:: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ :: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
:: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ

 
15.01.2024 19:29
Автор: Капітанова Людмила Валеріївна, доктор технічних наук, доцент, професор кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна; Корягін Андрій Валерійович аспірант кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна; Криштафович Ігор Владиславович аспірант кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна
[26. Технічні науки;]

ORCID: 0000-0003-3878-6734  Капітанова Л.В.

ORCID: 0009-0006-1209-857X Корягін А.В.

ORCID: 0009-0002-9643-2037 Криштафович І.В.

Вступ

Процес розвитку літаків транспортної категорії набув значного поширення як у вітчизняному, так і в світовому літакобудуванні.

При цьому під модифікацією розуміють як процес унесення змін у базову конструкцію, так і новий варіант цього літака з унесеними змінами.

У процесі розвитку парку літаків транспортної категорії постійно вносяться зміни через викликаних необхідність:

– безперервного підвищення продуктивності (рейсової і годинної) як основної умови їх розвитку;

– заміну маршових двигунів у силовій установці з урахуванням підвищення годинної продуктивності й модифікаційних змін у геометрії крила;

– забезпечення базування літаків зі збільшеною вантажопідйомністю в режимі короткого зльоту й посадки (КЗП).

Реалізація таких вимог здійснюється різними шляхами – моделями.

Вітчизняна модель розвитку легких транспортних літаків

До літаків такого класу належать Ан-26, Ан-32 та їх модифікації (рисунок 1). Основною особливістю вітчизняної моделі є використання одного й того самого крила без змінення його площі та геометрії за виглядом у плані, а розвиток модифікацій здійснюється шляхом заміни наявних двигунів більш досконалими.




Рисунок 1 – Крило літака Ан-26 і Ан-32 та всіх їх модифікацій

(площа – 85 м2)

Параметри модифікацій з таким крилом наведено в таблиці 1.

Як випливає з наведених даних, для підвищення вантажопідйомності модифікацій Ан-32 і Ан-32Б наявну потужність силової установки збільшено від (2820 × 2) к.с. до (5180 × 2) к.с.  Це й привело до істотного підвищення середньої вантажопідйомності при збереженні дальності дії.

Таблиця 1 – Параметри модифікацій з єдиним крилом




Є приклад створення модифікації ЛТЛ не тільки з використанням більш досконалих двигунів вітчизняного виробництва, а й двигунів канадського виробництва. Такою модифікацією є Ан-132D з двигунами HW150 А.

Така модифікація є найбільш досконалою, оскільки досягнуто найвищих показників ефективності:

– вантажопідйомність – 6,9…9,1 т;

– дальність дії – 1500…2500 км з повним навантаженням;

– паливна ефективність (при повному завантаженні) – 222 гр/(т·км), що є істотно меншою, ніж паливна ефективність базової моделі.

Модифікація ЛТЛ Ан-132D має й інші переваги:

• змінні оберти повітряного гвинта nпг = 850…1200 об/хв;

• «тихе рулювання» при nпг = 850 об/хв у межах аеродрому;

• надзвичайний режим роботи маршового двигуна при відмові одного з двох не тільки при зльоті, але й, якщо необхідно, на маршруті;

• значно кращі екологічні показники щодо шкідливих викидів маршового двигуна й шуму на місцевості.

У таблиці 2 наведено результати порівняльного оцінювання модифікацій, створених на основі базового літака Ан-32.

Таблиця 2 – Порівняльне оцінювання літаків Ан-32, Ан-32Б 

та їх модифікації Ан-132D




Наведені приклади щодо проведення модифікацій на основі єдиного крила за площею та геометричними розмірами свідчать про те, що вітчизняна модель реалізації модифікаційних змін є глибоко обґрунтованою і являє собою  ефективний шлях досягнення бажаних результатів у новому літаку.

Європейська модель розвитку літаків транспортної категорії

Така шкала реалізації необхідних модифікаційних змін базується не тільки на необхідних змінах у силовій установці, а й на пов'язуванні їх зі змінами в геометрії крила за виглядом зверху.

Наочним прикладом унесення таких змін можуть бути крила модифікацій літака А300 (рисунок 2).

 

Рисунок 2 – Геометрія крил літаків Airbus за їх виглядом у плані: 

а – з однією координатою (zн);  б – з двома координатами зламу (zн1; zн2)

Видно з рисунка, у різних модифікаціях літака А3000 кількість трапецій, що утворюють план крила, є різною. Таке рішення незмінно приводить до зменшення індуктивного опору, особливо на крейсерських режимах польоту, а це, своєю чергою, сприяє підвищенню паливної ефективності, особливо під час модифікації крила А340.

Висновки

1. Розглянуто дві моделі внесення та реалізації модифікаційних змін у літаку транспортної категорії: вітчизняну та європейську.

2. Вітчизняна школа реалізації модифікаційних змін базується на використанні єдиного крила за площею й геометрією, а необхідні результати досягаються шляхом заміни маршових двигунів на більш ефективні. Переконливим прикладом є модифікації Ан-32, Ан-132, Ан-132D, що експлуатуються багатьма авіакомпаніями світу.

3. Європейська модель характеризується внесенням взаємоузгоджених змін і в силову установку, і в геометрію крила базового літака. У доповіді реалізацію такої моделі описано на прикладах модифікації літаків А300, А320, А340.

4. Обидві моделі мають право на існування, оскільки спрямовані на підвищення:

– рейсової і годинної продуктивності нової модифікації;

- вантажопідйомності й дальності авіаперевезень;

- зниження витрат палива при регулярних авіаперевезеннях.

5. Описане моделювання дає змогу забезпечити транспортну й економічну ефективність літаків цього класу.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PREREQUISITES FOR THE IMPLEMENTATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN LABOUR PROTECTION
22.01.2024 19:05
ОСОБЛИВОСТІ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ ЧАСТОТНО – МОДУЛЬОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИГНАЛІВ ДЛЯ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ ДИЗЕЛЬНИХ АГРЕГАТІВ
22.01.2024 17:25
MODELING OF A RESONANT WAVEGUIDE-SLOT ELEMENT WITH FOUR LONGITUDINAL SLOTS ON A WIDE WALL
21.01.2024 01:02
МОДЕЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖІВ ЗА ДОПОМОГОЮ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ НА ОСНОВІ МУРАШИНОГО АЛГОРИТМУ
20.01.2024 21:21
ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
19.01.2024 22:36
РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
15.01.2024 20:43
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ НЕПЛОСКОГО КРИЛА ЛІТАКА ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
11.01.2024 17:36
ВИКОРИСТАННЯ СТАТИЧНОГО МОМЕНТУ ПЛОЩІ У РОЗРАХУНКАХ ДЕТАЛЕЙ МАШИН НА МІЦНІСТЬ І ЖОРСТКІСТЬ
11.01.2024 16:28
DEVELOPMENT OF A BELT FEEDER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 18:07
DEVELOPMENT OF THE LIFTING TOWER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.191 сек. / Mysql: 1425 (0.147 сек.)