. Мельничука, К. Назарової, С. Онишко, В. Опаріна, Н. Рубан, М. Сивульського, В. Симоненка, І. Стефанюка, Л. Тарангул, В. Федосова, В. Шевчука.

Водночас, доцільним є визначення відповідних інституційних засад організації системи державного фінансового аудиту як перспективної форми державного фінансового контролю.

Метою є дослідження відповідних інституційних засад організації державного фінансового аудиту центральних органів виконавчої влади, а також виділення векторів подальшого розвитку його складових. Особливо актуальним є вдосконалення системи державного фінансового аудиту, враховуючи провідний досвід країн з розвинутою та трансформаційною економікою. Активізація можливостей державного фінансового аудиту потребує більш раціонального використання потенціалу регуляторних контрольних процедур, визначення шляхів підвищення їх ефективності.

Впродовж останніх років в Україні реалізовано низку заходів, спрямованих на удосконалення системи державного фінансового контролю центральних органів виконавчої влади. Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 868 «Про утворення Державної аудиторської служби України» Держфінінспекцію реорганізовано в Державну аудиторську службу України. Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення:

- державного фінансового аудиту;

- перевірки державних закупівель;

- інспектування (ревізії);

- моніторингу закупівель.

Зазначимо, що існуючі форми державного фінансового контролю, до яких відноситься й державний фінансовий аудит, потребують системного удосконалення, розроблення відповідних методик проведення, які відповідали б сучасним вимогам розвитку фінансової системи та сприяли б ефективності їх використання. Зважаючи на основні зміни в нормативно-правовому забезпеченні, основними критеріями державного фінансового аудиту є економічність, результативність та ефективність [3].

Зазначені критерії не випадково замикаються саме на останньому – ефективності. Поняття ефективності, як його трактують зарубіжні вчені, полягає в тому, наскільки ефективно й раціонально міністерство, відомство чи установа витрачає ресурси для досягнення поставлених цілей.

За результатами діяльності органів Державної аудиторської служби України [2] та її територіальних органів протягом 2017-2018 років в частині загальних відомостей про контрольно-ревізійну роботу були проведені державні фінансові аудити виконання бюджетних програм, державні фінансові аудити діяльності бюджетних установ/виконання місцевих бюджетів та державні фінансові аудити діяльності суб’єктів господарювання. 

Нажаль, незважаючи на заходи, які постійно проводяться органами Державної аудиторської служби України Найбільш пошиpеними поpушеннями фінансово-бюджетної дисципліни в деpжаві залишаються:

- зайве витpачання коштів унаслідок оплати завищених обсягів та ваpтості виконаних pобіт, наданих послуг, пpидбаних товаpів;

- зайве виділення бюджетних коштів особам, які не мали на це пpава або через завищення відповідних pозpахунків; 

- незаконна пеpедача деpжавного та комунального майна суб’єктам недеpжавної фоpми власності;

- недоотpимання фінансових pесуpсів унаслідок поpушень пpи пеpедачі майна в оpенду (коpистування);

- поpушення вимог Бюджетного кодексу в частині нецільового викоpистання бюджетних коштів;

- недотpимання законодавства під час пpоведення деpжавних закупівель тощо [1].

У результаті проведеного дослідження теоретичних та практичних питань функціонування системи державного фінансового як перспективної форми фінансового контролю виявлено, що особливо актуальним є підвищення дієвості заходів у сфері фінансового аудиту, інспекцій та перевірок за формуванням та виконанням державного і місцевих бюджетів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди, організації системи державних закупівель. Зазначене надасть можливість підвищити якісний рівень результативних показників, які характеризують ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетних програм. Вдосконалення системи державного фінансового контролю дозволить посилити дієвість виконання стратегічних завдань соціально-економічного розвитку країни.

Список використаної літератури:

1. Основні поняття та модель концепції результативності [Електронний ресурс] : Київський міський центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. – Режим доступу: http://www.cpk.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=237.

2. Офіційний сайт Державної аудиторської служби України. – Режим доступу: http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/index.

3. Табенська Ю.В. Державний фінансовий аудит як перспективна форма фінансового контролю /Ю.В. Табенська //Електронне наукове видання «Економіка і суспільство». Гроші, фінанси і кредит. – 2018. - №16. – с. 818-821. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ ІЗ ПІДЗВІТНИМИ ОСОБАМИ В ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
30.10.2019 20:42
ОБЛІК ТА АНАЛІЗ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСУ
30.10.2019 15:56
ПРОБЛЕМАТИКА БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ФІНАНСОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
29.10.2019 15:38
БЕЗПЕКА В ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМАХ ОБЛІКУ ТА ОПОДАТКУВАННІ
25.10.2019 10:16
ПЛАНУВАННЯ АУДИТУ ВЛАСНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
22.10.2019 10:32
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ РОЗРАХУНКІВ І ЗВІТНІСТЬ ЗА ПДВ У РАЗІ ПОСТАЧАННЯ ПОСЛУГ НЕРЕЗИДЕНТОМ НА МИТНІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
14.10.2019 10:51




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.236 сек. / Mysql: 1396 (1.147 сек.)