:: ECONOMY :: МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО  СТВОРЕННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ :: ECONOMY :: МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО  СТВОРЕННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
:: ECONOMY :: МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО  СТВОРЕННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 5



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО СТВОРЕННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 
08.02.2023 11:00
Автор: Шуть Тетяна Олегівна, доцент кафедри теорії, технологій і методик дошкільної освіти, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
[3. Педагогические науки;]

Сьогодні, у зв’язку із необхідністю перебудови процесу підготовки майбутніх вихователів ЗДО відповідно до прийнятого Міністерством освіти і науки у 2021 році професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» [1], у закладах вищої педагогічної освіти актуалізуються питання пошуку шляхів формування креативної особистості фахівця, здатної до культурного розвитку, творчого пошуку й реалізації нових ідей, до самопрезентації, екстеріоризації власного творчого досвіду. Розвитку творчих здібностей як невід’ємному складнику якісної підготовки майбутніх фахівців освіти надається особлива увага в освітньому процесі ЗВО, бо саме творча особистість здатна забезпечувати і підтримувати сталий розвиток суспільства.

Разом з цим, в умовах сучасних викликів, пов’язаних з пандемією COVID-19 й тривалою ситуацією військового стану в Україні, загострюється необхідність готувати випускників ЗДО до організації ефективної, творчої роботи з дітьми у дистанційному режимі у закладах дошкільної освіти. Одним із сучасних прогресивних засобів організації такого навчання є створення відео для дітей дошкільного віку, на різні теми, насамперед ті, що стосуються творчого розвитку дитини засобами мистецтва та української мистецької культури. Навчальні відео є надзвичайно потужним сучасним засобом передання культурного досвіду українського народу дошкільникам, стимулювання їхнього креативного розвитку, формування у дітей знань й соціально-емоційних навичок, популярним серед батьківства та дітей. Разом з цим, вихователі часто бувають не готові до створення якісного і конкурентоспроможного продукту. В процесі створення відеоконтенту у майбутніх вихователів виникає багато питань, на які іноді немає відповідей.

Дійсно, зазвичай створення відеопродукту (фільм, кліп тощо) потребує роботи великої команди фахівців – режисерів, сценаристів, акторів, редакторів, монтажерів та інших. Кожний фахівець є професіоналом, який отримав знання в певній галузі й виконує певну функцію. Створюючи відеопродукт самостійно, людина в одній особі поєднує знання та навички прожект-менеджера, режисера, сценариста, редактора-коректора, дизайнера / стиліста, актора, монтажера, критика. Тому, разом з новим досвідом, готуючи відеролик, майбутній вихователь має нагоду отримати додаткову кваліфікацію, вміння та навички, які розширять та доповнять його професійні якості, що у сучасних умовах професійної мобільності не є зайвим.

Очевидно, що підготовка навчального відеоролика для дітей дошкільного віку має також ґрунтуватися на розумінні психовікових особливостей сприйняття такими дітьми відео-контенту, ґрунтовних знаннях з дошкільної педагогіки, вікової психології, українського мистецтва, теорії і методики дошкільного виховання, а тому потребує спеціальної підготовки у галузі дошкільної освіти й актуалізації відповідних знань та вмінь, й має бути відображена у змісті освітньо-професійної програми. 

Аналізуючи Освітньо-професійну програму «012 Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, зазначимо, що таку підготовку, на нашу думку, доречно здійснювати під час виконання спеціальних творчих завдань у межах освітнього компоненту «Практикум з дошкільного репертуару», що викладається у другому семестрі на третьому році підготовки і має на меті виховання висококультурних, широкоосвічених вихователів закладів дошкільної освіти, які володіють основними професійними навичками, здатні розкрити художній зміст творів за допомогою відповідних засобів музичної виразності, мають необхідні навички самостійної роботи над педагогічним репертуаром, підготовлені до практичної музично-педагогічної та музично-просвітницької діяльності.

Розроблені завдання щодо створення відеоматеріалу для дистанційних занять з дітьми дошкільного віку й методичні поради до них покликані допомогти майбутнім фахівцям розвинути креативні здібності, навчити як діяти, коли немає великої команди професіоналів та спеціальних знань, вмінь і навичок щодо створення якісного відеопродукту для дошкільників. Поради містять чітку послідовність дій здобувача, який є автором та творцем власного продукту. Виконуючи подібні завдання, майбутні вихователі розвивають власні креативні здібності, маючи при цьому конкретний орієнтир для власних творчих пошуків, що сприяє закріпленню продуктивного підходу до майбутньої професійної діяльності.

Серед чисельних завдань, наприклад, запис відео однієї гри-заняття, робота над створенням відеоролику якої починається з планування – чіткого розуміння завдання, яке пропоноване до виконання, усвідомлення мети та аудиторії, якій воно адресоване, врахування труднощів та ризиків під час створення ролику, продумування всіх деталей. Окрім власно зйомок ролику, у ході виконання завдань здобувачі мають змогу побути, наприклад, у ролі прожект-менеджера, навчитися побудувати процес роботи над проєктом з наявними ресурсами в рамках визначених термінів і з обумовленою якістю. У ролі режисера здобувачі освіти навчаються визначенню головної думки твору; набувають навичок започатковувати й послідовно реалізовувати наскрізний мистецький стиль фільму; опановують здатністю втілювати у життя створений сценарій, скеровувати акторську гру як з погляду мізансцени, так і з точки зору манери гри та інших виразних засобів; здійснювати керівництво зйомками й монтажем фільму.

У цілому, на основі аналізу власного досвіду організації творчої діяльності майбутніх вихователів ЗДО можемо стверджувати, що результатом залучення здобувачів освіти до створення відеоматеріалу для дистанційних занять з дітьми дошкільного віку, зокрема й в онлайн-форматі, є потужний розвиток творчої особистості, набуття не лише індивідуальних професійних умінь, а й методичних вмінь та м’яких навичок щодо організації власної професійної діяльності й практичного досвіду опанування новітнім дитячим репертуаром, що стає необхідною вимогою до фахівця-педагога у сучасних умовах.

Список використаних джерел:

1. Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти». Наказ Міністерства  економіки України №755-21 від 19 жовтня 2021 року. Режим доступу: file:///C:/Users/user/Downloads/61727cdc64def816302302.pdf (дата звернення 27.12.2022)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
30.01.2023 01:00
THE USE OF FORMATIVE ASSESSMENT TECHNIQUES IN COVID-19 AND WAR TIME TERMS
27.01.2023 13:21
КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
25.01.2023 17:50
СУЧАСНІ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У США
24.01.2023 20:43
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
24.01.2023 19:37
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.01.2023 15:03
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ “ТРАВМИ ОРГАНА ЗОРУ” ІНТЕРНАМИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА-СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”
17.02.2023 18:36
EXPERIENCE OF PREPARING STUDENTS FOR TAKING AN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION
17.02.2023 16:46
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
17.02.2023 16:01
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
17.02.2023 12:04




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.240 сек. / Mysql: 1425 (0.185 сек.)