:: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ :: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ
:: ECONOMY :: РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 5



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ

 
17.03.2023 10:31
Author: Завражна Олена Михайлівна, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Відокремлений структурний підрозділ «Машинобудівний фаховий коледж СумДУ»; Сотник Ірина Володимирівна, Відокремлений структурний підрозділ «Машинобудівний фаховий коледж СумДУ»; Лобова Валентина Володимирівна, Відокремлений структурний підрозділ «Машинобудівний фаховий коледж СумДУ»; Боклаг Богдан Романович, Відокремлений структурний підрозділ «Машинобудівний фаховий коледж СумДУ»
[3. Pedagogical sciences;]

ORCID: 0000-0002-7716-7138 Olena Zavrazhna 

Освітні стандарти підкреслюють важливість вміння застосовувати знання з математики у повсякденному житті, отже курс математики вивчають не з метою передачі суми певних знань, умінь та навичок, а з метою формування фахівця, здатного використовувати їх для вирішення певних задач.

Наш досвід викладання математики свідчить про те, що, здебільшого, у студентів викликає утруднення перенесення своїх знань на нові типи задач або використання математики як інструмента, наприклад, для моделювання, отже математичні здібності студентів обмежуються застосуванням правил, формул та використанням алгоритмів для розв’язання  «знайомих» задач. 

Вважаємо, що посилення прикладної спрямованості вивчення математики формує не лише мотивацію до поглибленого вивчення математики, а є одним з основних шляхів підвищення якості майбутньої професійної діяльності.

В поза аудиторній та аудиторній роботах виділяють декілька форм реалізації прикладного спрямування математики (рис. 1).





Рис. 1


На практичних заняттях студенти розв’язують велику кількість стандартних математичних задач, які вони, за їх думкою, не зможуть застосувати в реальному житті. Для усунення таких уявлень доцільно використовувати будь-яку можливість демонстрації того, що будь-яка математична задача має зв'язок з прикладною та навпаки.


Наведемо деякі прикладні математичні задачі фізичного змісту, що можна використовувати  на заняттях з математики.


1. Відстань між двома стовпами дорівнює 12 м. Між ними натягнуто кабель, кінці якого закріплено на однаковому рівні. Під дією сили тяжіння кабель приймає форму дуги з прогином 0,5 м. Знайдіть довжину кабелю. (При  розв’язанні задачі використовується рівняння параболи, поняття похідної, формула для знаходження довжини дуги кривої , інтеграл якої може бути знайдено за допомогою формули інтегрування частинами).


2. Знайти швидкість та прискорення вільно падаючої людини, що стрибнула з мосту (роуп джамперу), якщо залежність відстані від часу дається формулою  , де g=9,8 м/с2 – прискорення вільного падіння, а  - значення s при  t = 0.  (При  розв’язанні задачі використовується поняття похідної).


3. Швидкість матеріальної точки визначається рівнянням   м/с. Який шлях пройде матеріальна точка за перші 10 с. (При  розв’язанні задачі використовується поняття похідної).


Слід відмітити, що студенти не завжди можуть правильно визначити з яким саме математичним поняттям пов’язаний процес або предмет у задачі та підібрати формулу. Для уникнення цього потрібно при введенні математичних понять робити акцент на відповідному фізичному змісті.


Отже, саме прикладна орієнтація курсу математики, є необхідною умовою формування у студентів мотивації для вивчення математики, суміжних дисциплін та є основою для розвитку фахової компетентності.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНА ОСВІТА ЗАСУДЖЕНИХ АЛБАНІЇ
28.02.2023 16:26
МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ В УМОВАХ ВИКЛИКІВ СЬОГОДЕННЯ
18.03.2023 23:29
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ
18.03.2023 21:25
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
17.03.2023 11:05
ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ЯКІСТЬ ОСВІТИ
16.03.2023 20:42
ЕФЕКТИВНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЗМІСТОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ ДІВЧАТ ПРОТЯГОМ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ У ВІЙСЬКОВІЙ АКАДЕМІЇ
16.03.2023 16:26
РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ДОСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ УЧНІВ
02.03.2023 12:46
РОЛЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
02.03.2023 12:22




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.674 сек. / Mysql: 1425 (0.582 сек.)