:: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR :: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
:: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR

 
06.02.2024 14:09
Автор: Довбня Світлана Борисівна, доктор економічних наук, Український державний університет науки і технологій; Письменна Олександра Олександрівна, кандидат економічних наук, Український державний університет науки і технологій; Письменний Руслан Володимирович, аспірант, Український державний університет науки і технологій
[1. Економічні науки;]

В теперішніх умовах основною концепцією управління підприємствами та організаціями є управління по цілям (management by objections). Ця концепція пройшла еволюцію від 50-х років ХХ століття із закладенні підвалин такого підходу П.Друкером, до формування інструментарію побудови системи збалансованих показників (Balanced Scorecard – BSC) Д.Нортоном та Р.Капланом з визначенням KPI для деталізації цілей, включаючи сучасний етап її розвитку – cистему показників відповідальності (Accountability Scorecard – ASC) та окремо OKR (Objectives and Key Results – цілі та ключові результати).

Особливістю ASC порівняно з BSC є включення в фокус уваги менеджменту інтересів стейкхолдерів, а саме: клієнтів, акціонерів, постачальників, працівників тощо. В свою чергу підхід OKR відрізняє амбітність цілей, гнучкість управління, публічність цілей та ключових результатів для всіх працівників організації, пріоритетність клієнтоорієнтованих цілей (як для зовнішнього, так і для внутрішнього клієнта). Порівнюючи характерні особливості ASC та OKR вважається доцільним синтез цих двох підходів для досягнення синергетичного ефекту від переваг зазначених підходів.

Реалізація на практиці комбінованої моделі ASC-OKR матиме свої особливості порівняно з BSC-KPI (табл.).

Реалізація зазначених етапів операційних моделей є циклічною, тобто повторюваною в межах кожного періоду (як правило, року).

Таблиця 

Узагальнені операційні моделі BSC-KPI та ASC-OKR




Таким чином, у зазначених моделей є спільні риси: врахування стану внутрішнього та зовнішнього середовища при обгрунтуванні цілей, декомпозиція загальнокорпоративних цілей до рівня виконавців, постійний моніторинг виконання цілей. Разом з тим наявні і певні відмінності, до яких слід віднести: розширення фокусу уваги в моделі ASC-OKR із включенням зацікавлених сторін, наявність зворотного зв’язку від виконавців до остаточного затвердження OKR, підвищену гнучкість ASC-OKR порівняно з BSC-KPI шляхом застосування «подвійного періоду» регулярного моніторингу (наприклад, кварталу в межах року) і відповідно перегляду цілей та ключових результатів на наступний період в межах більш тривалого (на наступний квартал в межах року). Синтез ASC та OKR має теоретичне підгрунтя у вигляді клієнтоорієнтованості цих моделей і спрямованості на отриманні максимального результату не тільки для менеджерів, але й для працівників, власників тощо. Методичний інструментарій запровадження моделі ASC-OKR потребує розробки, що стане напрямком подальших досліджень авторів.

Список літератури:

1. Паньків Т. О., Т. Б. Ігнашкіна. Еволюція систем стратегічного вимірювання результатів діяльності бізнес-структур // Сучасний стан та тенденції розвитку науки та освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Дніпро, 30 грудня 2023 р.). 2023. С.149-152.

2. Paul R. Niven, Ben Lamorte Objectives and Key Results: Driving Focus, Alignment, and Engagement with OKRs. Wiley. John Wiley & Sons, LTD, 2016. 224 c.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОПОЗИЦІЇ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СПОСОБІВ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.02.2024 19:33
ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
23.02.2024 19:31
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
23.02.2024 18:12
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
22.02.2024 12:29
ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ НА РОЗВИТОК ДИПЛОМАТІЇ
21.02.2024 21:24
LVIV’ HOSPITALITY SERVICE : NOWADAYS REALITY
21.02.2024 20:43
ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ БАНКІВ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
21.02.2024 18:50
ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ЦИФРОВОЇ GRC СИСТЕМИ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
21.02.2024 16:22
МАРКЕТИНГ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ
21.02.2024 09:17
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
19.02.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.197 сек. / Mysql: 1425 (0.156 сек.)