:: ECONOMY :: ЗМІШАНА ФОРМА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ВОЄННИЙ ЧАС :: ECONOMY :: ЗМІШАНА ФОРМА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ВОЄННИЙ ЧАС
:: ECONOMY :: ЗМІШАНА ФОРМА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ВОЄННИЙ ЧАС
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗМІШАНА ФОРМА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ВОЄННИЙ ЧАС

 
12.02.2023 19:37
Автор: Федорків Наталія Борисівна, кандидатка медичних наук, доцентка, Івано-Франківський національний медичний університет, м. Івано-Франківськ, Україна; Стовбан Ірина Василівна, кандидатка медичних наук, доцентка, Івано-Франківський національний медичний університет, м. Івано-Франківськ, Україна; Бурак Ольга Любомирівна, кандидатка медичних наук, доцентка, Івано-Франківський національний медичний університет, м. Івано-Франківськ, Україна; Ціхонь Зоя Олексіївна, кандидатка медичних наук, доцентка, Івано-Франківський національний медичний університет, м. Івано-Франківськ, Україна
[18. Медичні науки;]

ORCID: 0000-0002-0987-0286 Natalia Fedorkiv

ORCID: 0000-0002-8020-5676 Iryna Stovban

ORCID: 0000-0002-1332-2127 Olha Burak

ORCID: 0000-0002-7231-1225 Zoya Tsikhon

Вступ. Останні три роки стали викликами сьогодення для здобувачів освіти в Україні [1, 2]. Пандемія коронавірусу, а тепер й повномасштабна російсько-українська війна, зумовили необхідність використання різних форм навчання в освітньому процесі [3, 4]. Протиепідемічні заходи під час пандемії COVID-19 змусили весь світ перейти на он-лайн навчання. В умовах війни в Україні,  перед керівниками закладів освіти та місцевими громадами постало завдання зробити освітній процес безпечним для всіх його учасників, при цьому не втративши його якості.

Специфікою медичної освіти є те, що важливою складовою її є навчання на клінічних базах, спілкування із пацієнтами, обговорення клінічних випадків з колегами та викладачами, тренінги в навчально-практичних центрах. Тому змішана форма навчання (on/offline) для студентів-медиків в умовах воєнного часу стала найоптимальнішою формою навчання.

Мета. Вивчення думок студентів-медиків щодо переваг і недоліків змішаної форми навчання. 

Матеріали і методи. Проведено опитування 283 студентів медичного факультету Івано-Франківського національного університету різних курсів навчання (1 – 6%; 2 – 25%; 3 – 20%; 4 – 23%; 5 – 16%; 6 – 8%; інтерни – 2%) за спеціальною розробленою анонімною анкетою. Опитування проводилося онлайн із застосуванням програми для адміністрування Google Forms яка входить в офісний набір Google Drive. Використали методи: соціологічний, медико-статистичний.  

Результати дослідження. Змішаній формі навчання надали перевагу майже 40% респондентів (42,70±2,60%), і однакова частина студентів віддають перевагу онлайн – і офлайн-навчанню (відповідно: 28,93±2,38%; 28,37±2,37%).

Серед переваг онлайн-навчання, перші рангові місця у студентів займають – наявність більше вільного часу (40,50±2,58%) і зручний процес навчання (ви не прив’язані до місця проведення заняття) (39,94±2,57%). Третина опитаних (33,88±2,48%) бачать перевагу в тому, що більше часу з’явилося на опрацювання матеріалу і четверта частина студентів вбачають перевагу в можливості раціонального харчування (26,17±2,31%) та поєднанні навчання і роботи (23,69±2,23%). Основними недоліками такої форми навчання, на думку студентів, є: неможливість живого спілкування з викладачами і одногрупниками (47,11±2,62%) і відпрацювання практичних навичок (44,90±2,61%). Третина студентів нарікають на технічну сторону навчання (якість інтернету) – (30,30±2,41%) та самостійність даної форми навчання (необхідність тренувати власну дисципліну) – (29,48±2,39%).

На запитання «Як пройшла адаптація до змішаної форми навчання (лекційні заняття – он лайн і практичні та семінарські – оф лайн)?», переважна більшість респондентів, відповіли що задовільно  (86,50±1,79%) і у 13,5,±1,79% студентів були труднощі з адаптацією до навчання. 

