:: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

 
02.12.2011 22:49
Автор: Федун Юлія Валеріївна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Починаючи з кінця ХХ століття технологічний розвиток національних ринків майже  усіх країн світу ґрунтувався на широкому використанні всесвітньої мережі Інтернет. Інновація знайшла своє відображення і у торгівлі. Як наслідок з’явилося таке поняття як «електронний бізнес». Саме впровадження електронного бізнесу і його складової – електронної комерції  дало змогу бізнес структурам здійснювати свою комерційну діяльність у всесвітній мережі Інтернет. Всього за кілька років комерційна торгівля в мережі Інтернет зайняла своє ключове місце в сегменті національних ринків багатьох індустріальних країн, країн з перехідною економікою та країн що розвиваються.
Ця глобалізація, інформатизація у комерційній торгівлі торкнулася і України, але вона ще не досягла такого широкого розмаху як у індустріально-розвинених країнах. Проте, з кожним роком відбувається перспективне зростання комерції в Інтернет – економіці, яке проявляється у: активному створенні інтернет-сайтів; збільшенні чисельності Інтернет – користувачів; проведення  маркетингових  досліджень  шляхом використання  інформації, представленої в  Інтернет; налагодження контактів із потенційними партнерами та споживачами он-лайн;  наймання на роботу персоналу;  продаж продукції; налагодження зворотного зв’язку  із споживачами; реклама, e-marketing тощо. 
 Актуальність даної теми полягає в тому, що незважаючи на те, що темпи розвитку інформаційних технологій в Україні через соціально-економічні проблеми ще відстають від інших країн світу, наша держава сміливо входить у світовий інформаційний простір. Тому актуальність цієї теми викликає значне зацікавлення як вчених, так і практиків [1].
Сучасні  тенденції  розвитку  інформаційних технологій і їх запровадження в економічне життя суспільства в Україні досліджувалися у працях М.Макарової,  Н.Меджибовської,  Затонацької Т.Г., В.Плескач, О.Чубукової,  І.Успенського та  інших[2,3].
 Метою даної статті є стан сучасних тенденцій розвитку електронної комерції  в Україні та перспективи участі країни у глобальних електронних торгівельних процесах.
Американські вчені А. Саммер та Гр. Дункан у своїй праці «Електронна комерція» визначають поняття електронна комерція як будь-яку форму бізнес-процесу в якому взаємодія між суб’єктами відбувається електронним шляхом з використанням Інтернет-технологій.
Розвиток електронної комерції в Україні розпочався у кінці 90-х років ХХ століття в період переходу України до ринкової економіки.  Головним ядром розвитку електронної торгівлі є Інтернет, тому в першу чергу потрібно популяризувати всесвітню мережу Інтернет для більшого завоювання споживачів в сфері електронної комерції. В  першій  декаді  ХХІ  ст.  Інтернет  вже  не  є  екзотикою  для  українців.  В 2005  р.  аудиторія українського Інтернету перевищила 5 мільйонів користувачів. Це й стало початком динамічного росту онлайн-торгівлі. В 2005 році кількість Інтернет-магазинів зросла в п’ять разів порівняно із 2000 роком і склала 500. В 2008 році нараховувалось уже майже 3000 сервісів онлайн-торгівлі, в 2009 р. – 5500, а в 2010 р. ця цифра перетнула межу в 6000 електронних магазинів[3].
В Україні сфера електронної комерції розвивається не так швидко, як інші сегменти вітчизняного Інтернет-ринку, це спричинено малою кількістю платіжних засобів для здійснення он-лайн-розрахунків і має більш скромні інвестиції. Так, за даними  дослідження, відсоток онлайн покупців серед користувачів Інтернету знизився. У 2001 року він становив 22%, а в 2003 р. – тільки 6 %[2]. Відсутність довіри, невпевненість щодо якості продукції значно зросли серед потенційних покупців он-лайн. Декого з  них відштовхнув перший невдалий досвід роботи з он-лайн-магазинами.  Інтернет-магазини ще не отримали масового визнання українських покупців. Проте за останні 10 років кількість Інтернет-магазинів зросла у понад 60 разів, а обіг онлайн-торгівлі перевищив 1 мільярд доларів[2].
Основні фактори, які гальмують розвиток українського ринку електронної комерції: відсутність законодавчої бази, яка б регулювала процес купівлі/продажу онлайн, здійснення електронних платежів за оплачені товари/послуги та яка б встановлювала прозорі правила гри на ринку (як для продавців, так і для покупців); слабо розвинена національна система електронних платежів; низька ефективність більшості існуючих українських торгівельних майданчиків; низький рівень проникнення Інтернету (особливо в регіонах).
До  основних  мотивів,  що  спонукають  все  більшу  кількість  українських  покупців  віддавати перевагу покупкам онлайн, слід віднести такі:   економія часу на пошук, вибір та замовлення вподобаного товару;  економія грошей, адже електронні торговці на  відміну від реальних  не утримують власного торгівельного  майданчика,  а  тому  мають  реальну  можливість  продавати  товари  дешевше  за конкурентів;  можливість купувати оригінальні та рідкісні для України товари у зарубіжних магазинах та на аукціонах, резервувати місця в готелях різних  країн та отримувати  інші послуги  іноземних  компаній.
У процесах міжнародної електронної комерції сьогодні Україна виступає більше в ролі покупця, аніж  продавця, проте з розвитком Інтернету та поширенням реклами про інтернет-магазини онлайн-торгівля набуває все більшого поширення.

Список використаної літератури:
1. Антохонова І., Полухіна О. Про використання інформаційних технологій і їх вплив на розвиток економіки/І. Антохонова, О. Полухіна// Питання статистики. - 2010. - №5. - С. 61-67.
2. Меджибовська Н. Перспективи розвитку електронного бізнесу в Україні / Н. Меджибовська // Економіка України. – 2003. – №6. – С. 36-41.
3. Раціоналізація  застосування  електронної  комерції  в  Україні //  Міжнародна  електронна комерція (International E-Commerce). 11.09.2010. Режим доступу:  http://e-commerce2000.blogspot.com/2010/09/blog-post_2539.html

Е-mail: vishca1912@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА СТИМУЛЮВАННЯ МЕНЕДЖЕРІВ В ВЕРТИКАЛЬНО ІНТЕГРОВАНІЙ ФІРМІ
29.11.2011 13:43
РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВОМУ РИНКУ
07.12.2011 21:40
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
07.12.2011 20:39
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ У ПІДПРИЄМСТВАХ
07.12.2011 20:23
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: ФОРМИ ВЛАДИ ТА ВПЛИВУ
07.12.2011 20:03
РЕІНЖИНІРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 19:30
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 18:29
ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ
07.12.2011 12:39
СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ - ПЕРЕДУМОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
07.12.2011 12:23
ОСОБЛИВОСТІ КЛАСИЧНОЇ РЕКЛАМИ МЕДИЧНИХ ЗАСОБІВ
06.12.2011 17:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.185 сек. / Mysql: 1396 (0.145 сек.)