:: ECONOMY :: НАСЛІДКИ МІЖНАРОДНОЇ ЕКСПАНСІЇ АМЕРИКАНСЬКИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ТНК ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОКАЛЬНИХ РИНКІВ :: ECONOMY :: НАСЛІДКИ МІЖНАРОДНОЇ ЕКСПАНСІЇ АМЕРИКАНСЬКИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ТНК ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОКАЛЬНИХ РИНКІВ
:: ECONOMY :: НАСЛІДКИ МІЖНАРОДНОЇ ЕКСПАНСІЇ АМЕРИКАНСЬКИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ТНК ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОКАЛЬНИХ РИНКІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НАСЛІДКИ МІЖНАРОДНОЇ ЕКСПАНСІЇ АМЕРИКАНСЬКИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ТНК ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОКАЛЬНИХ РИНКІВ

 
15.12.2016 16:51
Автор: Мединська Тетяна Ігорівна, кандидат економічних наук, ПВНЗ “Рівненський інститут слов’язнознавства”
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]

З точки зору міжнародного досвіду поступова концентрація капіталу та, зокрема, нарощення провідними компаніями своєї частки ринку, викликали необхідність у регулюванні процесів консолідації в ряді країн. 

Так, ще в 1930-х рр. у Сполучених Штатах таке регулювання не увінчалося успіхом, а навпаки, спроби посилити антимонопольне регулювання завершились скасуванням антимережевих законів і стрімких зростанням кількості торговельних мереж, яким вдалось адаптувались до інституційних змін [1, с. 301]. Вже у другій половині ХХ століття антимонопольна політика США вирізнялась на тлі жорсткої системи державного регулювання роздрібної торгівлі в Європі, особливо таких країнах як Австрія, Бельгія, Фінляндія, Франція, Греція, Люксембург, Польща та Португалія [2].

Поряд із відомими позитивними сторонами міжнародної експансії американських торговельних ТНК для розвитку локального ринку, виникає також загроза конкурентного тиску на національних операторів та витіснення останніх з ринку країни-реципієнта або ж створення інших несприятливих умов для їхнього подальшого розвитку. Зафіксовано випадки скуповування міжнародними мережевими структурами місцевих підприємств не для реорганізації, а для згортання їхньої діяльності, особливо в слабо- і середньорозвинутих країнах. 

Також існують безліч прикладів того, як цілі галузі економік країн Східної Європи не витримували конкурентної боротьби з боку американських транснаціональних компаній. Україна ж наразі володіє одним з найменш концентрованих торговельних ринків у Центральній та Східній Європі і незначною концентрацією міжнародного капіталу в галузі. У 2010 р. частка Топ-10 найбільших операторів продовольчого сектору роздрібного ринку склала всього 30% від загального обороту роздрібної торгівлі [3]. Однак збільшення кількості угод з придбання невеликих роздрібних мереж поступово призводить до зростання ринкової концентрації.

 Аналізуючи міжнародний досвід протистояння місцевих роздрібних мереж експансії з боку американських торговельних ТНК, слід згадати ситуацію в Чилі кінця 1990-х – початку 2000-х років, яка ознаменувалася невдачею спроби міжнародних мереж “Ahold” (штаб-квартира у Голландії, активна діяльність у Сполучених Штатах та Європі), “Home Depot” (американська торговельна мережа, що є найбільшою на планеті з продажу інструментів для ремонту та будматеріалів; штаб-квартира компанії знаходиться у Вінінгсі (штат Джорджія); у компанії працюють 355 тис співробітників; мережа оперує 2144 магазинами в США, Канаді, Мексиці і Китаї; є одним із найбільш крупних роздрібних ритейлерів у Сполучених Штатах; займає 101-е місце в списку Fortune Global 500 за 2011 рік [4]), а також “Carrefour” (французький “родоначальник” гіпермаркетів у світі, друга за масштабом мережа у світі після американської “Wal-Mart”) утвердитися на ринку цієї країни і скласти потужну конкуренцію найбільшим місцевим мережам (“D&S” та “Cencosud”, які с пеціалізуються на продажу бакалійних товарів, і “Sodimac”, що спеціалізується на торгівлі товарами для дому). 

Причиною фіаско роздрібних ТНК на ринку Чилі стала комбінація наступних чинників: можливості місцевих операторів ринку розробити ефективні стратегії протистояння конкурентним перевагам торговельних ТНК; нездатності ТНК досягти масштабу діяльності на місцевому ринку, достатнього для отримання стійкої переваги в місцевій мережі постачання; і нездатності ТНК адаптуватись до інституційних та соціальних особливостей приймаючої країни. Аналогічні фактори присутні також і в ситуації відходу великих корпоративних мереж “Wal-Mart” та “Carrefour” з ринку Південної Кореї. Єдина ТНК, якій вдалось закріпитися на ринку цієї країни, – це британська “Tesco”, що зуміла вбудувати свій стиль діяльності в “територіальну систему” країни і створити стратегічно важливий союз з місцевим конгломератом “Samsung” [5, с. 1589].

