:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 
13.11.2023 15:38
Автор: Давиденко Ірина Василівна, студент, Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка; Лях Олена Іванівна, студент, Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка; Чубун Наталія Миколаївна, студент, Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка
[4. Психологічні науки;]

ORCID: 0009-0003-7836-498Х Олена Лях

Стрес є неодмінною частиною повсякденного життя, і його викликають різні чинники, призводячи до різноманітної реакції організму. Проте, постійний або надмірний стрес може негативно впливати на фізичне і психічне здоров’я людини.

Науковці описують стрес як негативну реакцію організму на різноманітні фізичні, психологічні або емоційні впливи або ситуації. Ця реакція є природною та може бути корисною в надзвичайних обставинах. Стрес може бути фізичним, викликаним перевантаженням, захворюваннями або травмами. Психологічний стрес виникає через тривогу, страх або травми, пов’язані з минулими подіями. Емоційний стрес включає надмірні емоційні навантаження, конфлікти та неприємні ситуації [2; 3].

Серед ознак стресового стану можна виділити наступні: втрата здатності концентруватися на звичних справах; збільшення внутрішньої тривоги; відчуття проблеми там, де її не існує; постійне відчуття втоми; погіршення пам’яті, швидкі переривчасті думки і мова; дратівливість та виникнення болей (головні болі, болі у спині, шлункові розлади тощо); відсутність задоволення від улюбленої роботи; втрата соціальної активності (замкнутість, менше прояву ініціативи, втрата почуття гумору тощо); зловживання алкоголем або іншими засобами, що викликають залежність; зміна харчової поведінки (недоїдання або переїдання, втрата апетиту); недостатність часу на особисте життя тощо [2].

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури нами виокремлено основні чинники, що зумовлюють стрес у вихователів закладів дошкільної освіти, зокрема:

– недостатність кваліфікованих кадрів, особливо у невеликих містах і селах, де вихователі вимушені виконувати різноманітні обов’язки через обмежену доступність персоналу;

– конфлікти з батьками, які виникають через різні погляди на виховання дітей та методи їх навчання;

– емоційне виснаження через велике емоційне, фізичне та психологічне навантаження, що супроводжує професійну діяльність вихователя;

– велика кількість обов’язків, які включають в себе підготовку навчальних планів, взаємодію з батьками, організацію заходів та інші завдання, що можуть викликати стрес через надмірну вимогливість та обсяг роботи;

– ризик захворювання, особливо у випадках, коли батьки приводять хворих дітей до закладу, що може призвести до інфекції вихователів та викликати стрес та загрозу для їхнього здоров’я;

– робота з дітьми, які мають проблеми з адаптацією, комунікацією або розвитком, що потребує додаткових навичок та терпіння;

– велика відповідальність, яку несуть вихователі за безпеку та добробут дітей, що може призвести до стресу через страх перед можлим небезпечним випадком в закладі дошкільної освіти.

Важливо мати ефективні стратегії управління стресом та шукати підтримку у разі потреби. Для зменшення впливу стресу можна використовувати конкретні методи та прийоми для створення позитивних думок, такі як методи релаксації, медитації та фізичної активності. Однак також важливо навчитися розвивати стресостійкість, щоб зменшити чутливість до чинників, які можуть викликати стрес, і уникати негативних наслідків для фізичного та психологічного здоров’я [1]. 

Безумовно, необхідно розвивати стресостійкість серед вихователів для успішної роботи в закладах дошкільної освіти. Існують різні методи та засоби для формування цієї якості, зокрема:

– чітке планування робочого дня допомагає уникнути тиску та дозволяє включити час для підтримки власних сил і енергії;

– обмін досвідом та спілкування з колегами інших вихователів і фахівців у сфері освіти може допомогти знайти рішення для проблемних питань та надати підтримку один одному;

– фізична активність та збалансована харчова поведінка сприяють зниженню рівня стресу та підтримують енергію та концентрацію протягом робочого дня;

– набуття нових навичок та знань може стати інструментом подолання стресу і розвитку особистості;

– обговорення проблем з близькими, друзями, колегами або фахівцями може допомогти знайти рішення та поділитися думками та почуттями;

– у разі надто великого або тривалого стресу важливо звертатися до фахівця для отримання психологічної підтримки.

Отже, проблема формування стресостійкості у вихователів закладів дошкільної освіти є важливою проблемою сучасності. Використання різноманітних методів та засобів сприяє поліпшенню реакцій на стресові ситуації, зменшенню негативного впливу стресу на організм і підвищенню загального рівня ефективності та самопочуття.

Список літератури:

1. Збарак О. Управління стресом. Техніки з метою збереження психологічного здоров’я учителя Психолог. 2018. № 1-2. С. 18-22.

2. Калошин В. Ф., Павлютенков Є. М., Крижко В. В. Стрес у педагогічній діяльності В.Ф. Калошин конфлікти: сутність і подолання  Харків, 2008. С. 107-220.

3. Наугольник Л. Б. Психологія стресу: підручник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. 324 с.

__________________________________________________________

Науковий керівник: Тітаренко Світлана Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент, Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
21.11.2023 18:21
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
21.11.2023 12:23
ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
21.11.2023 12:10
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.765 сек. / Mysql: 1425 (0.667 сек.)