:: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 
03.07.2023 22:58
Автор: Залізняк Алла Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань
[3. Педагогічні науки;]


Одним із найважливіших завдань закладу дошкільної освіти в умовах національного відродження України постає проблема виховання всебічно розвиненої особистості. У цьому контексті важливого значення набуває проблема створення розвивального середовища для дітей дошкільного віку в закладі дошкільної освіти. 

Для виявлення особливостей розвивального середовища в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти необхідно, насамперед  розглянути поняття «середовище». 

Поняття «середовище» розглядається в гуманітарних науках: психології, педагогіці, соціології, політології. Прийнято вважати, що поняття «середовище» введено у вітчизняну психолого педагогічну науку на початку ХХ століття.

Вперше означене поняття було введено в психологію та філософію французьким ученим філософом І. Теном. Відомий вчений підкреслював вплив відповідного оточення на розвиток здібностей дитини. 

Ідею впливу середовища на особистість також зазначав відомий чеський педагог Я. Коменський у своїй праці «Материнська школа». Вчений звертав увагу на те, що для розвитку усіх здібностей дитини необхідна відповідна система виховання і сприятливе середовище. 

Ми згодні з думкою вчених про те, що будь яке середовище чинить певний вплив на людину (позитивний чи негативний).

У великому тлумачному словнику сучасної української мови поняття «середовище» розглядається у таких аспектах: речовина, тіла, що заповнюють який-небудь простір і мають певні властивості; сфера; сукупність природних умов, у яких відбувається життєдіяльність якого-небудь організму;

3) соціально-побутові умови життя людини; оточення [2, с.1116].

Отже, середовище обов’язково передбачає людину, в якому відбувається взаємовплив та взаємодія оточення і людини

Розглянувши сутність поняття «середовище», перейдемо до обґрунтування сутності поняття «розвивальне середовище».

Розвивальне середовище – найвпливовіший стихійний засіб виховання і навчання, у якому відбувається соціалізація дитини дошкільного віку. 

Сучасні науковці (А. Богуш Алла, Н. Гавриш) звертають увагу на те, що розвивальне середовище створює усі потенційні можливості для позитивного впливу різноманітних факторів у їх взаємодії на інтелектуальний розвиток дитини і формування цілісної особистості [1]

Зазначимо, що розвивальне середовище забезпечує організацію життя дітей у закладі дошкільної освіти. 

Таким чином, розвивальне сприяє розвитку особистості дошкільника, усіх потенційних індивідуальних можливостей кожної дитини та  прояву здібностей.

Список літератури

1.Богуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі: підручник для ВНЗ. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2010. 408 с.

2.Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. гол. ред. В. Г. Бусел. Київ: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2004. 1440 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НЕПЕРЕРВНИЙ РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ЗЗСО
14.07.2023 14:20
СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБОВИМИ ПОТРЕБАМИ
13.07.2023 13:12
А.С.МАКАРЕНКО – ЙОГО ВНЕСОК У ПЕДАГОГІКУ
12.07.2023 22:54
МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ
12.07.2023 14:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.384 сек. / Mysql: 1425 (0.319 сек.)