:: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ :: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
:: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ

 
01.10.2015 16:40
Автор: Гаєвська Анастасія Олегівна, магістр, ПВНЗ «Європейський Університет»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Проблема досягнення ефекту мотивації праці є актуальною не лише для країн з перехідною економікою, вона у всьому світі турбує прогресивних вчених і політиків, керівників підприємств і менеджерів. Економічний ефект мотивації в умовах загострення конкуренції стає дуже важливим: зростання заробітної плати, яке відбувається відповідно зростанню продуктивності праці, або дещо випереджає її, створює сприятливі стимули до пошуку найпередовіших переваг в конкуренції. [1]

Безперечно, ефект мотивації праці має економічні і соціальні виміри. Тому постає питання щодо визначення основних критеріїв оцінки їх ефективності. 

Для того щоб мотиваційний процес був керованим, необхідно створити певні передумови. По-перше, треба мати повну й достовірну інформацію про об’єкт управління. По-друге, постійно мати уявлення про стан і динаміку мотиваційної спрямованості персоналу. По-третє, ретельно стежити за соціально-економічними наслідками управлінських рішень і вміти їх прогнозувати. [2]

У 1946 р. в одній з американських фірм провели опитування робітників, яких просили ранжирувати в порядку першості десять видів винагороди за роботу. В кінцевому підсумку однією з найважливіших винагород для робітників було: повне визнання та адекватна оцінка виконаної роботи, потім йшла мова про достойну заробітну платню, а на останок сприятливі умови праці.

Схоже опитування, проведене наприкінці 80-х років, засвідчило, що в ієрархії мотивів робітників сталися суттєві зміни, а зазначені мотиви вже розмістилися в іншій послідовності. Тепер для робітників було важливим вже цікава робота, пізніше просування по службі та в кінці кінців співчутливе  ставлення з боку менеджерів (інтерес до особистих проблем робітників, бажання допомогти).

Зміни в ієрархії мотивів сталися під впливом підвищення рівня життя, зростання професійно-кваліфікаційного рівня робітників та їхньої орієнтації на потреби вищого рівня. Одночасно з опитуванням робітників провели аналогічне за змістом опитування майстрів у тій самій фірмі. Але їх просили проранжирувати за мірою важливості потреби своїх підлеглих. Цікаво, що як у 40-ві, так і в 80-ті роки оцінки майстрами значущості потреб своїх підлеглих були абсолютно однаковими. На їхню думку найважливішою винагородою була добра оплата, потім цікава робота, а на останок почуття належності до справ фірми. 

Це свідчить, що майстри просто не мають достовірного уявлення про ієрархію потреб підлеглих. Безумовно, оплата праці є основним джерелом доходів робітників фірм і підприємств, тож вона є основним мотиваційним фактором підвищення ефективності діяльності працівників. Але як показало дослідження, грошові стимули є далеко не єдиним чинником, що визначає  трудову мотивацію. На мою думку, необхідний комплексний підхід, який би формував мотивуюче організаційне середовище. Тобто необхідно створити такі умови на підприємстві, які б максимально сприяли підвищенню трудової мотивації працівників.

Помилкою, переважно, більшості підприємств є те, що керівництво приділяє високу увагу саме матеріальній мотивації, але в той же час, забуває про стимулювання моральних потреб підлеглих, таких як підтримання командного духу у відділах та покращення робочого місця. Варто звернути увагу на це. 

Таким чином, в процесі дослідження встановлено, що важливим аспектом в оцінці ефективності мотивації є оцінка персоналу. Зазвичай оцінка персоналу виконує орієнтуючу і мотивуючі функції. Орієнтуюча функція полягає в тому, що кожний працівник за допомогою суспільної оцінки та самооцінки усвідомлює свою поведінку, одержує можливість визначати напрями і способи подальшої діяльності.

Мотивуюча функція виявляється в тім, що вона, породжуючи в працівника переживання успіху чи невдачі і підтверджуючи правильність або помилковість поведінки, спонукає його до діяльності в позитивному напрямку.[4]

Список використаних джерел:

1. Мудра О.В.«Визначення соціально - економічної ефективності комплексної системи мотивації персоналу».[Електронний ресурс] -Режим доступу: http://intkonf.org/mudra-ov-viznachennya-sotsialno-ekonomichnoyi-efektivnosti-kompleksnoyi-sistemi-motivatsiyi-personalu/

2. Малий Б.М. «Вдосконалення системи управління персоналом організації».[Електронний ресурс] -Режим доступу: http://topref.ru

3. Чижов Н.А. «Персонал підприємства».[Електронний ресурс] -Режим доступу:http://revolution.allbest.ru

4. Богданов Ю.М. «Методи оцінки ефективності мотивації в управлінні персоналом». [Електронний ресурс] -Режим доступу:http://www.managerhelp.org/hoks-491-3.html



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ У МЕНЕДЖМЕНТІ ПЕРСОНАЛУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
21.09.2015 17:40
ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СИСТЕМЕ МЕНЕДЖМЕНТА ПРЕДПРИЯТИЙ
21.09.2015 17:06
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КРИТИЧНОГО ЛАНЦЮГА ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ ПРОЕКТІВ В ІТ-СФЕРІ
07.10.2015 16:37
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ СИСТЕМИ САПР НА ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
07.10.2015 14:52
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ НА ПРИКЛАДІ ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «ЕНЕЙ МОТОРС»
03.10.2015 13:30
ФОРМУВАННЯ СПОЖИВЧОЇ ЦІННОСТІ БРЕНДОВОГО КАПІТАЛУ
03.10.2015 13:19




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.251 сек. / Mysql: 1396 (0.193 сек.)