Американська ж “Wal-Mart” була представлена на південнокорейському ринку, коли на ньому працювали 11 великих роздрібних магазинів цієї американської однієї з найбільш крупних ТНК. Вона декілька років намагалась здолати поріг беззбитковості на ринку, але адміністрація мережі була вимушена визнати свою поразку і продати торговельні точки конкурентові. На думку експертів в області маркетингу, цей формат магазинів не став в цілому популярним на корейському ринку. Вихід на німецький ринок було здійснено у 1998 році через купівлю місцевих роздрібних мереж “Interspar” і “Wertkauf”. За оцінками експертів, втрати на цьому ринку складали 100 млн дол щорічно [6]. 

У 2006 році (27 липня) з'явилося офіційне повідомлення про продаж ТНК “Wal-Mart” 85-ти магазинів, в яких працювало понад 11 тис чол, а сукупний оборот кластера роздрібної торгівлі складав 2 млрд євро у рік. Покупцем стала компанія “Metro Group”. Сума угоди не розголошувалася ні покупцями, ні продавцями, але “Wal-Mart” коментувала, що 19 гіпермаркетів “Wal-Mart” було придбано у власність, а інші – на правах оренди. На території придбаних магазинів новий власник відкрив гіпермаркети “Real” [7].

Іншим фактором, який відіграє суттєву роль у протистоянні місцевих мереж експансії роздрібних ТНК, є доступ до недорогих джерел капіталу. Зазначимо, що торговельні ТНК мають широкий доступ до інвестиційних фондів, що складається з їх власної ліквідності, і до міжнародного кредиту, який набагато дешевше кредитів, доступних місцевим підприємствам. Як наслідок, уряд приймаючих країн прагне фінансово підтримувати місцеві роздрібні мережі. В іншому випадку місцевим мережам доводиться погоджуватись на створення спільних підприємств з такими корпоративними мережами, щоб поліпшити свій доступ до капіталу [8, с. 34-41]. 

Таким чином, місцеві мережі використовують інструмент лобіювання своїх інтересів в стінах національних урядів з метою забезпечення ефективності правового захисту своєї конкурентної позиції.




Список використаних джерел:

1. Радаев В.В. Кому принадлежит власть на потребительских рынках: отношения розничных сетей и поставщиков в современной России [Текст] / В.В. Радаев / Высшая школа экономики. – М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2011. – 383 с.

2. Bekuviciute L., Dierx A., Ilzkovitz F. The Functioning of the Food Supply Chain and Its Effect on Food Prices in the European Union. European Commission Occasional Papers. – 2009. – 47th ed. – 40 р.

3. ТОР-500 Центральная и Восточная Европа, Рейтинг компании Deloitte, 2012.  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.deloitte.com/multifiledownload?solutionName=deloitte.com&fileIds=d8a9caa157699310VgnVCM3000001c56f00aSTFL.

4. Fortune Global 500, 2011.

5. Cое N. The internationalization/globalization in retailing, towards an economic-geographical research agenda // Environment and Planning A. – 2007. – № 36. – P. 1571–1594.

6. Симоненко А. Wal-Mart отступил из Германии // “Коммерсантъ”: Газета. – ИД “Коммерсантъ”, 2006. – Т. Розничная торговля, вып. от 31.07.2006, № 138/П(3469).

7. Симоненко А. Wal-Mart отступил из Германии // “Коммерсантъ”: Газета. – ИД “Коммерсантъ”, 2006. – Т. Розничная торговля, вып. от 31.07.2006, № 138/П(3469).

8. Резяпова А.М. Международный опыт развития сетевых розничных организаций / А.М. Резяпова / Менеджмент в России и за рубежом. – 2012. – №2.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ ЦІН ТА КУРСІВ ВАЛЮТ
17.12.2016 17:09
ПРОБЛЕМЫ И РИСКИ СОЦИАЛЬНО-ЭКОНОМИЧЕСКОГО ВОССТАНОВЛЕНИЯ ТЕРРИТОРИЙ В ПОСЛЕВОЕННЫЙ ПЕРИОД
16.12.2016 22:21
КОНВЕРГЕНЦІЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА ВИХОДУ НА НОВІ РИНКИ
15.12.2016 19:37
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
15.12.2016 18:09




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.245 сек. / Mysql: 1367 (0.189 сек.)