:: ECONOMY :: КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ :: ECONOMY :: КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
:: ECONOMY :: КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ

 
27.02.2018 14:19
Автор: Мурашкін Роман Миколайович, магістрант, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

У статті висвітлено поняття креативних технологій. Розкрито складові, які характеризують зміст процесу управління формуванням креативного потенціалу на підприємстві.

Ключові слова: креативні технології, креативний потенціал, креативний менеджмент, ефективність, конкурентоздатність.

Для всіх керівників та працівників запровадження креативності у своїй діяльності є все актуальнішим, так як в умовах жорсткої конкуренції більшості підприємствам потрібно використовувати креативні підходи. Саме тому менеджери зацікавлені розвивати свій власний креативний потенціал, формувати креативне середовище на підприємстві, а також створювати ефективні креативні команди, які будуть здатні нестандартно, творчо мислити, знаходити нові ідеї і підходи до управління. 

Метою статті є дослідження застосування креативних технологій на підприємстві.

В працях таких закордонних науковцях, як: Дж. С. Меткалфа, П. Стонемана, Р. Нельсона та Е. Андерсена та вітчизняних науковці, а саме: Н.В. Савіцька, В.І. Бокій, Д. Зінкевич та інших, висвітлено підходи застосування креативних технологій у менеджменті. Враховуючи їх значущий внесок у дослідження проблеми застосування креативних технологій на підприємстві, існує необхідність обґрунтування ролі та місця креативних технологій як пріоритета ефективної стратегії розвитку сучасного підприємства.  

На думку науковців креативні технології є засобом створення інноваційних рішень, які є результатом креативної людської діяльності. 

Коли креативна людська діяльність спрямована на створення інновацій, то це є процесом формування інновацій, що створені шляхом реалізації людського потенціалу як найціннішого ресурсу підприємства. 

У цьому контексті креативний потенціал є одним із типів ресурсного потенціалу підприємства, управління яким є конкретною функцією менеджменту. Таким чином, креативний менеджмент, представляє собою пошук та застосування в практичній діяльності креативних ідей, які передбачають вирішення точно встановленого завдання через організацію та управління креативною діяльністю персоналу.

Термін «креативність» це створення чогось нового. Основу цього слова становить англійський іменник «creativity» - творчість, який походить від латинського слова «creatio» - створення. 

Передумовами формування креативних технологій на підприємстві  є:

- наявність керівників, що мають знання, досвід, особисті якості, необхідні для проведення змін, прийнятті креативних рішень в управлінні;

- наявність на підприємстві співробітників, здатних ініціювати і просувати зміни і достатня їх підтримка з боку керівництва;

- наявність у підприємства працездатної системи раннього виявлення шансів і загроз в зовнішньому середовищі;

- високий рівень креативності організації в основі якого: встановлення стимулюючих до творчості цілей, формування відкритого внутрішнього «ринку» ідей і талантів, виділення сфери бізнесу для експериментів з ризиковими ідеями;

- зростання гнучкості організаційних структур і процесів;

- дієва мотивація персоналу на розвиток фірми, довіра персоналу відносно стратегічного бачення керівниками розвитку підприємства та можливості реалізації ними цього бачення.

Необхідність проведення характеристики сутності та управління розробкою та застосуванням креативних технологій на підприємстві, що зводиться до виділення в процесі управління трьох головних компонентів: формування — використання — розвиток креативного потенціалу підприємства (рис. 1).





Рис. 1. Складові, які характеризують зміст процесу управління формуванням креативного потенціалу на підприємстві 



У процесі взаємодії між складовими частинами потенціалу креативних технологій можна виділити прямий і зворотній зв’язок. 



Прямий зв’язок визначає залежність потенціалу креативних технологій в управлінні від розвитку матеріального виробництва і характеризується: 



- залежністю вибору основних напрямків формування управлінських рішень, що здійснюються шляхом застосування креативних технологій, від рівня і потреб матеріального виробництва; 



- величиною основних фондів, яку суспільство може виділити в даний момент в сферу науки; 



- кількістю працівників, зокрема — управлінців, які можуть бути залучені до креативної діяльності з розробки управлінських рішень. 



