:: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 8



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

 
02.12.2011 22:49
Author: Федун Юлія Валеріївна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту
[2. Management. Marketing;]
Починаючи з кінця ХХ століття технологічний розвиток національних ринків майже  усіх країн світу ґрунтувався на широкому використанні всесвітньої мережі Інтернет. Інновація знайшла своє відображення і у торгівлі. Як наслідок з’явилося таке поняття як «електронний бізнес». Саме впровадження електронного бізнесу і його складової – електронної комерції  дало змогу бізнес структурам здійснювати свою комерційну діяльність у всесвітній мережі Інтернет. Всього за кілька років комерційна торгівля в мережі Інтернет зайняла своє ключове місце в сегменті національних ринків багатьох індустріальних країн, країн з перехідною економікою та країн що розвиваються.
Ця глобалізація, інформатизація у комерційній торгівлі торкнулася і України, але вона ще не досягла такого широкого розмаху як у індустріально-розвинених країнах. Проте, з кожним роком відбувається перспективне зростання комерції в Інтернет – економіці, яке проявляється у: активному створенні інтернет-сайтів; збільшенні чисельності Інтернет – користувачів; проведення  маркетингових  досліджень  шляхом використання  інформації, представленої в  Інтернет; налагодження контактів із потенційними партнерами та споживачами он-лайн;  наймання на роботу персоналу;  продаж продукції; налагодження зворотного зв’язку  із споживачами; реклама, e-marketing тощо. 
 Актуальність даної теми полягає в тому, що незважаючи на те, що темпи розвитку інформаційних технологій в Україні через соціально-економічні проблеми ще відстають від інших країн світу, наша держава сміливо входить у світовий інформаційний простір. Тому актуальність цієї теми викликає значне зацікавлення як вчених, так і практиків [1].
Сучасні  тенденції  розвитку  інформаційних технологій і їх запровадження в економічне життя суспільства в Україні досліджувалися у працях М.Макарової,  Н.Меджибовської,  Затонацької Т.Г., В.Плескач, О.Чубукової,  І.Успенського та  інших[2,3].
 Метою даної статті є стан сучасних тенденцій розвитку електронної комерції  в Україні та перспективи участі країни у глобальних електронних торгівельних процесах.
Американські вчені А. Саммер та Гр. Дункан у своїй праці «Електронна комерція» визначають поняття електронна комерція як будь-яку форму бізнес-процесу в якому взаємодія між суб’єктами відбувається електронним шляхом з використанням Інтернет-технологій.
Розвиток електронної комерції в Україні розпочався у кінці 90-х років ХХ століття в період переходу України до ринкової економіки.  Головним ядром розвитку електронної торгівлі є Інтернет, тому в першу чергу потрібно популяризувати всесвітню мережу Інтернет для більшого завоювання споживачів в сфері електронної комерції. В  першій  декаді  ХХІ  ст.  Інтернет  вже  не  є  екзотикою  для  українців.  В 2005  р.  аудиторія українського Інтернету перевищила 5 мільйонів користувачів. Це й стало початком динамічного росту онлайн-торгівлі. В 2005 році кількість Інтернет-магазинів зросла в п’ять разів порівняно із 2000 роком і склала 500. В 2008 році нараховувалось уже майже 3000 сервісів онлайн-торгівлі, в 2009 р. – 5500, а в 2010 р. ця цифра перетнула межу в 6000 електронних магазинів[3].
В Україні сфера електронної комерції розвивається не так швидко, як інші сегменти вітчизняного Інтернет-ринку, це спричинено малою кількістю платіжних засобів для здійснення он-лайн-розрахунків і має більш скромні інвестиції. Так, за даними  дослідження, відсоток онлайн покупців серед користувачів Інтернету знизився. У 2001 року він становив 22%, а в 2003 р. – тільки 6 %[2]. Відсутність довіри, невпевненість щодо якості продукції значно зросли серед потенційних покупців он-лайн. Декого з  них відштовхнув перший невдалий досвід роботи з он-лайн-магазинами.  Інтернет-магазини ще не отримали масового визнання українських покупців. Проте за останні 10 років кількість Інтернет-магазинів зросла у понад 60 разів, а обіг онлайн-торгівлі перевищив 1 мільярд доларів[2].
Основні фактори, які гальмують розвиток українського ринку електронної комерції: відсутність законодавчої бази, яка б регулювала процес купівлі/продажу онлайн, здійснення електронних платежів за оплачені товари/послуги та яка б встановлювала прозорі правила гри на ринку (як для продавців, так і для покупців); слабо розвинена національна система електронних платежів; низька ефективність більшості існуючих українських торгівельних майданчиків; низький рівень проникнення Інтернету (особливо в регіонах).
До  основних  мотивів,  що  спонукають  все  більшу  кількість  українських  покупців  віддавати перевагу покупкам онлайн, слід віднести такі:   економія часу на пошук, вибір та замовлення вподобаного товару;  економія грошей, адже електронні торговці на  відміну від реальних  не утримують власного торгівельного  майданчика,  а  тому  мають  реальну  можливість  продавати  товари  дешевше  за конкурентів;  можливість купувати оригінальні та рідкісні для України товари у зарубіжних магазинах та на аукціонах, резервувати місця в готелях різних  країн та отримувати  інші послуги  іноземних  компаній.
У процесах міжнародної електронної комерції сьогодні Україна виступає більше в ролі покупця, аніж  продавця, проте з розвитком Інтернету та поширенням реклами про інтернет-магазини онлайн-торгівля набуває все більшого поширення.

Список використаної літератури:
1. Антохонова І., Полухіна О. Про використання інформаційних технологій і їх вплив на розвиток економіки/І. Антохонова, О. Полухіна// Питання статистики. - 2010. - №5. - С. 61-67.
2. Меджибовська Н. Перспективи розвитку електронного бізнесу в Україні / Н. Меджибовська // Економіка України. – 2003. – №6. – С. 36-41.
3. Раціоналізація  застосування  електронної  комерції  в  Україні //  Міжнародна  електронна комерція (International E-Commerce). 11.09.2010. Режим доступу:  http://e-commerce2000.blogspot.com/2010/09/blog-post_2539.html

Е-mail: vishca1912@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА СТИМУЛЮВАННЯ МЕНЕДЖЕРІВ В ВЕРТИКАЛЬНО ІНТЕГРОВАНІЙ ФІРМІ
29.11.2011 13:43
РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВОМУ РИНКУ
07.12.2011 21:40
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
07.12.2011 20:39
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ У ПІДПРИЄМСТВАХ
07.12.2011 20:23
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: ФОРМИ ВЛАДИ ТА ВПЛИВУ
07.12.2011 20:03
РЕІНЖИНІРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 19:30
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 18:29
ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ
07.12.2011 12:39
СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ - ПЕРЕДУМОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
07.12.2011 12:23
ОСОБЛИВОСТІ КЛАСИЧНОЇ РЕКЛАМИ МЕДИЧНИХ ЗАСОБІВ
06.12.2011 17:48




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.193 сек. / Mysql: 1425 (0.149 сек.)