:: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ :: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
:: ECONOMY :: ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЛАТНІ ПОСЛУГИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ

 
21.04.2011 20:54
Автор: Мудра Роксолана Романівна, студентка спеціальності «Фінанси» Львівського національного університету імені Івана Франка
[Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі]
На сьогоднішній день, бюджетні установи фінансуються за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, які надаються їм безповоротно, проте не менш важливою статтею прибутків є кошти, які вони отримують від надання платних послуг. Так основним нормативним документом, який здійснює регулювання діяльності бюджетних установ являється Бюджетний Кодекс України. Відповідно до п. 6 ст. 2 Бюджетного Кодексу від 21 червня 2001 року
N 2542-III, бюджетна установа – це орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими.
Разом з тим бюджетні установи можуть надавати різноманітні послуги: соціального характеру, охорони здоров’я, управлінські, з охорони громадського порядку, оборони країни, у галузі атестації наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації тощо. До недавніх пір майже усі витрати цих установ фінансувалися з бюджету, а послуги споживачам надавалися в основному безкоштовно. Проте останніми роками у зв'язку з необхідністю підвищення рівня соціально-культурного обслуговування громадян, почалося розширення сфери платних послуг, бюджетні установи перейшли на нові умови господарювання, що значно розширило склад джерел їхніх фінансових ресурсів[2].
Платні послуги бюджетних установ – це один з видів власних надходжень бюджетних установ, які отримуються додатково до  коштів  загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету[3].
Варто зазначити, що в Україні існує досить велика кількість різноманітних бюджетних установ, які надають різні платні послуги, асортимент яких є досить великим відповідно до потреб громадян України.
Наприклад, бюджетними науковими установами можуть надаватися такі послуги [5]:
1. проведення науково-дослідних, дослідно-конструкторських,  проектно-конструкторських, технологічних, пошукових  та проектно-пошукових робіт;
2. проведення робіт з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
3. наукова та науково-технічна експертиза;
4. проектування, розроблення та виготовлення експериментальних зразків і дослідних партій матеріалів,  речовин, приладів, обладнання;
5. випробування обладнання,  конструкцій,  виробів,  речовин, матеріалів;
6. розроблення  програмного  продукту  для  науково-дослідних цілей;
7. інформаційно-аналітичне забезпечення наукової діяльності;
8. підготовка  наукових  кадрів  (ординаторів,   аспірантів,докторантів)  понад  державне замовлення,  а також наукових кадрів для інших країн;
9. приймання кандидатських іспитів, підготовка та проведення захисту  дисертацій  на  здобуття  наукового  ступеня кандидата та доктора наук,  попередня експертиза  дисертацій  (крім  державного замовлення);
10. організація  курсів  підвищення кваліфікації спеціалістів усіх рівнів та їх стажування тощо.
Підставою  для  надання  платних  послуг  є  договір   з фізичною  або  юридичною  особою,  у  якому  визначається  порядок надання послуги, розмір та терміни оплати за надану послугу; заява фізичної  особи.  У  разі  неякісного  виконання  або  невиконання послуги внесені кошти підлягають обов'язковому поверненню фізичній (юридичній) особі, яка оплатила послугу[4].
Розмір плати за той чи інший вид послуги  встановлюється на  підставі  її  ціни,  базою  для  визначення  якої є розрахунок витрат, пов'язаних з наданням послуги. До складу таких витрат належать[4]:
- витрати на  оплату  праці,  у тому числі витрати на заробітну плату  працівникам,  які  надають  послуги,  та   нарахування   на заробітну  плату  (на  державне  соціальне  страхування,  державне пенсійне страхування тощо);
- матеріальні витрати,  у  тому  числі  на  придбання сировини, матеріалів,  палива, енергії, інструменту, пристроїв, спеціального одягу  і  взуття,  захисних пристроїв,  на проведення поточного та капітального ремонту,  технічний огляд та технічне  обслуговування основних фондів,  що використовуються для надання послуг, службові відрядження, винагороду автору та власнику об'єкта інтелектуальної власності  в  разі  використання таких об'єктів,  на оплату послуг зв'язку,  засобів  сигналізації,  господарські   та   канцелярські витрати тощо;
- інші витрати,  віднесені до валових витрат платників податку на прибуток.
Кошти, отримані  установами від надання послуг, зараховуються на їх спеціальні  реєстраційні  рахунки  органів Державного казначейства України і  використовуються  в  порядку, визначеному чинним законодавством[4].
Керівник  та  головний  бухгалтер  установи,   яка  отримує  кошти від надання платних послуг, зобов'язані:
 1) використовувати  кошти  тільки  відповідно  до   цільового призначення та в межах сум затвердженого кошторису;
2)отримані в касу суми коштів – своєчасно здавати до установи  уповноваженого  банку  для  зарахування  на поточний бюджетний/реєстраційний рахунок;
3) здійснювати витрачання коштів тільки через поточний рахунок в установі  уповноваженого  банку,  а  при переході на казначейське обслуговування - через реєстраційний рахунок;
4) у випадку недоотримання доходів - скорочувати видатки на відповідну суму;
5) вести бухгалтерський  облік  доходів і  видатків  за отриманими коштами.
Грошові надходження від  надання послуг,  спрямовуються на покриття витрат,  пов'язаних з їх  організацією  та  наданням,  на сплату податків,  обов'язкових відповідно до чинного законодавства внесків, зборів і платежів.
Після покриття всіх витрат, в  розпорядженні установи залишається певний прибуток, який спрямовується на погашення перевищення загальної суми видатків установи над установленими бюджетними призначеннями.
 Документальне  оформлення  операцій  з  надання  послуг, забезпечення  їх  обліку  та  складання  звітності  за  цим  видом діяльності здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства[4].
Отже, надходження від надання платних послуг населенню й іншим споживачам і продажу виробів власного виробництва забезпечують покриття видатків бюджетних установ та отримання прибутків,а також забезпечують її належне функціонування.