- Зворотний зв’язок показує залежність матеріального виробництва від величини потенціалу креативних технологій в управлінні і характеризується: 



- впливом досліджень і креативних розробок на предмети праці та процеси управління на підприємстві; 



- створенням на основі креативних розробок в сфері управління розробок нових методів та підходів до управління підприємством; 



- зміною місця людини в процесі виробництва та управління. 



Для вирішення проблеми забезпечення розвитку підприємств на інноваційній основі запропоновано підхід відносно формування креативного потенціалу як основного елементу системи управління стратегічним потенціалом.



 Система управління має визначати потенційні можливості, які формуються для реалізації як загальною, так і інших стратегій, а не слідувати за цими можливостями, тому вона має бути креативною за своєю суттю і сприяти розвитку. 



Економічна ефективність передбачає отримання економічної вигоди в різних сферах діяльності (економічній, фінансовій, соціальній, суспільній), яка буде отримана від впровадження креативних технологій на підприємстві. Показники ефективності креативних технологій на підприємстві можуть відображати: 



- співвідношення витрат і отриманих результатів від реалізації креативного продукту; 



- ефективність креативних технологій на підприємстві з точки зору інтересів усього національного господарства, а також регіонів, галузей виробництва, організацій, що беруть участь у проекті; 



- соціальний ефект (насичення ринку продуктами першої необхідності невисокого рівня рентабельності); 



- зростання конкурентоспроможності підприємства, освоєння нових ринків збуту продукції. 



Отже, основним завданням креативних технологій на підприємстві є стимулювання креативного мислення у працівників, командна робота, при якій береться до уваги і активізується творчий потенціал кожного її члена. 



Список використаних джерел:



1. Божидарнік Т.В. Креативний менеджмент: навч. посіб. / Т.В. Божидарнік, Н.М. Василик. – Херсон: Олді-плюс, 2014. – 498 с.



2. Білецька К. Засади формування креативного лідера як менеджера нового покоління / К. Білецька // Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. - 2015. - № 4. - С. 58-64.



3. Бокій В. І. Сутність креативних технологій на сучасному етапі економічного розвитку [Текст] / В. І. Бокій, В. В. Павлов // Вісник Київського національного університетутехнологій та дизайну. - 2012. - № 3 (65). - C. 216-221.



4. Свидрук І. І. Суть креативності та передумови лідерства в креативному менеджменті / І. І. Свидрук // Науковий вісник НЛТУ України: зб. наук.-техн. пр. – Львів : РВВ НЛТУ України, 2013. – Вип. 23.11. – 400 с. 



5. Продіус О. І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління / О. І. Продіус // Економіка: реалії часу. – 2012. – № 3/4. – С. 67-72.



____________________________



Науковий керівник: Андрєєва Віта Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА ТА КЛАСИФІКАЦІЯ ПРИБУТКУ
29.01.2018 18:14
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ АВІАБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
29.01.2018 17:55
ПОЛІПШЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ ТА СУТЬ МАТЕРІАЛЬНОГО СТИМУЛЮВАННЯ
28.02.2018 15:44
СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ФОРМУВАННЯ ТРАНСКОРДОННИХ КЛАСТЕРІВ В УКРАЇНІ
28.02.2018 12:01
ХАРАКТЕРИСТИКА ІСНУЮЧИХ МЕТОДИК РОЗРАХУНКУ ІНДЕКСІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
26.02.2018 16:48
ЗАГРОЗИ ЕКОНОМІЧНІЙ БЕЗПЕЦІ ДЕРЖАВИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
26.02.2018 14:36
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО – ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
26.02.2018 14:22
СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 21:11
АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 18:50
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ – ЦІЛЕСПРЯМОВАНА РОЗУМОВА РОБОТА ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
26.01.2018 18:37




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.723 сек. / Mysql: 1396 (0.588 сек.)