:: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКОВОСТІ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ МИТНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ :: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКОВОСТІ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ МИТНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
:: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКОВОСТІ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ МИТНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 30

Термін подання матеріалів

28 квітня 2021

До початку конференції залишилось днів 9



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКОВОСТІ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ МИТНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

 
26.12.2017 22:56
Автор: Войцещук Андрій Дмитрович, кандидат економічних наук, директор Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС України
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]

Сучасна світова економіка під впливом процесів глобалізації, які охопили практично усі країни, розвиваються динамічно. В умовах глобальної інтеграції неврахування країнами при розробці засад внутрішньої та зовнішньої політик сучасних трендів глобального розвитку призводить до поглиблення існуючих ризиків, втрати конкурентних позицій, створює численні виклики для економік, впливає на дотримання основних принципів сталого розвитку. Особливо гостро ці питання стоять в час або напередодні економічних криз, тому поділяємо думку, що управління та нагляд за глобальною економікою не відповідає в такі періоди степені зростання взаємопов’язаності економіки та фінансової системи [1, с. 175]. У забезпеченні економічної стабільності та національної безпеки важливе місце посідає митна складова.

Світові стандарти митної гармонізації активно використовуються країнами на практиці, проте вони різною мірою відкривають національні економіки та створюють сприятливі митні режими для переміщення товарів та предметів [2], використовують різні механізми гармонізації, і саме через такі відмінності у світі створюються території із сприятливими умовами для порушення митних правил та контрабанди товарів. 

Україна позиціонує себе як країна із орієнтацією на європейські стандарти розвитку відповідно до Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020» [3], проте у практичній площині існує низка проблем захисту та збалансованості митного простору при одночасній лібералізації умов торгівлі та спрощення процедур перетину митного кордону. Тим більше, за вимогами Європейського Союзу Україна суттєво лібералізувала свій митний тариф, змістивши акцент із фіскальної функції митної політики на регулюючу. Зазначимо, що такі зміни при багатьох позитивах, мають і суперечливі наслідки особливо в перші роки перехідного періоду. Якщо в частині тарифів існують відмінності активізації експорту та імпорту товарів, то щодо врегулювання питання застосування нетарифних бар’єрів, в тому числі гармонізації системи технічного регулювання України та ЄС, прогнози набагато оптимістичніші [4]

Серед найбільш актуальних проблем щодо зменшення ризиковості та забезпечення безпеки митого простору України є не тільки приховування від оподаткування товарів та предметів, а й незаконне переміщення тих, що можуть принести шкоду навколишньому середовищу, життю і здоров’ю людини, знищенню культурної спадщини. Так, в останні роки для України набуває значимості проблема контролю за переміщенням культурних цінностей, незаконна торгівля якими є одним із джерел фінансування міжнародної злочинної діяльності [5]. Оцінити масштаби участі Україні у глобальній незаконній торгівлі культурними цінностями неможливо, бо така система збору статистичної інформації відсутня. Питання безпеки митного простору України тісно пов’язані із незаконним переміщенням хімічних та вибухонебезпечних товарів (для зменшення ризиків від якого стало запровадження Програми «Глобальний щит» [6], транскордонним переміщенням небезпечних товарів та предметів, контрафактних пестицидів.

Порушення митних правил та контрабанда товарів залишається однією із суттєвих загроз для митного простору України, тим більше, що міжнародні злочинні угрупування використовують територію країни як транзитну. У 2016 р. митницями було виявлено 23235 порушень митних правил (на суму понад 2 млрд. грн.), розглянуто 12839 справ про порушення митних правил, за 7952 справами тимчасово вилучено предметів правопорушення загальною вартістю 627 млн. грн. [7]. Було виявлено 1122 випадків переміщення із порушеннями через митний кордон наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, 469 випадків переміщення зброї та боєприпасів.

Таким чином, головним завданнями для зменшення ризиковості митного простору України та забезпечення його безпеки залишаються: контроль за дотриманням митного законодавства при одночасному спрощенні митних процедур; розширення напрямів міжнародного митного співробітництва; створення ефективних митних лабораторій; впровадження інформаційних технологій в процеси митного огляду та контролю, сучасних технічних засобів огляду та ідентифікації товарів й предметів, підготовка фахівців, які б володіли необхідними для цього знаннями та навичками.

Список використаних джерел:

1. Спенс М. Следующая конвергенция: будущее экономического роста в мире, живущем на разных скоростях / М. Спенс; [пер. с англ. А. Калинина]; под ред. О. Филаточевой. – Москва : Изд-во Института Гайдара, 2013. – 336 с.

2. World Tariff Profiles [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.wto.org/english/res_e/booksp_e/tariff_profiles16_e.pdf

3. Указ Президента України «Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020» від 12 січня 2015 р. № 5/2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/5/2015

4. Впроваджуючи Угоду про асоціацію Україна-ЄС: перші уроки, наслідки, практики використання. Аналітична доповідь / За ред. Сушка О.В. – з К., 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ieac.org.ua/public/item/download/5_822686b00a310834a68e77c8172f6319 

5. Незаконний обіг культурних цінностей як джерело фінансування міжнародного тероризму/ Департамент спеціалізовано підготовки та кінологічного забезпечення. ДФС. – Хмельницький. – 2016. – Випуск 1.

6. Illicit Trade Report 2015. WCO [Electronic Resource]. –  Mode of access: https://illicittrade.com/reports/downloads/OMD_ITR_Complete_LR_2016_12_04.pdf

7. Звіт про виконання Плану роботи Державної фіскальної служби України на 2016 рік [Електронний ресурс]. – Режим доступу: sfs.gov.ua/data/files/199244.pdf



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РОЗВИНУТИХ КРАЇН В КОНТЕКСТІ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ ЗОВНІШНЬОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ
26.12.2017 23:13
АМЕРИКАНСЬКЕ КОРПОРАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ЯК ФАКТОР ІНСТИТУЦІОНАЛЬНИХ ЗМІН В ЕКОНОМІКАХ ПЕРЕХІДНОГО ТИПУ
20.12.2017 17:19
ПРІОРИТЕТНІ ПОСЕРЕДНИЦЬКІ МОДЕЛІ ІМПОРТУВАННЯ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ В УКРАЇНУ
18.12.2017 18:19




© 2010-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.354 сек. / Mysql: 763 (0.314 сек.)