:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ :: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 5



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

 
20.12.2022 19:20
Author: Богданюк Василь Васильович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Кобеля Зоряна Ігорівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
[1. Economic sciences;]

В умовах модернізації системи освіти та інтеграційних освітніх процесів професійний розвиток майбутнього фахівця-економіста стає предметом досліджень цілої низки науковців [1, 2, 3, 4]. Професійний розвиток економіста охоплює значну кількість набутих умінь, знань та навичок професійної діяльності, які здійснюють вплив на зростання його професійних успіхів. У зв’язку з цим важливого значення набуває розвиток «soft skills» та «hard skills» [6, c. 41].

Поняття «hard skills» трактується науковцями як «…конкретні компетенції, які характерні для певної професії та розвиваються шляхом навчання та вдосконалення вже набутих знань і умінь. Такі навички можна визначити та виміряти» [7].

Інше поняття «soft skills» у наукових джерелах трактується як «…сукупність особливостей людини, рис характеру, нахилів і талантів, взаємодія із людьми та зацікавленість діяльністю, якою вона займається. Навички «soft skills» важко, а іноді і не можливо виміряти кількісними показниками» [5].

Серед важливих і доцільних «soft skills» для майбутнього професійного становлення фахівця економічного профілю можна виокремити наступні:

– керування часом – здатність визначити першочергове, основне завдання чи працювати одночасно з кількома завданнями;

– професійна етика – здатність бути комунікативним, рішучим та мати чітку мотивацію; 

– відмінні комунікативні навички – уміння бути не лише хорошим слухачем, а й оратором;

– лідерство – впевненість у собі, спроможність виконувати завдання та надихати інших;

– емоційний інтелект – прийняття конструктивної критики, уміння розуміти й керувати власними емоціями;

– навички розв’язання проблем – здатність справлятися із складними ситуаціями й приймати швидкі, виважені рішення;

– критичне мислення – мислення об’єктивне та чіткий аналіз ситуації тощо.

Аналізуючи поняття «hard skills», зауважимо, то це технічні навички, які застосовуються у щоденній практиці за чітко встановленою послідовністю. Вони вкрай необхідні та входять до переліку вимог, викладених у посадових інструкціях. Звичайно, що кожен повинен уміти продемонструвати свої «hard skills», адже сформованість даних навичок свідчитимуть про рівень фахової підготовки економіста [8].

До основних базових «hard skills», властивих фахівцю-економісту, належать:

– мовлення і грамотність;

– знання змістового матеріалу, який викладається (попередній досвід у цій галузі, самоосвіта);

– навички, набуті шляхом підвищення кваліфікації (документи про освіту, сертифікати, відповідний кваліфікаційний рівень);

– базові навички роботи з комп’ютером та ін.

Впродовж усієї професійної діяльності ключем до успіху є опанування й знаходження балансу між «жорсткими» та «гнучкими» навичками, а також повне розуміння того, що потрібно для професійного росту та розвитку. Із викладеного вище узагальнимо, що «hard skills» і «soft skills» пов’язані між собою нерозривно й не можуть існувати порізно та відокремлено в роботі фахівця-економіста.

Отже, вважаємо, що набуття та вдосконалення майбутнім фахівцем-економістом своїх «hard skills», вивчення нових технік і покращення важливих «soft skills» сприятимуть максимальному розкриттю свого потенціалу у процесі професійного розвитку та самовдосконалення.

Список використаних джерел:

1. Акуленко К.Ю. Підготовка майбутніх економістів з використанням засобів інформаційних технологій. Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. Луцьк, 2011. Вип. №3.

2. Вітер С. Вимоги до майбутніх фахівців економічного профілю та якості їх професійної підготовки в умовах сьогодення. Молодь і ринок. 2012. №4 (87). С. 149-153.

3. Поясок Т.Б. Система застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх економістів: монографія. Кременчук : Щербатих О.В., 2009. 348 с.

4. Шахматова Т.В. Актуальність проблеми професійної підготовки фахівців економічного профілю. Педагогічні науки: зб. наук. пр. Херсон. держ. ун-т. Херсон : [б. в.], 2009. Вип. 54. С. 389-393. 

5. Ясна І. Soft skills: універсальні навички європейського рівня, 2015. URL : https://studway.com.ua/soft-skills/. 

6. Glatthorn A. Teacher development : international Encyclopedia of Teaching and Teacher Education / Ed. by L. Anderson. London : Pergamon Press, 1995. 198 р.

7. Heckman J. J., Kautz T. D. Hard Evidence on Soft Skills. Working Paper 18121; National Bureau of Economic Research. June 2012. URL :http://www.nber.org/papers/w18121.

8. Kagan J. Hard Skills. Investopedia. 2022. URL: https://www.investopedia.com/terms/h/hard-skills.asp.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕГУЛЮВАННЯ ЗВІТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ОГЛЯД ЗМІН У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ
21.12.2022 19:28
ПРОБЛЕМИ УЧАСТІ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ ПОСЛУГАМИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
21.12.2022 16:06
НЕОБХІДНІСТЬ І НАПРЯМКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ АКТИВІВ ПІДПРИЄМСТВ
20.12.2022 20:24
КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ
20.12.2022 19:38
АДАПТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПИТАННЯ УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
20.12.2022 19:27
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ CRM-СИСТЕМИ У ПРАКТИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
20.12.2022 17:42
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
19.12.2022 22:19
ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ПЕРЕДУМОВА ЗМІЦНЕННЯ ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ
19.12.2022 18:20
ПЛАНУВАННЯ МАТЕРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
16.12.2022 19:41
СУТНІСТЬ ФОРЕНЗІКУ ТА ЙОГО ЗВ’ЯЗОК ІЗ ПРАКТИКОЮ ОБЛІКУ, АУДИТУ, ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ
16.12.2022 19:32




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.620 сек. / Mysql: 1425 (0.524 сек.)