:: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ :: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ
:: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ

 
20.03.2024 17:12
Автор: Андросович Любов Григорівна, науковий співробітник Міжвідомчого науково-дослідного центру проблем боротьби з організованою злочинністю при РНБО України, м. Київ, Україна
[5. Юридичні науки;]

Нині міжнародне співробітництво під час розслідування організованої злочинності у фінансовій системі, й інших кримінальних правопорушень набуває особливого значення, оскільки без такого співробітництва, наприклад,  не можливо здійснити кримінальне переслідування організаторів та виконавців злочинних діянь тощо. Співробітництво держав є нормою, втім резонансі кримінальні провадження, які виникають в практиці, нерідко потребують більшої обізнаності, як з наукової точки зори, так і з практичної.

Окремі аспекти міжнародного співробітництва в питанні протидії організованої злочинності, в своїх наукових роботах присвячували С.І. Бугера, В. А. Журавель, І.М. Леган та ін... Враховуючи суттєвий внесок названих науковців, питання міжнародного співробітництва у протидії організованої злочинності у фінансовій системі все ще є актуальним та потребує подальших досліджень.

У виробленні міжнародних стандартів та міжнародно-правової бази боротьби з організованою злочинністю у фінансовій системі, ключову роль відіграють Організація Об'єднаних Націй (ООН), Міжнародна організація кримінальної поліції Інтерпол, група з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей – FATF [1, с. 149].

Найбільш значущими для міжнародного співробітництва в питанні протидії організованої злочинності є засади, що закріплені в нормативно-правових актах. Ст. 9 Закону України «Про міжнародні договори України» встановлює перелік міжнародних договорів, дія яких можлива лише за умови їх ратифікації [2]. 

Міжнародне співтовариство, вже давно стурбоване організованою злочинністю у фінансовій системі, на що планомірно, послідовно та рішуче вживає заходів, щодо протидії даному негативному соціальному явищу.

Втім під впливом пандемії COVID-19 та воєнного стану значно збільшились випадки різноманітних схем організованої злочинності у фінансовій системі, відбулись певні зміни в економічних процесах функціонування фінансової системи (застосуванні нових сучасних технологій для здійснення фінансової діяльності), що надало злочинцям нові можливості для вчинення фінансових правопорушень на міжнародному рівні. 

З розвитком нових продуктів та технологій, організовані злочинні угрупування переходять на нові можливості віртуальних активів (криптовалюту), як способу вчинення кримінальних правопорушень на міжнародному рівні. Особливо ріст таких правопорушень спостерігається в Україні, оскільки відсутній Закон який регулює рух віртуальних активів, на відміну від США, де регулюються не тільки федеральним законодавством, а й законами окремих штатів. Також в США чітко врегульовано, що володіння цифровою валютою, в тому числі і заняття Майнінгом, має обкладатися податком.

Оцінюючи можливість ризиків які можуть настати у фінансовій системі в Україні, вважаємо за необхідне взяти за основу міжнародний досвід регулювання віртуальних активів і прийняти Закони про біткойни та правила боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, що допоможе виявити та протистояти тим організаціям, чия незаконна діяльність реалізується через випуск, торгівлю, зберігання, або переказ криптовалюти. Зокрема, з даного питання налагодити ефективну міжнародну співпрацю.

Необхідно зазначити, що багато методів роботи правоохоронних органів економічно розвинених країн світу не можуть повною мірою застосовувати свої методи і прийоми в країнах, що розвиваються, особливо з урахуванням широкомасштабної участі у протиправній діяльності організованих злочинних груп. У зв’язку з цим перед країнами, що розвиваються, і країнами з перехідною економікою стоїть невідкладне завдання з підготовки фахівців та розробки методів боротьби з доходами від злочинної діяльності, які відповідали б рівню розвитку їх фінансових систем і можливостям правоохоронних органів [3, с. 122].

Таким чином, нашій державі слід зміцнювати міжнародні механізми співпраці правоохоронних органів з метою більшої обізнаності виявлення та протидії кримінальних правопорушень з віртуальними активами, вчиненими організованими злочинними угрупуваннями у фінансовій системі. Основними елементами даного механізму мають бути нові закони, імплементація міжнародного досвіду та підвищений рівень взаємодії правоохоронних органів, у тому числі в рамках існуючих міжнародних органів (організацій). А саме Міжнародної організації кримінальної поліції – Інтерполу, Європейської поліцейської організації (Європола), ФАТФ, Бюро з координації боротьби з організованою злочинністю та іншими організаціями на території держав – учасниць Європейського союзу. 

Список літератури:

1. Legan I.M., Bondarenko K.S. Features of the free legal aid system in Ukraine and the European Union countries. Держава та регіони. Серія «Право». 2020. № 3 (69). С. 148-151.

2. Про міжнародні договори : Закон України від 29 червня 2004 р. № 1906–IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1906-15.

3. Андросович Л.Г. Міжнародне співробітництво в питанні протидії організованій злочинності у фінансовій системі. Прикарпатський юридичний вісник.  2022, Випуск 6 (47). С. 121-123.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ ЗА П.1 Ч. 11 СТ. 232 КПК УКРАЇНИ
20.03.2024 18:59
ДЕЯКІ КРОКИ ДО УНИКНЕННЯ, АБО ПОДОЛАННЯ КОРУПЦІЇ НА ШЛЯХУ НАДХОДЖЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ
20.03.2024 15:05
ПРАКТИКА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ «БАРНАХУС»
05.03.2024 13:43




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.210 сек. / Mysql: 1396 (0.161 сек.)