:: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ :: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ
:: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ

 
31.01.2024 21:39
Автор: Капустіна Олена Ігорівна, доктор філософії, викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради
[3. Педагогічні науки;]


У з’ясуванні теоретичних аспектів досліджуваних явищ особливу роль відіграють методологічні підходи. Особливого значення набуває інтегративний підхід, оскільки його реалізація сприяє засвоєнню знань, розвитку комплексних навичок здобувачів освіти, а також забезпечує більш осмислене розуміння матеріалу, оскільки здобувачі освіти можуть бачити результати його застосування в різних контекстах.

Вивченням інтегративного підходу у спеціальній та інклюзивній освіті займалися Н. Голуб, Т. Григоренко, Н. Кравець, О. Конопацька, І. Кузава, Т. Мотузок, О. Мартинчук Н. Пахомовата інші. 

У науково-педагогічній літературі [3, с. 7, 10, 11] поняття «інтеграція» розглядається як протиставлення поняттю «диференціація» та наголошується на високому рівні системності: процес ущільнення, уніфікації знань, що виражається через єдність із процесом розмежування, а тому реалізація засад інтегративного підходу дозволить сформувати нові знання, систематизувати їх, розширити пізнавальний досвід, сформувати інтерес до подій явищ, вихованню особистості. 

Видається також слушною думка О. Лоюк [4], що інтеграцію у дидактиці доцільно розглядати у двох аспектах: ціль навчання (формування цілісного уявлення про світ, у якому всі складові взаємодіють між собою); засіб навчання (спрямовний на зближення предметних знань і встановлення міцних зв’язків) і засіб отримання нових уявлень (поєднання диференційованих знань).

У працях сучасних дослідників знаходими такі принципи інтеграції знань: побудова теоретичного уявлення про інтеграцію; обґрунтування процесу інтеграції як багаторівневої складної системи; опис інтегративного підходу до побудови змісту освіти; з’ясування особливостей структурування знань з урахуванням трансформацій змісту та засобів навчання; структурування змісту освітнього матеріалу шляхом формування навчальних одиниць; визначення адекватного співвідношення між диференціацією та інтеграцією знань у змісті освіти; визначення закономірностей інтеграції та їх результатів [1].

Слушною є думка Н. Пахомової, щодо інтеграції медико-психологічних і педагогічних складових професійної підготовки спеціальних педагогів. Зміст цього процесу полягає у тому, щоб: «визначити його граничні підвалини, виявити фактори, що зумовлюють виникнення цього явища, осмислити його як частину цілого – фахової підготовки, тобто осягнути смисл і значення як результат формування конкурентоспроможних і компетентних спеціалістів» [5, с. 207].

На думку Я. Баранець і Т. Мотузок [2, с. 119] окремі підходи до підготовки майбутніх фахівців з інклюзивної освіти до професійної діяльності охоплюють сукупність ідей, які визначають загальну наукову систему поглядів та концепцій в системі закладів освіти з інклюзивним навчанням, однак застосування інтегративного підходу сприятиме виробленню якісно нового типу знань, що знаходить вираження в загальнонаукових поняттях, підходах, категоріях. 

Отже, реалізація інтегративного підходу у професійній підготовці магістрів-олігофренопедагогів дозволяє їм набувати досвіду у роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку у реальному середовищі на основі знань з різних галузей (медичних, психологічних, педагогічних) та інтерпретувати їх у майбутню діяльність.

Список літератури:

1. Антонова О.Є., Ващук О.В. Інтегративний підхід до побудови моделі формування готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості учнів. Професійна освіта в умовах інтеграційних процесів : теорія і практика : зб. наук. праць. / за заг. ред. С.С. Вітвицької, Н.Є. Колесник. Житомир : ФОП «Н.М. Левковець», 2017. Ч. 1. С. 174–182.

2. Баранець Я., Мотуз Т. Інноваційні підходи щодо професійної підготовки педагогів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Том 1. Вип. 59. С. 195–201.

3. Інтегративний підхід : актуальність, сутність, особливості впровадження в умовах початкової школи : навчально-методичний посібник / уклад. : Н. Б. Ларіонова, Н. М. Стрельцова. Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. 76 с. ISBN 978-617-7683-38-3.

4. Лоюк О.В. Інтегрований підхід як методологічна основа цілісного освоєння змісту початкової освіти. Науково-методична робота. URL : https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovo-metodychna-robota/100-1tendentsiyi-suchasnoyi-pidhotovky-maybutnikh-uchyteliv-pochatkovoyi-shkoly-7-8-zhovtnia-2020-roku/513-integrovanij-pidkhid-yak-metodologichna-osnova-tsilisnogo-osvoennya-zmistu-pochatkovoji-osviti (дата звернення 10.10.2023)

5. Пахомова, Н. Г. Філософські основи інтеграції медикопсихологічних і педагогічних складових професійної підготовки дефектологів :  Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / за ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. 2012. Випуск ІХХ (2). 205–213.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
23.02.2024 13:24
КЛАСИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПОЛТАВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА В ІСТОРІЇ ЖІНОЧОЇ ОСВІТИ ПОЛТАВЩИНИ (1818-2024 РР.)
22.02.2024 13:04
ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПРИ ВИВЧЕННІ МОЛЕКУЛЯРНОЇ БІОЛОГІЇ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
21.02.2024 19:13
РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
21.02.2024 10:09
РЕАЛІЗАЦІЯ STEM-ПРОЄКТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
20.02.2024 19:16
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
19.02.2024 17:59
POSSIBILITIES OF APPLICATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MEDICAL STUDENTS AT CLINICAL DEPARTMENTS
16.02.2024 17:05
СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
16.02.2024 16:54
ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
10.02.2024 13:17
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ
07.02.2024 15:24




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.707 сек. / Mysql: 1396 (0.622 сек.)