Для половини  опитаних (53,44±2,62%) адаптація проживання в гуртожитку  при переході з он лайн навчання на змішану форму пройшла задовільно, кожен четвертий опитаний (25,62±2,29%) відзначив, що добре і у 20,94±2,14% студентів виникли труднощі.

Найбільшими перевагами змішаної форми навчання студенти вважають: можливість живого спілкування з викладачами (52,34±2,62%) і насичене студентське життя (44,90±2,61%). Третина опитаних віддають перевагу кращому відпрацюванню практичних навичок (35,54±2,51%), а четверта частина вважають, що викладачі бачать реальні знання студентів (27,82±2,35%). 

Серед недоліків даної форми навчання студенти вважають, що важко поєднувати навчання і роботу (45,45±2,61%) і мало залишається вільного часу (41,32±2,2,58%). Третина студентів вказала на незручності проведення занять при повітряній тривозі (33,88±2,48%) і четверта частина на труднощі доїзду до кафедр (27,27±2,34%). 

Висновки. Кожна із форм освітнього процесу на думку  студентів має свої переваги і недоліки, які слід враховувати при організації освітнього процесу на теоретичних та клінічних кафедрах у вищому медичному закладі освіти в сучасних умовах повномасштабної російсько-української війни. 

Список використаних джерел:

1. Староста ВІ. (Не)Змішане навчання у вищій школі: погляди учасників освітнього процесу щодо (не)змішування [Інтернет]. 25 квіт. 2022 [цитовано 8 лют. 2023]. Доступно на http://orcid.org/0000-0002-5880-2482 doi: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1211

2. Корнят ВС, Чередник ЛМ, Діра НО. Змішане навчання в кризових умовах: особливості, ризики. Інноваційна педагогіка 2022; (50):2:192-196.

3. Вишківська БВ, Чемерис ОА, Прус АВ, Кулик ІВ. Змішане навчання як чинник модернізації освітнього процесу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітніх школах 2022; (83):21:131-135.

4. Осадча КП, Осадчий ВВ. Аналіз досвіду змішаного навчання в іноземних закладах вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми 2021; (60):2:410-420. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗМІНА РІВНЯ ГОРМОНІВ ТРОФОБЛАСТА ПРИ НЕВИНОШУВАННІ ВАГІТНОСТІ
24.01.2023 20:28
ВАГІТНІСТЬ ТА СТРЕС У ЖІНОК В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ
17.02.2023 20:19
ДВОХЕТАПНИЙ МЕТОД ЛІКУВАННЯ КОНТРАКТУРИ ДЮПЮІТРЕНА ВАЖКОГО СТУПЕНЯ
17.02.2023 19:51
НОВІТНІЙ ПІДХІД ДО ВИБОРУ ТЕРМІНУ ПРОВЕДЕННЯ ГІСТЕРОСКОПІЧНОЇ МЕТРОПЛАСТИКИ У ЖІНОК З НЕПОВНОЮ ВНУТРІШНЬОМАТКОВОЮ ПЕРЕТИНКОЮ
17.02.2023 19:32
ФІКСАЦІЇ СУХОЖИЛКА ГЛИБОКОГО ЗГИНАЧА ДО НІГТЬОВОЇ ФАЛАНГИ ПАЛЬЦЯ КИСТІ АВТОРСЬКИМ МЕТОДОМ
17.02.2023 18:08
NUTRITIONAL STATUS AND HYPERBILIRUBINEMIA IN THE FIRST MONTH OF LIFE CHILDREN: A PEDIATRIC VIEW
17.02.2023 11:27
ВПЛИВ РАЦІОНАЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ НА СТАН ШКІРИ ОБЛИЧЧЯ
17.02.2023 09:51
ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ- ІНОЗЕМЦІВ НА КАФЕДРАХ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ
16.02.2023 23:20
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОГО НАГЛЯДУ ЗА ІНФЕКЦІЙНИМИ ХВОРОБАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
16.02.2023 22:43
ОПТИМІЗАЦІЯ ВЕНТИЛЯЦІЙНОЇ ПІДТРИМКИ ПРИ ГОСТРОМУ РЕСПІРАТОРНОМУ ДИСТРЕС-СИНДРОМІ
16.02.2023 21:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.164 сек. / Mysql: 1425 (0.125 сек.)