:: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ  В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 5



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 
03.07.2023 22:58
Автор: Залізняк Алла Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань
[3. Педагогические науки;]


Одним із найважливіших завдань закладу дошкільної освіти в умовах національного відродження України постає проблема виховання всебічно розвиненої особистості. У цьому контексті важливого значення набуває проблема створення розвивального середовища для дітей дошкільного віку в закладі дошкільної освіти. 

Для виявлення особливостей розвивального середовища в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти необхідно, насамперед  розглянути поняття «середовище». 

Поняття «середовище» розглядається в гуманітарних науках: психології, педагогіці, соціології, політології. Прийнято вважати, що поняття «середовище» введено у вітчизняну психолого педагогічну науку на початку ХХ століття.

Вперше означене поняття було введено в психологію та філософію французьким ученим філософом І. Теном. Відомий вчений підкреслював вплив відповідного оточення на розвиток здібностей дитини. 

Ідею впливу середовища на особистість також зазначав відомий чеський педагог Я. Коменський у своїй праці «Материнська школа». Вчений звертав увагу на те, що для розвитку усіх здібностей дитини необхідна відповідна система виховання і сприятливе середовище. 

Ми згодні з думкою вчених про те, що будь яке середовище чинить певний вплив на людину (позитивний чи негативний).

У великому тлумачному словнику сучасної української мови поняття «середовище» розглядається у таких аспектах: речовина, тіла, що заповнюють який-небудь простір і мають певні властивості; сфера; сукупність природних умов, у яких відбувається життєдіяльність якого-небудь організму;

3) соціально-побутові умови життя людини; оточення [2, с.1116].

Отже, середовище обов’язково передбачає людину, в якому відбувається взаємовплив та взаємодія оточення і людини

Розглянувши сутність поняття «середовище», перейдемо до обґрунтування сутності поняття «розвивальне середовище».

Розвивальне середовище – найвпливовіший стихійний засіб виховання і навчання, у якому відбувається соціалізація дитини дошкільного віку. 

Сучасні науковці (А. Богуш Алла, Н. Гавриш) звертають увагу на те, що розвивальне середовище створює усі потенційні можливості для позитивного впливу різноманітних факторів у їх взаємодії на інтелектуальний розвиток дитини і формування цілісної особистості [1]

Зазначимо, що розвивальне середовище забезпечує організацію життя дітей у закладі дошкільної освіти. 

Таким чином, розвивальне сприяє розвитку особистості дошкільника, усіх потенційних індивідуальних можливостей кожної дитини та  прояву здібностей.

Список літератури

1.Богуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі: підручник для ВНЗ. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2010. 408 с.

2.Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. гол. ред. В. Г. Бусел. Київ: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2004. 1440 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НЕПЕРЕРВНИЙ РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ЗЗСО
14.07.2023 14:20
СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБОВИМИ ПОТРЕБАМИ
13.07.2023 13:12
А.С.МАКАРЕНКО – ЙОГО ВНЕСОК У ПЕДАГОГІКУ
12.07.2023 22:54
МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ
12.07.2023 14:00




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.465 сек. / Mysql: 1425 (0.393 сек.)