:: ECONOMY :: ЕКОНОМІЧНИЙ СТАН РУМУНІЇ І БОЛГАРІЇ ПІСЛЯ ВСТУПУ ДО ЄС :: ECONOMY :: ЕКОНОМІЧНИЙ СТАН РУМУНІЇ І БОЛГАРІЇ ПІСЛЯ ВСТУПУ ДО ЄС
:: ECONOMY :: ЕКОНОМІЧНИЙ СТАН РУМУНІЇ І БОЛГАРІЇ ПІСЛЯ ВСТУПУ ДО ЄС
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 24

Термін подання матеріалів

25 червня 2020

До початку конференції залишилось днів 19



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕКОНОМІЧНИЙ СТАН РУМУНІЇ І БОЛГАРІЇ ПІСЛЯ ВСТУПУ ДО ЄС

 
15.04.2013 14:29
Автор: Зобнів Марія Василівна, студентка Національного університету «Львівська політехніка»
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]
Болгарія і Румунія – держави-сусіди, які тісно пов’язані у різних сферах міжнародних відносин. Тому, не є дивним те, що їхній вступ у ЄС відбувся одночасно. Це дві найновіші країни ЄС, після їхнього вступу у 2007 році союз ще не прийняв жодної країни. Ймовірною причиною цього міг стати критичний економічний стан Болгарії і Румунії. Як же змінилася ситуація в державах після набуття членства у такій масштабній організації? Чи не погіршився економічний стан держав після досягнення міжнародної економічної інтеграції?
Екс-міністр економіки і фінансів Румунії Варужан Возганян в інтерв'ю заявив: «Після того як ми увійшли до ЄС, ми зрозуміли, що ми не є конкурентоспроможними. Я також помітив, що набагато важче бути бідним всередині ЄС, ніж поза ним».3 Тобто Румунія як член ЄС не користується всіма його перевагами, що і може стати причиною зниження інвестиційної привабливості країни.
Влада Румунії в 2010 році прийняла план заходів з  порятунку економіки, яка, за словами прем’єр-міністра Еміля Бока, «опинилася у найтяжчій за останні 60 років кризі».3
Для того щоб утримати її економіку на плаву, Румунія як одна з найбідніших країн ЄС одержала допомогу від МВФ і ЄС. У відповідь на це уряд знизив зарплати в державному секторі на 25%, пенсії на 15%, скасував деякі соціальні програми і коротив сотні тисяч державних службовців.3 Тому політика «затягування поясів» викликала гостру реакцію та критику з боку профспілок. Вони назвали заходи уряду «соціальним геноцидом» та організували масові акції протесту.5
 На відміну від Румунії, економіка Болгарії завжди носила відкритий характер, значна частина ВНП країни формується через зовнішню торгівлю. Тому вступ до ЄС пішов тільки на користь країні. Також, не менш важливим аспектом процвітання Болгарії є її рекреаційні ресурси. Кожного року країну відвідує понад 1 млн. туристів.2
Як виявилось, балканська країна дещо зловживала своїм становищем (члена ЄС) в економічній сфері. Про що йшлося у серії доповідей Європейської Комісії про поступ Болгарії та Румунії після їхнього вступу до Європейського Союзу. Окрему увагу Комісії було приділено проблемам використання коштів ЄС у Болгарії. Комісія була вимушена призупинити надання країні допомоги з бюджету Європейського Союзу, і відкликала акредитацію двом урядовим агенціям, що були відповідальні за управління цими коштами. Також було призупинено фінансування інфраструктурних проектів у Болгарії з Бюджету  ЄС.1 Така реакція з боку керівництва ЄС викликана неефективним та непрозорим використанням урядом Болгарії коштів Європейського Союзу.6
Тому Комісія закликає уряд країни забезпечити прозорі, чесні та ефективні механізми використання європейських коштів, що є умовою відновлення фінансування.4
Одночасно зі вступом Болгарії та Румунії до Європейського Союзу було засновано так званий Механізм співпраці та перевірки (Cooperation and Verification Mechanism), націлений на оцінювання поступу країн у сферах судової реформи, боротьби проти корупції та організованої злочинності.1
Оцінюючи ситуацію в Румунії, Комісія говорить про «змішану картину»: з одного боку, запроваджено основні елементи ефективної системи боротьби проти корупції; з іншого – рішення щодо проявів корупції на високому рівні «залишаються великою мірою заполітизованими».1 Тому, в Румунії необхідно забезпечити набагато більшу відповідальність за здійснення корупційних дій на високому рівні.
Торкаючись ситуації в Болгарії, Комісія наголошує на схожій картині: попри створення кількох спеціальних інституцій, покликаних вести боротьбу проти корупції, країна потребує досягнення конкретних результатів у розслідуванні, завершенні та судовому розгляді відповідних справ.1
Нинішні доповіді Європейської Комісії базуються на зобов’язаннях, що їх взяли на себе дві країни в рамках цього механізму.
Отже, важливо щоб дві найновіші країни ЄС доклали більше зусиль для боротьби проти корупції. Крім того, Болгарія повинна забезпечити прозорий механізм використання коштів ЄС. Оскільки, фінансування проектів спеціальних Європейських Комісій з метою досягнення відповідності Болгарії і Румунії повноправним членам ЄС не дало бажаного результату союз застерігає себе від подібних випадків. З 2007 року Румунія добилася малих результатів в економічній сфері через короткочасність роботи урядів, які не справлялися з реформуванням економіки і зростаючою корупцією. Така ситуація в країнах пов’язана з невиконанням всіх передумов, тому етап адаптації проходив так повільно. Підсумовуючи вищесказане, економічний стан Болгарії  піля вступу до ЄС значно покращився, чого не можна сказати про Румунію, її економічне зростання відбувається повільніше.

Список використаної літератури:
1. Європейський простір - портал проєвропейського громадянського суспільства України/ Єврокомісія про поступ Болгарії та Румунії після їхнього вступу до ЄС [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eu.prostir.ua/view/20193.html [25-07-2008]
2. Корнилов А. А., Лошаков А. А./Взаимоотношения Румынии и ЕС до открытия переговоров о присоединении //Журнал «Вестник нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского». 2008 – с. 241-245
3. Осадца І./Республіка Болгарія після трьох років членства в Європейському Союзі//Журнал «Освіта регіону». №1, 2010. – с. 64
4. Про гроші. Екс-міністр: «Вступ до ЄС зробив Румунію біднішою» [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2011/12/02/261058 [02.12.2011 6:40]
5. Про гроші. Єврокомісія позбавить Румунію 500 млн євро фін допомоги. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2012/10/25/290096 [25.10.2012 16:45]
6. Саморукова А. Н./Румыния в ЕС: прогнозы и реалии.//Журнал «Свободная мысль». 2008 – с. 45-56
7. Сарафінчан Л. Н.,Борісов Ю. С./Розвиток політичного життя румунії після вступу до НАТО та Європейського.//Збірник наукових праць. – Чернівці: Букрек, 2009. – 48 с.


допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПОНЯТТЯ ІНФРАСТРУКТУРНІ ГАЛУЗІ У СВІТОВОМУ ГОСПОДАРСТВІ
17.04.2013 16:01
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ
17.04.2013 14:17
ОПЛАТА ТРУДА В ИСПАНИИ
16.04.2013 14:48




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.292 сек. / Mysql: 695 (0.256 сек.)