:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ :: ECONOMY :: БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

 
26.05.2015 14:39
Автор: Лазарева Олександра Сергіївна, студентка, Національний університет державної податкової служби України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Бюджетна політика представляє собою сукупність економічних і адміністративних заходів, що застосовує держава з метою стабілізації та підвищення ефективності національної економіки, використовуючи, головним чином, бюджетні та податкові механізми.

Основними завданнями бюджетної політики є забезпечення поступального розвитку підприємництва, прискорення економічного зростання й підвищення ефективності державного регулювання економічних і соціальних процесів [1].

Україна пережила проблеми наповнення бюджету грішми, уникнення надходження до бюджету шляхом взаємозаліків, невиконання більшості прийнятих щорічних бюджетів, реструктуризації боргів як засобу поліпшення фінансового стану підприємств та їх розрахунків з бюджетом. Із часом завдяки трансформації бюджетної і податкової систем окремі із зазначених явищ відійшли в минуле, а деякі змінили свій характер, хоча ще залишаються не розв’язаними повною мірою. Але такі проблеми, як масове ухиляння від податків, втрати доходів бюджету від податкових пільг, зростання зовнішньої заборгованості, залишаються актуальними [2]. 

Необхідними умовами стабільності бюджетної системи є проведення бюджетної політики, спрямованої на забезпечення гармонійного поєднання принципів бюджетного унітаризму з елементами децентралізації, реформування цих відносин з удосконаленням порядку розподілу трансфертів з державного бюджету на основі прозорих та об’єктивних критеріїв, що ґрунтуються на чіткому розмежуванні бюджетних повноважень та стабільній системі закріплення дохідних джерел за бюджетами [3].

Для того, щоб бюджетна політика України була ефективнішою,перш за все потрібно:

1. Оптимізувати функціонування системи управління державними фінансами.

2. Чітко регламентувати процес акумуляції та руху фінансових потоків.

3. Досягти надійності прогнозу основних макроекономічних показників – обсягів та темпів зростання ВВП, темпів інфляції, валютного курсу тощо.

4. Дотримуватися об’єктивності під час формування дохідної частини бюджету.

5. Оптимізувати бюджетні витрати, що сприятиме повнішому фінансовому забезпеченню реалізації державних функцій.

6. Забезпечити послідовність розвитку бюджетного процесу.  

7. Створити систему управління державним боргом, яка дала б змогу оптимізувати співвідношення процентних та непроцентних витрат.

Ефективність цих заходів умовах загострення політичних суперечностей у першу чергу залежить від політичної волі керівництва країни, усвідомлення пріоритетності загальнодержавних, загальнонаціональних інтересів і створення ефективного механізму їх реалізації, наявності відповідного правового поля й відповідальності кожного урядовця насамперед перед громадянами України. 

Список використаних джерел:

1.Піхоцький В. Ф. Ефективність бюджетної політики як інструмент соціально-економічного розвитку України //Фінанси України. – 2010. – №. 3. – С. 30-37.

2.Сергієнко, Л. К. "Вплив бюджетно-податкової політики на соціально-економічний розвиток держави." Вісник ЖДТУ.–Сер.: Економічні науки 3 ч 1 (2010): 53.

3.Величко О. В. Бюджетна політика та особливості її формування в умовах нестабільності соціально-економічного розвитку //Економічний вісник Донбасу. – 2010.

_________________________________

Науковий керівник: Нікончук Вікторія Віталіївна, старший викладач кафедри економічної теорії, Національний  університет державної податкової служби України



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТАМИ ЗА ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВИМ МЕТОДОМ
29.05.2015 12:51
МЕТОДИ ФІНАНСОВОГО ТА БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ
27.05.2015 23:19
ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОБ’ЄКТІВ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО
21.06.2015 01:39
ПОДАТКОВИЙ КОМПРОМІС ТА ДОЦІЛЬНІСТЬ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНИ
03.06.2015 00:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.408 сек. / Mysql: 1367 (0.314 сек.)