:: ECONOMY :: МАРКЕТИНГ СЬОГОДЕННЯ: ЯКИЙ ВІН? МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ :: ECONOMY :: МАРКЕТИНГ СЬОГОДЕННЯ: ЯКИЙ ВІН? МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
:: ECONOMY :: МАРКЕТИНГ СЬОГОДЕННЯ: ЯКИЙ ВІН? МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МАРКЕТИНГ СЬОГОДЕННЯ: ЯКИЙ ВІН? МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

 
05.12.2012 16:27
Автор: Андрущенко Наталія Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту та адміністрування Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Передереєва Олена, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Джерелюк Дарина, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
На сьогодні саме роль маркетингових досліджень виходить на перше місце й полягає  в оцінюванні потреб, запитів і попиту споживачів, що сприяє  створенню програми їх задоволення, ідентифікації та визначенню як проблем, так і можливостей фірми здійснити та оцінити свою маркетингову діяльність, оскільки виявити можливості фірми, посісти конкурентні позиції на конкретному ринку, знизити міру невизначеності і ризику, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності неможливо без систематичного збирання та аналізу даних,  пов’язаних з наявною ситуацією.
Відомо, що маркетингові дослідження можуть бути постійними та разовими, виконуватись фірмою як самостійно, так і за допомогою спеціалізованих дослідницьких організацій. Ми поділяємо думку Войчак А. стосовно того, що  при проведенні маркетингових досліджень є проблемні групи, які створюються на рівні вищого керівництва фірми, відділів маркетингу або маркетингових досліджень, а також спеціальні консультативні групи, до складу яких можуть бути залучені торговельні працівники, керівники відділів збуту та інші працівники фірми.
Проведення маркетингових досліджень вимагає значних витрат. До того ж від їх результатів часто залежить можливість самого існування фірми в майбутньому [1].

Сам алгоритм маркетингових досліджень на сьогодні має такий вигляд




Рис. 1. Алгоритм маркетингових досліджень за М. Белявцем та  
В. Воробйовим [2].

У загальному вигляді маркетингові дослідження містять систематичний збір, обробку та аналіз даних щодо певних аспектів маркетингової діяльності телекомунікаційних підприємств для прийняття ґрунтовних управлінських рішень на основі системного аналізу компонентів зовнішнього середовища.  Процес маркетингових досліджень є доволі складним і передбачає розробку докладного поетапного плану та його послідовне виконання.
Якщо розбити процес маркетингових досліджень на етапи, то він буде мати такий вигляд.
На першому етапі підприємство формує робочу гіпотезу та розробляє концепцію майбутнього дослідження.
На другому етапі визначають вид інформації та найефективніші методи її збирання.
На третьому етапі умовно виділяють три способи збору даних, а саме: спостереження, експеримент, опитування.
На четвертому етапі дослідження маркетолог формує звіт та надає висновки та рекомендації щодо поставленої проблеми.
І на останньому – п’ятому етапі на основі проведеного ґрунтовного аналізу керівником приймається управлінське рішення [3].
До інструментів маркетингових досліджень слід віднести  фіксуючі прилади й анкету. До числа фіксувальних приладів можна зарахувати: диктофон;  фотоапарат; відеокамеру-термометр;  тонометр ; гальванометр ; тахістоскоп; аудіометр тощо [4].
На думку експертів, яка цілком поділяється нами, важливість маркетингових досліджень для ефективної роботи компаній не знизилась, а навпаки, за деякими показниками зросла. Так, важливими для діяльності компанії за результатами дослідження їх назвали 68% опитуваних. Цей показник, як показують підсумки попередніх опитувань, постійно зростає.
Незважаючи на актуальність маркетингових досліджень, рівень розвитку галузі ще не можна вважати, на думку експертів, достатньо високим.
За оцінками компаній, підсумки досліджень активно обговорюються на нарадах: з цим погоджуються 78% опитаних. А 74% підкреслили, що слідування рекомендаціям, за підсумками маркетингових досліджень, контролює топ-менеджмент компаній [5].
Тільки високий рівень маркетингових досліджень може забезпечити ефективне управління асортиментом та якістю товарів, системою їх розподілу, рекламою та стимулюванням збуту, тобто сприятиме подальшому вдосконаленню комерційної роботи в торгівлі.
В умовах кризової економіки маркетингове дослідження є, безумовно, актуальним і необхідним для зниження ступеня невизначеності ринкової інформації та для уникнення керівниками прийняття помилкових управлінських рішень.
Для одержання необхідної інформації необхідно знати специфіку й технологію проведення маркетингових досліджень, сучасні методи дослідження, залучати висококваліфікованих фахівців, що, водночас, зменшує ризик одержання непотрібної зайвої інформації та виникнення невиправданих витрат на їх проведення [3].
Таким чином, зробивши аналіз вищенаведеного, можна стверджувати, що маркетингові дослідження дозволяють здійснити не лише планування та прогноз розвитку ринкової ситуації, а і розробку відповідних заходів маркетингового впливу на ринок з метою забезпечення ефективності як виробничо-збутової, так і науково-технічної [6].

Список використаної літератури:
1. Войчак А. В. Маркетингові дослідження .
Навч.-метод. посібник. /Войчак А. В.– К.: КНЕУ, 2001. – 119 с.
2. Балабанова Л. В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика . 
Навч. посібник. /  Л. В. Балабанова,А. М. Германчук – К. : ВД «Професіонал», 2004. – 288 с.
3. Ковшова І. О. Формування процесу маркетингових досліджень на підприємстві. / І. О. Ковшова, І. А. Гриджук // –2011. – №2. – 62 – 64 c.
4. Белявцев М. І, Маркетинговий менеджмент : Навч. посiбник. / М. І. Белявцев, В. Н.  Воробйов К. - : Центр навчальної літератури, 2006р. – 407 с.
5. Житник О.. Маркетингові дослідження в Україні: тенденції та прогнози. / О. Житник // Маркетинг в Україні . -  2011р. - №1 – 5 – 8 c.
6. Вачевський М. В., Промисловий маркетинг. Основи теорії і практики. Навч. Посібник . / М. В. Вачевський,  В. Г. Скотний, О. М. Вачевський.. – К.: Центр начальної літератури -  2004р. – 256с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОЦЕНКИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГА НА ПРЕДПРИЯТИИ МЕБЕЛЬНОЙ ПРОМЫШЛЕННОСТИ
30.11.2012 14:47
ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДІВ ПІДБОРУ УПРАВЛІНСЬКИХ КАДРІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ
12.12.2012 17:42
АСПЕКТИ СУЧАСНОГО СОЦІАЛЬНО – ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ
12.12.2012 16:57
ПОРТРЕТ СУЧАСНОГО КЕРІВНИКА В СФЕРІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
12.12.2012 16:42
МЕРЧАНДАЙЗИНГ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІВ: ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
12.12.2012 00:49
СПЕЦИФІЧНІ РИСИ МАРКЕТИНГУ ВІДНОСИН
11.12.2012 23:41
МОТИВАЦІЯ ЯК ЗАГАЛЬНА ФУНКЦІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ
10.12.2012 19:19
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНИХ МЕНЕДЖЕРІВ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
10.12.2012 18:31
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
10.12.2012 16:57
КОНЦЕПЦІЯ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ТОВАРУ ПРОДУКТУ «AKTIMEL» ТОРГОВОЇ МАРКИ «DANON»
07.12.2012 00:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.211 сек. / Mysql: 1396 (0.165 сек.)