:: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ :: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
:: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

 
15.01.2024 20:43
Автор: Свічинська Ольга Володимирівна, кандидат технічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет
[26. Технічні науки;]


Знаходження раціональних шляхів пересування людського потоку на підприємстві – одна з головних задач управління. Важливо організувати пересування працівників так, щоб автобуси використовувались більш продуктивно, а витрати на перевезення були мінімальні. Оскільки автомобільні перевезення пасажирів мають конкретний маршрут руху, що складається з послідовності зупинок, маршрути розробляються з дотриманням певних 

вимог [1]:

– відповідність напрямків руху транспортних засобів напрямам пасажирських потоків;

– уникнення повторних перевезень та зустрічного руху;

– співвідношення кількості пасажирів із місткістю транспортних засобів;

– мінімізація відстаней між зупинками, використання доріг і вулиць з найменшим трафіком;

– забезпечення безпеки при максимальній швидкості руху;

– максимізація продуктивності транспорту та мінімізація витрат.

Транспортні витрати є великою складовою для будь-якого підприємства, а особливо для тих, які розташовані поза населеними пунктами. Керівництво зобов’язане організовувати доставку своїх працівників до місця роботи та назад, що визначено у колективному договорі з адміністрацією та профспілками.

Дослідивши роботу декількох філій гірничодобувних підприємств Дніпропетровської області визначено, що загальні транспортні витрати на пасажирські перевезення можуть сягати понад 0,6 млрд. грн. [2]. Тому, пошук шляхів раціоналізації діючих маршрутів перевезення робітників є актуальною задачею.

Співробітники транспортного відділу гірничодобувних підприємств щорічно оптимізують маршрути руху, однак не використовують для цього спеціальні методи маршрутизації. Серед методів, що спрямовані на знаходження оптимальних маршрутів, вчені розглядають: метод найкоротшої зв’язуючої мережі, метод суми, метод генетичних алгоритмів, метод «мурашиної колонії» та метод Кларка-Райта [1].

Розглянувши принципи роботи наведених алгоритмів для вирішення поставленої у роботі задачі запропоновано зупинитися на методі Кларка-Райта [2, 3]. Його використання є доцільним виходячи з умов перевезення, рівня завантаженості маршрутної мережі підприємства та унікальних аспектів часу доставки працівників. Перевагою методу є те, що він враховує параметри мережі, потреби учасників транспортного процесу і характеристики транспортних засобів.

Визначено наступні кроки для формування розвізних маршрутів гірничодобувного підприємства:

– з використанням графічних додатків зобразити точки розташування зупиночних пунктів, відмітити розташування автобази та шахти;

– отримані точки об’єднати лініями, що дозволить представити транспортну мережу як довільний граф із можливими шляхами пересування поміж зупинками, шахтою та автобазою;

– відобразити відстані поміж кожною зупинкою автобусу, шахтою та автобазою на отриманому графі транспортної мережі;

– побудувати матрицю найкоротших відстаней (МПК);

– на основі МПК скласти таблицю виграшів пробігу;

– сформувати розвізні маршрути працівників для досліджуваної шахти згідно алгоритму методу [2];

– визначити та порівняти техніко-експлуатаційні показники по змодельованим та діючим маршрутам.

Використавши описану методику сформовано п’ять маршрутів доставки робітників на шахту. Оцінка пропонованих рішень та порівняння їх з даними на діючих маршрутах проводилась за показниками довжини маршрутів, загальної їх протяжності та добового пробігу автобусів. Результати наведено в табл. 1.

Дані таблиці показують, що загальна протяжність маршрутів скоротиться на 15 %, а загальний пробіг на 16 %.

Таблиця 1 – Порівняльна характеристика діючих та розроблених маршрутів доставки працівників на шахту




Застосування обраного методу раціоналізації маршрутів позитивно вплинуло і на перерозподіл пасажирів між зупинками у відповідності до пасажиромісткості автобусів, рівній 50 пас.

Отже, практика запровадження існуючих методів маршрутизації на підприємствах у яких є потреба в перевезенні своїх співробітників до місця прикладання праці дозволить якісно вплинути на організацію цього процесу та сприятиме загальній економії транспортних витрат.

Список літератури:

1. Скрипін В.С. Організація транспортного процесу розвезення тарно-штучних вантажів пунктами збуту на принципах логістики : дис. ... канд. тех. наук 05.22.01. Харків, 2017. 209 с.

2. Соловйова, В. Є. Раціоналізація маршрутів доставки робітників на шахтах ДТЕК «ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» : дипломна робота … магістра : 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Соловйова Вікторія Єгорівна. Харків : ХНАДУ, 2023. 98 с.

3. Крикавських Є.В., Чухрай Н.І., Чорнописька Н.В. Логістика: компедіум і практикум : навч. посіб. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2009. 338 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PREREQUISITES FOR THE IMPLEMENTATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN LABOUR PROTECTION
22.01.2024 19:05
ОСОБЛИВОСТІ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ ЧАСТОТНО – МОДУЛЬОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИГНАЛІВ ДЛЯ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ ДИЗЕЛЬНИХ АГРЕГАТІВ
22.01.2024 17:25
MODELING OF A RESONANT WAVEGUIDE-SLOT ELEMENT WITH FOUR LONGITUDINAL SLOTS ON A WIDE WALL
21.01.2024 01:02
МОДЕЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖІВ ЗА ДОПОМОГОЮ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ НА ОСНОВІ МУРАШИНОГО АЛГОРИТМУ
20.01.2024 21:21
ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
19.01.2024 22:36
МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
15.01.2024 19:29
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ НЕПЛОСКОГО КРИЛА ЛІТАКА ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
11.01.2024 17:36
ВИКОРИСТАННЯ СТАТИЧНОГО МОМЕНТУ ПЛОЩІ У РОЗРАХУНКАХ ДЕТАЛЕЙ МАШИН НА МІЦНІСТЬ І ЖОРСТКІСТЬ
11.01.2024 16:28
DEVELOPMENT OF A BELT FEEDER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 18:07
DEVELOPMENT OF THE LIFTING TOWER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.251 сек. / Mysql: 1425 (0.198 сек.)