:: ECONOMY :: ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА ФОРМУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ РЕСУРСІВ ДЕРЖАВИ :: ECONOMY :: ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА ФОРМУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ РЕСУРСІВ ДЕРЖАВИ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА ФОРМУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ РЕСУРСІВ ДЕРЖАВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА ФОРМУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ РЕСУРСІВ ДЕРЖАВИ

 
16.12.2022 18:21
Автор: Митіна Анастасія Андрївна, студентка, Херсонський національний технічний університет
[1. Економічні науки;]

В умовах нового етапу глобалізації соціальна політика України суттєво модифікується, розширюються її функції та завдання. Проте механізм її реалізації дедалі ускладнюється через військові дії в Україні та необхідність лібералізації фіскальної політики держави, що має сприяти інноваційному розвитку суспільства. Відповідно, необхідно зменшити податковий тиск на реальний сектор економіки, що згодом унеможливлює виконання багатьох соціальних завдань. Однією із суттєвих перешкод на шляху ефективної реалізації соціальної політики в Україні є недостатній рівень її фінансового забезпечення у поєднанні з нераціональним плануванням, розподілом та неефективним використанням наявних фінансових ресурсів.

В Україні застосовується найпоширеніший у світі порядок оподаткування, за яким функції нарахування і сплати податку покладаються на платника податку, тому конкретні суми належних і отриманих податкових пільг розраховуються безпосередньо платниками в розрізі видів податків і пільг. З точки зору публічних фінансів податкові пільги – це «випадаючі» доходи бюджету. 

Згідно з довідником пільг станом на 01.01.2022 рік було затверджено 81 шт. податкових пільг, що є витратами доходів бюджету. Найбільшу кількість пільг надають платникам податку на додану вартість (36 пільг) та платникам податку на прибуток (20 пільг). Більшість пільг запроваджуються парламентом на невизначений термін, що звужує базу оподаткування та несправедливо перекладає податковий тягар на ефективних суб’єктів господарювання, які не користуються податковими пільгами (як правило, це представники середнього підприємництва) [1].

Основним недоліком системи пільгового оподаткування в Україні є відсутність державної системи оцінки та моніторингу пільг. Надаючи необґрунтовані пільги, держава втрачає мільярди гривень, оскільки не може об’єктивно оцінити їх ефективність.

Також Державний бюджет України зазнає значних втрат від тіньової економіки, зокрема через порушення митних правил, контрабанду та корупція на кордоні – на суму від 70 до 120 млрд. грн. щороку. Викликом для податкової системи в останні роки став контрафакт – виробництво та продаж фальсифікованих товарів, без сплати акцизного податку. Щорічно втрата бюджету від цього явища становить близько 38-43 млрд. грн. Від формування схемного податкового кредиту з бюджету втрачається від 24 до 30 млрд. грн. Найменше державний бюджет втрачає через використання псевдо-ФОП замість найманих працівників (6-10 млрд. грн.) та заниження виторгу ФОПів (1,6-3 млрд. грн. на рік) [2, с. 54-55].

За таких обставин, для оптимізації системи бюджетних видатків у напрямку забезпечення соціально економічного розвитку держави слід: 

1. Посилити контроль за платниками податків для зменшення кількості корупційних схем та унеможливлення ухилення від сплати податків. Необхідно збільшити розміри штрафів за порушення податкового законодавства та застосовувати поряд зі штрафними санкціями заходи немайнового характеру.

2. Посилити координацію діяльності різних державних органів і розроблення комплексних методів боротьби з ухиленням від сплати податків і зборів між відповідними органами: Держфінмоніторингом – Національним банком України – Державною податковою службою – Бюро економічної безпеки - іншими правоохоронними органами.

3. Посилити інформаційну та аналітичну складові діяльності митниці шляхом поетапного налагодження обміну митною інформацією з всіма країнами – сусідами та торговельними партнерами України, зокрема через розгортання комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS) (повна реалізація Закону України від 12.09.2019 року № 78-IX) та завершення процесу приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту (прямий обмін даними між українською митницею та митними органами країн ЄС);

4. Важливим джерелом збільшення бюджетних надходжень є зменшення податкових пільг. Обговорення податкових пільг має стати частиною бюджетного процесу. Це означає, що до податкових пільг мають застосовуватися ті ж правила та вимоги, що й до інших видатків бюджету.

5. Оптимізацію системи державних видатків неможливо здійснити без фундаментальної перебудови системи соціальних виплат. Серед напрямків її вдосконалення, на нашу думку, основними є: удосконалення моніторингу системи соціальних виплат шляхом визначення конкретних цілей, завдань та показників виконання бюджетних програм соціального захисту населення, забезпечення оцінки та моніторингу системи соціальних виплат. коригування видів державної соціальної допомоги, здійснення заходів щодо посилення адресності соціальної підтримки окремих груп населення з урахуванням матеріального стану та умов проживання сім’ї;

6. Формування податкової культури населення, в тому числі платників податків, роз’яснення порядку застосування податкового законодавства та організації навчання платників податків.

Література:

1. Офіційний сайт Міністерства фінансів України. 

URL: https://www.minfin.gov.ua/ (дата звернення: 14.12.2022).

2. Дубровський В., Черкашин В., Гетман О. Порівняльний аналіз фіскального ефекту від застосування інструментів ухилення/уникнення оподаткування в Україні: 2021. Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна. Київ. 2021. 55 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕГУЛЮВАННЯ ЗВІТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ОГЛЯД ЗМІН У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ
21.12.2022 19:28
ПРОБЛЕМИ УЧАСТІ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ ПОСЛУГАМИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
21.12.2022 16:06
НЕОБХІДНІСТЬ І НАПРЯМКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ АКТИВІВ ПІДПРИЄМСТВ
20.12.2022 20:24
КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ
20.12.2022 19:38
АДАПТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПИТАННЯ УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
20.12.2022 19:27
ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
20.12.2022 19:20
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ CRM-СИСТЕМИ У ПРАКТИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
20.12.2022 17:42
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
19.12.2022 22:19
ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ПЕРЕДУМОВА ЗМІЦНЕННЯ ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ
19.12.2022 18:20
ПЛАНУВАННЯ МАТЕРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
16.12.2022 19:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.247 сек. / Mysql: 1425 (0.189 сек.)