:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ :: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

 
21.11.2023 12:10
Автор: Захарчук Світлана-Марія Русланівна, магістр, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
[4. Психологічні науки;]

У наш час існує безліч причин, які можуть впливати на емоційний стан кожного дитини, сприяючи розвитку тривожності. Тривожність – це стан емоційного дискомфорту, пов’язаний з очікуванням неприємностей, з передчуттям загрозливої ситуації, стале особистісне утворення [1].

Варто приділити увагу розвитку тривожності у молодших школярів, оскільки школа є важливим періодом у житті кожної дитини, коли починає формуватися їх особистість і відбувається активний розвиток. Тривожність у дітей молодшого шкільного віку може виникати через навчальне навантаження, написання контрольних робіт чи відповідь біля дошки в результаті, яких отримує оцінку, погана взаємодії з вчителями, зміна школи чи класу, труднощі у засвоєнні навчального матеріалу та вимогливість батьків [3].

Молодші школярі  чутливі до негативної оцінки свого навчального успіху, що викликає страх перед негативним судженням дорослих та однолітків. Це  може призвести до зниження самооцінки, невпевненості в собі, страху перед прийняттям рішень і загальної тривожності. Тривожність, що виникає з невпевненості, може призвести до погіршення результатів діяльності та спільної діяльності з однолітками, що ще більше знижує їхню самооцінку та відіграє роль у формуванні тривожного характеру [3].

Застосування психологічних засобів є одним з основних елементів подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку.  До таких засобів відноситься: танцювальна терапія - як регулятора емоцій допомагає дітям виражати та вирішувати тривогу та стрес і сприяє розвитку сенсорної інтеграції, полегшуючи реакції на подразники та регулюючи емоційний стан терапія образотворчої діяльністю - процес творчості сприяє саморозумінню, покращує самосприйняття та самооцінку дітей та викликає релаксаційні ефекти, сприяючи зниженню стресу та тривожності казкотерапія - ідентифікація з персонажами допомагає знайти аналогії та шляхи подолання труднощів. Казки відкривають нові погляди на проблеми, створюючи позитивні образи для зміцнення психологічної стійкості ігротерапія. Вона надає дітям можливість відчути себе безпечно та підтримано, що є важливим для подолання тривожності. Групові ігри сприяють взаємодії та розвитку соціальних навичок, що може полегшити соціальні ситуації та зменшити тривожність музикотерапія - звуки та ритми можуть впливати на емоційний стан, допомагаючи змінювати та регулювати настрій. Активне слухання та взаємодія з музикою може покращити концентрацію та увагу, зменшуючи тривожність [2]. 

Також до засобів можна віднести і інші види арт-терапії: робота із пластичними матеріалами – ліплення, терапія з піском, кольоротерапія.

Релаксація та дихальні вправи також є психологічним засобом подолання тривожності. До них відноситься  м'язова розслабленість, візуалізація, глибоке дихання, дихання за рахунок дихальні паузи.

Отже, дослідження тривожності у дітей молодшого шкільного віку вказує на важливість розуміння та ефективного управління емоційним станом у цьому періоді розвитку. Застосування комплексу психологічних засобів сприяє не лише зниженню рівня тривожності, але й розвитку позитивних аспектів особистості дитини. 

Список використаних джерел:

1.Андрушко Я. С. Психокорекція: навч.-метод. посібник. Львів: ЛьвДУВС, 2017. 212 с.

2.Бочаріна Н., Понзель Н. Особливості подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку засобами арт-терапії. Перспективи та інновації науки. 2022. № 13(18).

3.Томчук М. І., Томчук С. М. Психологія тривоги, страху та агресії особистості в освітньому процесі. Вінниця : КВНЗ «ВАНО», 2018. 200 с. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
21.11.2023 18:21
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
21.11.2023 12:23
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32
СOVID-19 ТА ВОЄННИЙ СТАН ЯК СЕРЙОЗНИЙ ВИКЛИК САМОРЕГУЛЬОВАНОМУ НАВЧАННЮ В УКРАЇНІ
20.11.2023 23:45




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.437 сек. / Mysql: 1396 (0.376 сек.)