:: ECONOMY :: MEDIAPIPE – ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ :: ECONOMY :: MEDIAPIPE – ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ
:: ECONOMY :: MEDIAPIPE – ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

MEDIAPIPE – ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ

 
22.05.2023 20:56
Автор: Олейнічук Валерій Вікторович, кандидат медичних наук, доцент кафедри стоматології, Харківський національний медичний університет; Савєльєва Наталія Миколаївна, доктор медичних наук, професор кафедри стоматології, Харківський національний медичний університет; Костюк Микола Михайлович, аспірант кафедри інформаційних технологій проектування, Харківський національний медичний університет
[18. Медичні науки;]


ORCID: 0000-0002-6690-6986 Валерій Олейнічук


ORCID: 0000-0002-9670-0997 Наталія Савельєва


ORCID: 0000-0001-6356-1719 Микола Костюк



Дистанційне навчання передбачає наявність освітнього середовища, суб'єктами якого виступають викладач та студенти. Моніторинг його якості у методологічному та законодавчому плані знаходиться у стадії розвитку та формування основних закономірностей ефективного застосування. Вище наведене зумовлює  наш інтерес до пошуку адекватного наукового інструментарію та відповідного організаційного супроводу навчання. Одним із таких інструментів є моніторинг уваги студентів в аудиторії під час on-line занять.

На нашій кафедрі спільно з співробітниками кафедри інформаційних технологій проектування ХНАУ розроблено та проходить випробування метод моніторингу уваги студентів під час проведення занять у форматі on-line. Для його реалізації ми використали систему розпізнавання руху Media Pipe, яка була створена в 2018 році, і вперше була представлена на конференції Google I/O того ж року [1,2]. Ця система заснована на синтезі технологій комп'ютерного зору та машинного навчання для аналізу руху та пози людини. В адаптованому форматі    спроможна визначити рівень уваги та втоми. Суть методу полягає у встановленні камери, спрямованої на аудиторію на комп'ютері викладача, запуску програми MediaPipe та спостереженню за параметрами, що відображаються в інтерфейсі програми (Мал.1, 2).





Мал.1.  Камера викладача направлена в аудиторію. З права від обличчя – індикація напряму погляду та розташування голови у кадрі. 


Аналіз отриманих даних здійснюється за допомогою алгоритмів та статистичних методів, інтегрованих у MediaPipe у вигляді кейсу налаштування калькулятора готових рішень. [3,4]. Для налаштування калькулятора готових рішень необхідно запустити MediaPipe; відкрити модуль моніторингу уваги; у налаштуваннях модуля вибрати параметри частоти оновлення даних, граничні значення для визначення рівня уваги та втоми, площа зони на яку буде орієнтована камера; зберегти налаштування та запустити модуль. На малюнку 2 представлено вид студента, інтерпретований MediaPipe.







Мал.2.  Індивідуальні параметри. Загальний вигляд: напрям погляду, активність міміки, аудіо контакт під час заняття


Для більш детального аналізу уваги аудиторії під час подачі інформаційного контенту існує опція побудови графіків користувача. Для цього запускаємо MediaPipe; відкриваємо модуль моніторингу уваги; зберігаємо дані, отримані з модуля у файл або базу даних за допомогою програмного забезпечення Excel, Tableau або Python з бібліотекою Matplotlib і таким чином отримуємо можливість візуалізувати дані у графічному варіанті. На малюнку 3 представлені варіанти відхилення кривої у заданому діапазоні реєстрації об'єкта.







Рис.3 Графік активності студента 


Перший  провал - погляд спрямований убік, або закриті очі. Другий провал – розмова студента під час монологу викладача. Великий провал – відсутність студента у полі зору камери.


Графічний аналіз, поєднаний із записом заняття, дозволяє викладачу контролювати активність аудиторії, робити висновки про рівень втоми, зниження або підвищення уваги студентів, і таким чином, виявляти проблемні зони заняття в on-line форматі, передбачати індивідуальні методологічні траєкторії подачі інформації.


Ми розуміємо, що моніторинг занять за допомогою системи розпізнавання руху MediaPipe не є ідеальним. Проте цей метод, по праву, може вважатися прогресивним, відкриваючим  нові  перспективи творчого пошуку та удосконалення для розробників курсів, програм та навчальних матеріалів в учбових закладах любої форми акредитації.


Список використаних джерел;


1. MediaPipe: A Framework for Building Perception Pipelines. Camillo Lugaresi, Jiuqiang Tang, Hadon Nash, Chris McClanahan, Esha Uboweja, Michael Hays, Fan Zhang, Chuo-Ling Chang, Ming Guang Yong, Juhyun Lee, Wan-Teh Chang, Wei Hua, Manfred Georg and Matthias Grundmann. Google Research, 2019.rXiv:1906.08172v1 https://arxiv.org/abs/1906.08172


2. MediaPipe on the Web. Michael Hays and Tyler Mullen. https://developers.googleblog.com/2020/01/mediapipe-on-web.html January 28, 2020.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОЦІНКА ПОШИРЕНОСТІ ГЕПАТИТУ А СЕРЕД НАЙБІЛЬШ УРАЗЛИВИХ ВЕРСТВ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВИХ ДІЙ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ ЗА ПЕРІОД З БЕРЕЗНЯ 2022 РОКУ ПО БЕРЕЗЕНЬ 2023 РОКУ
23.05.2023 14:09
ПРОВЕДЕННЯ ІНТУБАЦІЇ ТРАХЕЇ НА ДОГОСПІТАЛЬНОМУ ЕТАПІ У ЛЮДЕЙ З НАДЛИШКОВОЮ ВАГОЮ
22.05.2023 15:14
ДЕФІЦИТ ВІТАМІНУ B-12 І ПЕРНІЦІОЗНА АНЕМІЯ ПРИ ЗАХВОРЮВАННЯХ ЩИТОПОДІБНОЇ ЗАЛОЗИ
22.05.2023 14:20
ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ ЕКЗОГЕННОЇ ПРОФІЛАКТИКИ КАРІЄСУ У ДІТЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЛИ НА ШТУЧНОМУ ВИГОДОВУВАННІ
21.05.2023 22:47
ФАКТОРИ РИЗИКУ, ЯКІ ПРИ ПОЄДНАНІЙ ДІЇ ПРОВОКУЮТЬ НЕВИНОШУВАННЯ ВАГІТНОСТІ
19.05.2023 18:32
СТОМАТОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДІТЯМ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
11.05.2023 13:47
ОН-ЛАЙН НАВЧАННЯ ОЧИМА СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19 ТА ВІЙНИ В УКРАЇНІ
09.05.2023 23:56




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.365 сек. / Mysql: 1425 (0.31 сек.)