:: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ :: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ
:: ECONOMY :: МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 6



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

МІЖНАРОДНЕ СПІВПРОБІТНИЦТВО, ЯК ПЕРСПЕКТИВА ПРОТИДІЇ СУЧАСНІЙ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ

 
20.03.2024 17:12
Автор: Андросович Любов Григорівна, науковий співробітник Міжвідомчого науково-дослідного центру проблем боротьби з організованою злочинністю при РНБО України, м. Київ, Україна
[5. Юридические науки;]

Нині міжнародне співробітництво під час розслідування організованої злочинності у фінансовій системі, й інших кримінальних правопорушень набуває особливого значення, оскільки без такого співробітництва, наприклад,  не можливо здійснити кримінальне переслідування організаторів та виконавців злочинних діянь тощо. Співробітництво держав є нормою, втім резонансі кримінальні провадження, які виникають в практиці, нерідко потребують більшої обізнаності, як з наукової точки зори, так і з практичної.

Окремі аспекти міжнародного співробітництва в питанні протидії організованої злочинності, в своїх наукових роботах присвячували С.І. Бугера, В. А. Журавель, І.М. Леган та ін... Враховуючи суттєвий внесок названих науковців, питання міжнародного співробітництва у протидії організованої злочинності у фінансовій системі все ще є актуальним та потребує подальших досліджень.

У виробленні міжнародних стандартів та міжнародно-правової бази боротьби з організованою злочинністю у фінансовій системі, ключову роль відіграють Організація Об'єднаних Націй (ООН), Міжнародна організація кримінальної поліції Інтерпол, група з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей – FATF [1, с. 149].

Найбільш значущими для міжнародного співробітництва в питанні протидії організованої злочинності є засади, що закріплені в нормативно-правових актах. Ст. 9 Закону України «Про міжнародні договори України» встановлює перелік міжнародних договорів, дія яких можлива лише за умови їх ратифікації [2]. 

Міжнародне співтовариство, вже давно стурбоване організованою злочинністю у фінансовій системі, на що планомірно, послідовно та рішуче вживає заходів, щодо протидії даному негативному соціальному явищу.

Втім під впливом пандемії COVID-19 та воєнного стану значно збільшились випадки різноманітних схем організованої злочинності у фінансовій системі, відбулись певні зміни в економічних процесах функціонування фінансової системи (застосуванні нових сучасних технологій для здійснення фінансової діяльності), що надало злочинцям нові можливості для вчинення фінансових правопорушень на міжнародному рівні. 

З розвитком нових продуктів та технологій, організовані злочинні угрупування переходять на нові можливості віртуальних активів (криптовалюту), як способу вчинення кримінальних правопорушень на міжнародному рівні. Особливо ріст таких правопорушень спостерігається в Україні, оскільки відсутній Закон який регулює рух віртуальних активів, на відміну від США, де регулюються не тільки федеральним законодавством, а й законами окремих штатів. Також в США чітко врегульовано, що володіння цифровою валютою, в тому числі і заняття Майнінгом, має обкладатися податком.

Оцінюючи можливість ризиків які можуть настати у фінансовій системі в Україні, вважаємо за необхідне взяти за основу міжнародний досвід регулювання віртуальних активів і прийняти Закони про біткойни та правила боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, що допоможе виявити та протистояти тим організаціям, чия незаконна діяльність реалізується через випуск, торгівлю, зберігання, або переказ криптовалюти. Зокрема, з даного питання налагодити ефективну міжнародну співпрацю.

Необхідно зазначити, що багато методів роботи правоохоронних органів економічно розвинених країн світу не можуть повною мірою застосовувати свої методи і прийоми в країнах, що розвиваються, особливо з урахуванням широкомасштабної участі у протиправній діяльності організованих злочинних груп. У зв’язку з цим перед країнами, що розвиваються, і країнами з перехідною економікою стоїть невідкладне завдання з підготовки фахівців та розробки методів боротьби з доходами від злочинної діяльності, які відповідали б рівню розвитку їх фінансових систем і можливостям правоохоронних органів [3, с. 122].

Таким чином, нашій державі слід зміцнювати міжнародні механізми співпраці правоохоронних органів з метою більшої обізнаності виявлення та протидії кримінальних правопорушень з віртуальними активами, вчиненими організованими злочинними угрупуваннями у фінансовій системі. Основними елементами даного механізму мають бути нові закони, імплементація міжнародного досвіду та підвищений рівень взаємодії правоохоронних органів, у тому числі в рамках існуючих міжнародних органів (організацій). А саме Міжнародної організації кримінальної поліції – Інтерполу, Європейської поліцейської організації (Європола), ФАТФ, Бюро з координації боротьби з організованою злочинністю та іншими організаціями на території держав – учасниць Європейського союзу. 

Список літератури:

1. Legan I.M., Bondarenko K.S. Features of the free legal aid system in Ukraine and the European Union countries. Держава та регіони. Серія «Право». 2020. № 3 (69). С. 148-151.

2. Про міжнародні договори : Закон України від 29 червня 2004 р. № 1906–IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1906-15.

3. Андросович Л.Г. Міжнародне співробітництво в питанні протидії організованій злочинності у фінансовій системі. Прикарпатський юридичний вісник.  2022, Випуск 6 (47). С. 121-123.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ ЗА П.1 Ч. 11 СТ. 232 КПК УКРАЇНИ
20.03.2024 18:59
ДЕЯКІ КРОКИ ДО УНИКНЕННЯ, АБО ПОДОЛАННЯ КОРУПЦІЇ НА ШЛЯХУ НАДХОДЖЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ
20.03.2024 15:05
ПРАКТИКА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ «БАРНАХУС»
05.03.2024 13:43




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.316 сек. / Mysql: 1425 (0.251 сек.)