:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

 
19.02.2024 17:59
Автор: Селезньова Богдана Володимирівна, здобувачка освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; Кузнецова Оксана Вікторівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0003-4224-5594 Кузнецова О.В.

Освітній процес у закладах загальної середньої освіти наразі відбувається за надзвичайних обставин. Пандемія COVID-19 та введення воєнного стану в нашій країні стали підґрунтям для впровадження дистанційної форми навчання та переходу у насичений інформаційний простір. У цьому глобальному інформаційному контексті пріоритетом для формування та розвитку підростаючого покоління є зміщення акценту з набуття знань та навичок на формування системи ключових компетентностей учнів, серед яких важливе місце посідає інформаційно-комунікаційна, що має значний вплив на інноваційність освітнього середовища. Сьогодні сформовані життєві компетентності належать до найважливіших характеристик, необхідних для успішної самореалізації в житті, і є основними критеріями розвитку випускників закладів освіти.

Теорія компетентнісного підходу в освіті досліджувалась у працях зарубіжних учених і була представлена в доробках Р. Бадера, Д. Мертенса, Б. Оскарсона, А. Шелтена та інших. Вітчизняні погляди на компетентнісний підхід в сучасній освіті досліджували такі вчені: І. Бех, Н. Бібік, Л. Ващенко, І. Єрмаков, О. Локшина, О. Пометун, О. Савченко, С. Трубачева та інші.

Науковці наголошують на необхідності модернізації сучасної освіти та пошуку шляхів впровадження й обґрунтування компетентнісного підходу в освіті. Компетентнісний підхід та всі його складові вказують на осмислене та комплексне досягнення нових освітніх результатів. Він одночасно відображає результат засвоєння змісту освіти і цілісний розвиток особистості учня, який опанував значущий для нього зміст. Компетентнісний підхід характеризується першочерговою орієнтацією на результати навчання. 

Однією з найважливіших компетентностей у сучасних умовах визначено формування інформаційно-комунікаційної компетентності молодших школярів, необхідної для забезпечення можливості ефективного вирішення освітніх завдань в умовах інформатизації освіти. 

Оскільки на сьогоднішній день інформація стає провідною категорією в суспільному житті, у молодших школярів повинна бути не тільки сформована інформатична культура, а й розвинута інформаційно-комунікаційна компетентність як стиль мислення, засіб для формування цілісного наукового світогляду з інформаційно-комунікаційних технологій, нововведенням в інтерактивному спілкуванні, що буде відповідати сучасним умовам і вимогам сучасної спільноти. 

Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів початкових класів сприяє аналізу навчального матеріалу, розкриттю закономірностей, виявленню аналогій; використання раціональних способів вирішення широкого кола проблем у певній галузі; систематизації навчального матеріалу; налагодженню міжпредметних зв’язків; виокремлення проблем, формулювання її, аргументування своїх висловлювань; здійснення різних видів доведень: прямого і непрямого, індуктивного та дедуктивного, за аналогією; встановленню асоціативних та практично доцільних зв’язків між інформаційними повідомленнями, творчому застосовуванню одержаної інформації в різноманітних ситуаціях під час навчально-пізнавальної діяльності. 

У Державному стандарті початкової освіти визначено: «інформаційно-комунікаційна компетентність пов’язана з опануванням основ цифрової грамотності для розвитку і спілкування, розвитком здатності безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях» [4].

Отже, у дистанційній освіті інформаційно-комунікаційна компетентність набуває особливого значення, оскільки сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу та результативності навчання дітей молодшого шкільного віку з усіх освітніх галузей. Вільне володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, знання засобів масової інформації та Інтернету, розуміння їх можливого впливу на особистість, орієнтація в інформаційно-комп'ютерному освітньому середовищі, вміння відбирати необхідну інформацію, володіння уміннями та навичками у використанні новітніх інформаційно-комунікаційних технологій є основою для подальшого навчання та саморозвитку. Але й необхідною умовою становлення та розвитку підростаючого покоління. 

Список літератури:

1. Алексєєва Г. Впровадження інформаційних технологій в шкільній освіті. Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2007. № 2(8). С. 50-56.

2. Биков В. Ю. Інформатизація загальноосвітньої і професійно- технічної школи України : концептуальні засади і пріоритетні напрямки. Професійна освіта : педагогіка і психологія. Польсько-Український журнал. Ченстохова-Київ. 2003. Вип. ІV. С. 501-514.

3. Пономарьова Г. Ф. Інноваційні освітні технології – масова практика педагогічних ВНЗ : психолого-педагогічні проблеми. Наукові записки кафедри педагогіки : зб. наук. праць. Харків, 2012. Вип. ХХХ. С. 107-116.

4. Про затвердження Державного стандарту початкової освіти : Постанова Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 15.02.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ
31.01.2024 21:39
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
23.02.2024 13:24
КЛАСИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПОЛТАВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА В ІСТОРІЇ ЖІНОЧОЇ ОСВІТИ ПОЛТАВЩИНИ (1818-2024 РР.)
22.02.2024 13:04
ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПРИ ВИВЧЕННІ МОЛЕКУЛЯРНОЇ БІОЛОГІЇ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
21.02.2024 19:13
РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
21.02.2024 10:09
РЕАЛІЗАЦІЯ STEM-ПРОЄКТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
20.02.2024 19:16
POSSIBILITIES OF APPLICATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MEDICAL STUDENTS AT CLINICAL DEPARTMENTS
16.02.2024 17:05
СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
16.02.2024 16:54
ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
10.02.2024 13:17
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ
07.02.2024 15:24




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.370 сек. / Mysql: 1415 (0.312 сек.)