|
|
|
ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
|
24.02.2011 18:01 |
Автор: Тюпа Дмитро Іванович, старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин Міжнародного Слов’янського університету, м.Харків
|
[Міжнародна економіка. Інтеграційні процеси. Зовнішньоекономічна діяльність] |
В умовах становлення незалежності України й переходу до ринкової економіки відбуваються докорінні зміни інформаційної системи країни, форм і методів інформаційного забезпечення управління на всіх рівнях. Система інформаційної підтримки управління являє собою складну й не завжди взаємозв'язану сукупність інститутів зі збору, зберіганню, аналізу й передачі інформації [1]. Також повинно існувати середовище, що забезпечує поширення й обмін знаннями про передові досягнення, яким може служити внутрішні корпоративні мережі й сайти. По мірі руху підприємств у напрямку економії ресурсів і рятування від усього зайвого, деякі заходи щодо вивчення й впровадження передового досвіду будуть виконуватися в кооперації з іншими організаціями або третіми сторонами на умовах партнерства, зокрема набори програмних засобів для проведення порівняльного аналізу, що включають настанови з його проведення, електронні довідники, допоміжні методи виконання окремих операцій, що незабаром стануть загальноприйнятими засобами електронного моніторингу [2]. На відміну від методології іспанської кіберметричної лабораторії [3], у якій при оцінці сайтів університетів і науково-дослідних центрів ураховувалося чотири індикатори (SIZE - кількість документів представлених на сайті, VISIBILITY - кількість зовнішніх посилань, RICH FILES - кількість файлів різних форматів, SCHOLAR - кількість академічних документів і їх цитованість), нами розглядаються перші два індикатори - SIZE, VISIBILITY. Наведені вище індикатори оцінювалися за допомогою сумарних відгуків від чотирьох пошукових (Google, Yahoo!, Live Search - усе використалися в іспанської вебометричної методології, та Yandex) інтернет-машин. Визначення індикаторів SIZE(S) і VISIBILITY(V) проводилося за допомогою розподілу на їх максимальні значення. Більша вага надавалася, також як і в іспанської методології, другому індикатору - VISIBILITY(V). Остаточна формула щодо розрахунку інтегрального індикатора щодо i-тої компанії була запропонована у вигляді:
В остаточний ряд ранжування включалися всі українськи компанії, та ті що мають автономні домени (URL-адреси), згідно рекомендації іспанської кіберметричної лабораторії. За нашим дослідженням перше місце за найбільшим показником у вебометричної оцінці українських компаній займає Українська Будівельна Асоціація (УБА) з максимальним інтегральним показником розрахованим за формулою 1, який становив Іі = 0,7116477. Друге місце займає Національне космічне агентство України (НКАУ) з інтегральним показником офіційного сайту Іі = 03412327. На третьому місці Запорізька моторобудівна компанія «Мотор Січ» з інтегральним показником Іі = 0,1278989. Отримання Українською Будівельною Асоціацією максимального інтегрального показника було можливим завдяки максимальному значенню зовнішніх посилань на їх сайт у кількості що було прийнято за еталон. Максимальна кількість документів які знаходяться на сайті у вебометричному аналізі було показано у Національного Космічного агентства України (НКАУ) яке склалощо теж було прийнято за еталон. Найнижчий інтегральний показник у вебометричному аналізі займає спільне українсько-індійське підприємство нафтогазової промисловості компанія «NaftoGaz India Private Limited» з інтегральним показником Іі = 0,0001193. У вебометричної ранжировці іноземних будівельних компаній лідирує міністерство сільського господарства Китаю з максимальною сумарною кількістю документів на сайті що і було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника. Сайт індійської компанії «ТАТА Company», однією зі сфер діяльності якою є аерокосмічна галузь, отримала максимальну сумарну кількість зовнішніх посилань що також було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника вебометричного рейтингу іноземних компаній. При подальшому проведенні порівняння іноземних компаній – партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються ми прийшли до висновку, що у цілому, українські компанії України позиціюються у спільному вебометричному рейтингу не дуже добре, займаючи при цьому у рейтингу починаючи від четвертої позиції з сайту Національного Космічного агентства України з перерахованим інтегральним показником згідно еталонів іноземних компаній який дорівнює Іі = 0,0362678. Надалі у вебеметричному рейтингу Українська Будівельна Ассоціація займаює п’яте місце з інтегральним показником Іі = 0,0327319, сьоме місце – компанія «Мотор Січ», десяте місце – державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», і це все із перших десяти місць рейтингу. Загальна кількість українських компаній які приймали участь у вебометричному аналізу складає 41 компанію. Кількість іноземних компаній складає 31 компанію. З перших п’ятдесяти місць рейтингу українські компанії займають 26 позицій. Аналізуючи належність українських компаній до окремих секторів економічної діяльності у відповідності щодо іноземних компаній, можна зробити висновок, що у розподілу сайтів українських компаній по секторам економічної діяльності ми маємо два спільних підприємства - українсько-індийське підприємство у нафтогазової промисловості - NaftoGaz India Private Limited та українсько-бразильське у аерокосмічної промисловості - Alcantara Cyclone Space та що найбільша кількість сайтів українських компаній яка увійшла у спільний вебометричний рейтинг відноситься до аерокосмічної галузі промисловості на ринку Китаю, які наведені у таблиці 1.
Надалі ми провели аналіз вебометричної активності українських компаній щодо регіонів світу розрахункові дані якого наведено у таблиці 2.
З таблиці 2 ми можемо зробити висновок, що у регіоні Близького Сходу представлено найбільша кількість сайтів українських компаній. Надалі ми провели такий же аналіз щодо іноземних компаній. Найбільша кількість сайтів іноземних компаній - партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються у результаті чого було виявлено наявність найбільшої кількості сайтів китайських компаній на ринку Північно-Східної Азії, що складає сайти 11 компаній. Найбільша кількість сайтів китайських компаній представлена у металургійної та аерокосмічної промисловості. З цього дослідження можна зробити це один висновок про те, що найбільшим динамічним ринком високих інтернет-технологій ми можемо відзначити ринок Китаю у Північно-Східній Азії у аерокосмічної промисловості. За кількістю сайтів іноземних компаній він складає чотири компанії. Це - компанія China Aviation Industry Corporation II, компанія Shaanxi Aircraft Industry Group Co., Ltd. (SAС), компанія Aviation Industry Corporation I і компанія AVIC I Commercial Aircraft Co. Ltd. Розглядаючи перспективи виходу українських компаній на ринки країн, що розвиваються ми повною мірою можемо говорити, використовуючи теорію фірми Р. Коуза про можливість отримати інформаційно-міжнародну власність за кордоном у вигяді веб-сайту компанії, в умовах нарощування процесу захоплення сегмента на ринках країн, що розвиваються.
Список використаної літератури: 1.Галіцин, В.К. Моделі та технології систем моніторингу в економіці [ Текст]: автореф. дис. … д-ра екон. наук: 08.03.02 / В.К. Галіцин.- К.: Нац. екон. ун-т. -2001.-31 с. -укp. 2.Кемп, Р. Бенчмаркинг - обзор опыта достижения делового совершенства [ Электронный ресурс] / Европейское качество. №2/ 2004г.- Режим доступа: http://www.benchmarkingclub.ru/kemp.html. 12.04.2010. Загол. с экрана. 3.Ranking Web of World Universities [Електронний ресурс] / Consejo Superior de Investigaciones Cientнficas (CSIC), Cybermetrics Lab.-Режим доступа: http://www.webometrics.info 30.12.2009г. Загол. з экрану.
e-mail: 191005@mail.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|