:: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ :: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ
:: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ
 
   
       

Світ наукових досліджень. Випуск 9

Термін подання матеріалів

26 травня 2022

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ

 
23.09.2014 17:39
Автор: Дудченко Вікторія Юріївна, кандидат економічних наук, Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України»
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]
Боргові проблеми країн Європейського Союзу (ЄС) відносяться до факторів ризику, що спричиняють уповільнення темпів розвитку світової економіки. Наявність внутрішнього дисбалансу між державами-членами, недосконалість устрою фінансової системи ЄС, фінансова недисциплінованість країн-членів спричинили появу та загострили проблеми погашення державних боргів Греції, Португалії, Ірландії, Іспанії та Італії, актуалізували потребу виявлення об’єктивних причин та оцінки наслідків боргової кризи в ЄС в цілому. Суверенна боргова криза в ЄС розвивалася на тлі погіршення економічних показників країн-членів: зростання рівня безробіття, скорочення темпів росту ВВП, підвищення рівня інфляції, скорочення рівня промислового виробництва, експорту, імпорту та проявилася у сфері державних фінансів в ускладненні рефінансування державного боргу, вимушених заходах зі скорочення соціальних видатків державних та місцевих бюджетів.Зазначимо, що країни Єврозони мали високий рівень державного боргу ще напередодні світової фінансово-економічної кризи.
Виникнення європейської боргової кризи було спричинено одночасною дією прямих і другорядних факторів до яких ми відносимо:
- фактори прямого впливу: неефективні заходи податково-бюджетної політики, спрямовані на регулювання величини державних доходів і витрат; застій на ринках нерухомості; широке поширення практики надання державної екстреної фінансової допомоги банківським галузям і приватним власникам облігацій, викуп боргів або перенесення збитків приватного сектора на платників податків;
- фактори другорядного впливу:легкість доступу до кредитів у 2002-2008 pp. (видача значної кількості кредитів з високим рівнем ризику);дефіцит торговельних балансів окремих країн; глобалізація фінансового ринку; світова фінансово-економічна криза; низькі темпи економічного зростання.
Дослідження причин та наслідків боргової кризи в Європейському Союзі дозволяє виокремити наступні специфічні риси її формування, розвитку та  особливостей врегулювання:
1) схожість причин виникнення та поглиблення боргової кризи, основні з яких: втрата конкурентних позицій на світових товарних ринках, значний дефіцит платіжного балансу, криза провідних галузей народного господарства, фінансова нестабільність банківської системи; стрімке збільшення видатків державних бюджетів на підтримку економіки з причини подолання кризових явищ; наявні значні державні витрати на соціальні цілі;
2) особливості використання позикових коштів. Ірландія відрізняється прийняттям державою зобов’язань по виплатах значної кількості банківських кредитів забудовників з метою призупинення їх банкрутства та стабілізації ринку нерухомості.Греція характеризується спрямуванням залучених коштів на виплати державним службовцям, у формі надзвичайно високої заробітної плати та високих пенсій;
3) імовірність дефолту. Певне подовшення строків погашення державних зобов’язань за рахунок отримання фінансової допомоги держав-донорів ЄС та МВФ не дозволило стабілізувати стан державних фінансів в Греції та не зменшило необхідності проведення реструктуризації боргів, актуальності залучення приватних кредиторів до зниження боргового тягаря країни;
4) розробка спільного плану виходу країн Єврозони з боргової кризи, що передбачає виконання наступних завдань: надання кредитів МВФ та фінансова допомога з бюджету ЄС; рекапіталізація нестійких банків; збільшення обсягів фінансових коштів, що знаходяться в розпорядженні Європейського фонду фінансової стабільності. Суперечливість моменту щодо проведення спільних дій врегулювання боргової кризи заключається у неспівставності країн-членів за рівнем розвитку, загостренні взаємовідносин «донорів - реципієнтів».


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЯК НЕОБХІДНІСТЬ РОЗВИТКУ СИЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
02.10.2014 21:09




© 2010-2022 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.225 сек. / Mysql: 812 (0.194 сек.)