Список використаної літератури:
1. Бюджетний кодекс України від 21 червня 2001 року N 2542-III;
2. Костирко Л.А., Білоусова Л.І., Мельник Г.Г. та інші. Фінансова діяльність бюджетних установ: Навчальний посібник. - Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля,2007. – 240с.;
3. Назарова К.О., Кумченко Т.А. Аналіз діяльності бюджетних установ: Навч. посібник / Київський національний торговельно-економічний ун-т / Г.О. Кравченко (заг.ред.). — К. : КНТЕУ, 2006. — 208с.;
4. Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки  та з питань європейської інтеграції України 01.12.2003  N 798/657/351 “Порядок та умови надання платних послуг бюджетними науковими установами ”;
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2009 р. N 365 Про внесення змін до переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними науковими установами.

E-mail: Roksolana2405@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
28.04.2011 14:01
ПЕРЕГЛЯД ПРІОРИТЕТУ ПРИНЦИПІВ І ФУНКЦІЙ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОСТІР
28.04.2011 11:28
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
28.04.2011 10:59
СКОРОЧЕННЯ БІДНОСТІ ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
27.04.2011 00:27
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
26.04.2011 11:53
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО КОНТРОЛЮ ТА НАПРЯМИ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 20:40
ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ В УКРАЇНІ
22.04.2011 13:27
ЗМІСТ АКЦИЗНОГО ЗБОРУ
21.04.2011 20:44
ТІНЬОВА ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ: ПРИЧИНИ ТА НАПРЯМИ ДЕТІНІЗАЦІЇ
21.04.2011 20:32
РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СПРОЩЕНОГО ОПОДАТКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПОДАТКОВГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
20.04.2011 15:05




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.203 сек. / Mysql: 1425 (0.161 сек.)