:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ :: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

 
20.12.2022 19:20
Автор: Богданюк Василь Васильович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Кобеля Зоряна Ігорівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
[1. Економічні науки;]

В умовах модернізації системи освіти та інтеграційних освітніх процесів професійний розвиток майбутнього фахівця-економіста стає предметом досліджень цілої низки науковців [1, 2, 3, 4]. Професійний розвиток економіста охоплює значну кількість набутих умінь, знань та навичок професійної діяльності, які здійснюють вплив на зростання його професійних успіхів. У зв’язку з цим важливого значення набуває розвиток «soft skills» та «hard skills» [6, c. 41].

Поняття «hard skills» трактується науковцями як «…конкретні компетенції, які характерні для певної професії та розвиваються шляхом навчання та вдосконалення вже набутих знань і умінь. Такі навички можна визначити та виміряти» [7].

Інше поняття «soft skills» у наукових джерелах трактується як «…сукупність особливостей людини, рис характеру, нахилів і талантів, взаємодія із людьми та зацікавленість діяльністю, якою вона займається. Навички «soft skills» важко, а іноді і не можливо виміряти кількісними показниками» [5].

Серед важливих і доцільних «soft skills» для майбутнього професійного становлення фахівця економічного профілю можна виокремити наступні:

– керування часом – здатність визначити першочергове, основне завдання чи працювати одночасно з кількома завданнями;

– професійна етика – здатність бути комунікативним, рішучим та мати чітку мотивацію; 

– відмінні комунікативні навички – уміння бути не лише хорошим слухачем, а й оратором;

– лідерство – впевненість у собі, спроможність виконувати завдання та надихати інших;

– емоційний інтелект – прийняття конструктивної критики, уміння розуміти й керувати власними емоціями;

– навички розв’язання проблем – здатність справлятися із складними ситуаціями й приймати швидкі, виважені рішення;

– критичне мислення – мислення об’єктивне та чіткий аналіз ситуації тощо.

Аналізуючи поняття «hard skills», зауважимо, то це технічні навички, які застосовуються у щоденній практиці за чітко встановленою послідовністю. Вони вкрай необхідні та входять до переліку вимог, викладених у посадових інструкціях. Звичайно, що кожен повинен уміти продемонструвати свої «hard skills», адже сформованість даних навичок свідчитимуть про рівень фахової підготовки економіста [8].

До основних базових «hard skills», властивих фахівцю-економісту, належать:

– мовлення і грамотність;

– знання змістового матеріалу, який викладається (попередній досвід у цій галузі, самоосвіта);

– навички, набуті шляхом підвищення кваліфікації (документи про освіту, сертифікати, відповідний кваліфікаційний рівень);

– базові навички роботи з комп’ютером та ін.

Впродовж усієї професійної діяльності ключем до успіху є опанування й знаходження балансу між «жорсткими» та «гнучкими» навичками, а також повне розуміння того, що потрібно для професійного росту та розвитку. Із викладеного вище узагальнимо, що «hard skills» і «soft skills» пов’язані між собою нерозривно й не можуть існувати порізно та відокремлено в роботі фахівця-економіста.

Отже, вважаємо, що набуття та вдосконалення майбутнім фахівцем-економістом своїх «hard skills», вивчення нових технік і покращення важливих «soft skills» сприятимуть максимальному розкриттю свого потенціалу у процесі професійного розвитку та самовдосконалення.

Список використаних джерел:

1. Акуленко К.Ю. Підготовка майбутніх економістів з використанням засобів інформаційних технологій. Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. Луцьк, 2011. Вип. №3.

2. Вітер С. Вимоги до майбутніх фахівців економічного профілю та якості їх професійної підготовки в умовах сьогодення. Молодь і ринок. 2012. №4 (87). С. 149-153.

3. Поясок Т.Б. Система застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх економістів: монографія. Кременчук : Щербатих О.В., 2009. 348 с.

4. Шахматова Т.В. Актуальність проблеми професійної підготовки фахівців економічного профілю. Педагогічні науки: зб. наук. пр. Херсон. держ. ун-т. Херсон : [б. в.], 2009. Вип. 54. С. 389-393. 

5. Ясна І. Soft skills: універсальні навички європейського рівня, 2015. URL : https://studway.com.ua/soft-skills/. 

6. Glatthorn A. Teacher development : international Encyclopedia of Teaching and Teacher Education / Ed. by L. Anderson. London : Pergamon Press, 1995. 198 р.

7. Heckman J. J., Kautz T. D. Hard Evidence on Soft Skills. Working Paper 18121; National Bureau of Economic Research. June 2012. URL :http://www.nber.org/papers/w18121.

8. Kagan J. Hard Skills. Investopedia. 2022. URL: https://www.investopedia.com/terms/h/hard-skills.asp.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕГУЛЮВАННЯ ЗВІТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ОГЛЯД ЗМІН У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ
21.12.2022 19:28
ПРОБЛЕМИ УЧАСТІ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ ПОСЛУГАМИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
21.12.2022 16:06
НЕОБХІДНІСТЬ І НАПРЯМКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ АКТИВІВ ПІДПРИЄМСТВ
20.12.2022 20:24
КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ
20.12.2022 19:38
АДАПТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПИТАННЯ УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
20.12.2022 19:27
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ CRM-СИСТЕМИ У ПРАКТИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
20.12.2022 17:42
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
19.12.2022 22:19
ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ПЕРЕДУМОВА ЗМІЦНЕННЯ ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ
19.12.2022 18:20
ПЛАНУВАННЯ МАТЕРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
16.12.2022 19:41
СУТНІСТЬ ФОРЕНЗІКУ ТА ЙОГО ЗВ’ЯЗОК ІЗ ПРАКТИКОЮ ОБЛІКУ, АУДИТУ, ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ
16.12.2022 19:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.189 сек. / Mysql: 1425 (0.146 сек.)