:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ

 
22.02.2024 12:29
Автор: Крутяк Давид Миколайович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна; Демидчук Людмила Богданівна, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та логістики, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0001-8718-0996 Демидчук Л.Б.

Квіткове підприємництво – напрямок роздрібної торгівлі, в якому більш ніж в інших видах діяльності переплелися ризик і перспектива, тому що попит на квіткову продукцію може служити деяким барометром добробуту людей. Також у сучасному суспільстві актуальні флористичні послуги, адже складно уявити наше життя без квітів. Перші приватні квіткові намети і магазини з'явилися на нашому ринку наприкінці минулого століття. Відтоді підприємці зрозуміли, що це дуже вигідне підприємництво, бо на квіти є великий попит, особливо у святкові дні. Люди готові були платити не тільки за самі квіти, а й за їхнє красиве, грамотне оформлення, за квіткову композицію тощо.

Цей напрям підприємництва можна поділити на три види: продаж матеріалу для посадок і комплектуючих, продаж квітів у горщиках і декору, продаж свіжих зрізаних квітів і букетів. Найбільшим споживчим попитом користуються свіжозрізані квіти, де зростання вітчизняного виробництва перевищує зростання імпорту [1]. 

Продажі квіткової продукції відображають рівень розвитку країни і матеріальний достаток населення, оскільки споживачі купують квіти з естетичних міркувань. Попит на квіти в Україні набагато нижчий, ніж в інших країнах, наприклад, європейських. Пояснити це можна тим, що здебільшого українці купують квіти до якоїсь події або свята – для цього їм потрібен привід. У той час як європейці постійно прикрашають свій будинок живими квітами - це є своєрідним атрибутом оформлення інтер'єру.

Ринок квіткової продукції в Україні має деякі відмінні риси. По-перше, сезонність (продажі квітів здебільшого припадають на місяці, багаті на свята, а саме: лютий, березень, травень, вересень і грудень; тоді як літо – сезон низького попиту). Сезонність впливає і на ціноутворення – ціна продукції може залежати від витрат (мита та курсу іноземної валюти). Квіти є швидкопсувним товаром, з цього випливає, що приблизно половина продукції (близько 60%) не буде продана. Цей фактор впливає на формування цін, при роздрібних продажах націнка на квіти варіюється від 100% до 300% [2]. По-друге, рівень цін може змінюватися залежно від інших зовнішніх чинників. 

Також споживачів квіткової продукції можна розділити три групи залежно матеріального достатку: покупці з низьким достатком, із середнім достатком і покупці з високим достатком. За даними European Floral Design School, роздрібний продаж квітів здійснюється здебільшого через невеликі кіоски та квіткові павільйони (65-70%) [3]. 

Україна багата власним виробництвом квітів, але є низка причин, чому вітчизняне виробництво цінується набагато нижче імпортного:

- недотримання сучасних технологій (багато квітникарів вирощують квіти в парниках за старою методикою і в підсумку постачають квіткові магазини дешевим низькоякісним товаром);

- імпортний посадковий матеріал (виробники дотримуються сучасних технологій і використовують спеціально обладнані теплиці, що дає змогу забезпечити квітковий ринок якісним товаром).

Більшість національних виробників квітів просто нездатні забезпечити ринок вітчизняною продукцією через недотримання технології виробництва і транспортування, що значно скорочує термін зберігання квіткової продукції. При цьому є ризик скорочення поставок імпортної продукції з ряду країн у зв'язку із зараженням квітів трипсом – шкідливим паразитом.

Із цього випливає, що квітковий товар, вироблений в Україні з урахуванням таких чинників, як кліматичні умови, логістика, матеріали тощо, є далеко не дешевим, що можна наочно побачити в табл. 1  [1, 3].

Таблиця 1 

Порівняння системи ціноутворення на троянди, %




Аналіз даних, наведених у таблиці, показує, що на виробництві та реалізації квітів українського виробництва можна заробити менше, ніж на імпортній квітковій продукції.

Таким чином, наразі імпортозаміщення в Україні є досить складним завданням, повне вирішення якого можливе лише в середньостроковій перспективі за умови розвитку технологій і поступового заміщення імпорту. Передбачається розширювати ринок вітчизняного виробництва за рахунок побудови нових спеціально обладнаних теплиць, за рахунок змін споживчих уподобань і самої культури споживання продукції квітникарства.

Список літератури: 

1. Бутко М. П., Соломаха І. В. Становлення вітчизняного ринку флористичної продукції в умовах євроінтеграції: монографія. Чернігів : ЧНТУ, 2017. 294 с.

2. Боліла С. Ю., Кириченко Н. В. Маркетингові дослідження регіонального  флористичного ринку як орієнтир для прийняття рішень щодо розвитку квіткового бізнесу. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/97.pdf.

3. Chelekhova T. Calculating the Cost of Floral Design Services. URL: https://www.milafloraldesignschool.com/calculating-cost-floral-design-services/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОПОЗИЦІЇ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СПОСОБІВ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.02.2024 19:33
ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
23.02.2024 19:31
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
23.02.2024 18:12
ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ НА РОЗВИТОК ДИПЛОМАТІЇ
21.02.2024 21:24
LVIV’ HOSPITALITY SERVICE : NOWADAYS REALITY
21.02.2024 20:43
ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ БАНКІВ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
21.02.2024 18:50
ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ЦИФРОВОЇ GRC СИСТЕМИ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
21.02.2024 16:22
МАРКЕТИНГ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ
21.02.2024 09:17
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
19.02.2024 17:53
ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
06.02.2024 14:09




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.240 сек. / Mysql: 1425 (0.189 сек.)