:: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ :: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
:: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПТИМІЗАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

 
06.12.2010 22:46
Автор: Михайлишин Леся Зіновіївна, магістрант Львівського національного університету імені Івана Франка
[Податкова система. Бюджетна система. Державне регулювання економіки. Фінансове право]

В Україні на протязі останніх десятиріч формується нова система економічних відносин, в основу яких покладено розвиток сучасних ринкових принципів та основ державного регулювання соціально-економічних процесів. Фінансово-економічна криза в значній мірі обумовлена тим, що при застосування широкого спектру методів та інструментів в регулюванні економічних процесів, законодавча і виконавча влада практично не враховують причинно-наслідкових зв'язків, особливо у сфері встановлення та сплати податків як основного джерела формування доходів зведеного бюджету держави.
На сучасному етапі для України пошук власної концепції оподаткування, яка б відповідала особливостям реального стану економіки, та оптимізація  податкових платежів, як ефективний елемент управління підприємством, є актуальною задачею, оскільки сліпе копіювання форм і методів податкової політики, що склалися у світовій практиці, не тільки не привели до бажаних результатів, але й посилили розбіжності та непорозуміння між державою і підприємництвом[2, с.72].
Проблеми оптимізації оподаткування досліджуються у роботах багатьох сучасних українських економістів, серед яких варто відзначити В.Андрущенка, Є.Балацького, О.Василика, В.Вишневського, В.Гейця, А.Даниленко, Г.Задорожного, О.Луніну, Ю.Ляшенка, В.Міщенка, С.Науменкову, А.Соколовську, Ю.Тарануху, Л.Шаблисту, С.Юрія, О.Яременка та інших.
Оптимізація оподаткування – це зменшення розміру податкових зобов’я¬зань шляхом цілеспрямованих дій платника податків, які включають в себе повне використання усіх наданих законодавством пільг, податкових звільнень та інших законних прийомів та способів[1, с.430]
Існує поширена думка, що оптимізація проводиться лише з метою максимального законного зниження податків. Її часто навіть називають податковою мінімізацією, однак такий підхід не завжди слід розглядати як правильний.
Визначення податкової оптимізації необхідно розглядати через призму протистояння платника, з одного боку, і фіскальних органів, з іншого.
Оптимізація оподаткування є складовою частиною процесу податкового планування. У той же час, податкове планування не тільки зменшує податкові відрахування підприємства, але й є регулятором процесу керування підпри¬ємством, тому що мінімізація й оптимізація податків не завжди відповідає стратегічним потребам суб’єкта, що хазяює – останньому іноді вигідно не занижувати свою оподатковувану базу в силу тих чи інших обставин.
Оптимізація оподаткування – це крупніше завдання, що стоїть перед фінансовим управлінням підприємством, ніж мінімізація податків. Оптимізація оподаткування набагато ширша: окрім мінімізації, її інструментами є відстрочення сплати податків, зменшення суми сплачуваних до бюджету «живих» засобів та інші. Всі вони вигідні з точки зору фінансового менеджменту: грошові кошти залишаються у розпорядженні підприємства і дають прибуток, не зменшується сума оборотних коштів[3, с.35].
Для досягнення максимально ефективних результатів оптимізація оподаткування вимагає злагодженої роботи команди податкових юристів і бізнес-консультантів. Завдання перших: побудова і виведення схеми оптимізації оподаткування, адаптація схеми з точки зору правового поля. Завдання других: забезпечення нормального впровадження схеми у вже існуючу матрицю бізнес-процесів підприємства, що склалася, консультування по питаннях організаційних перестроювань, реінженіринг бізнес-процесів. Такий комплексний підхід дозволяє створювати ексклюзивні рішення для різних підприємств.
Податкова оптимізація має власні інструменти, серед яких слід виокремити так звані економічні – правильне формування облікової політики, застосування пільгових підприємств, офшорів; тактичні – правильна поведінка з тими, хто перевіряє; та суто правові, до яких можна віднести правильний вибір організаційно-правової форми здійснення підприємництва, правильний вибір цивільно-правового правочину для здійснення операції, заміна одного правочину іншим.
Оптимізувати податкові платежі можна так[4,с. 2-3]:
1) Відстрочення терміну виникнення податкових зобов’язань шляхом його перенесення на майбутній податковий період, а може й ще далі. Так, наприклад, товар можна передати покупцеві не 30 вересня, а 1 жовтня, перенісши дату виникнення валового доходу, що збільшує базу оподаткування податком на прибуток підприємств, на наступний четвертий квартал, та дату виникнення податкового зобов’язання з ПДВ на наступний місяць.
2) Передачі податкових зобов’язань іншим особам. Наприклад, якщо одне підприємство із певної групи платників ПДВ, керованих з одного центру має велику суму до відшкодування цього ПДВ, а у іншого виникають податкові зобов’язання зі сплати цього податку, то чому б не компенсувати ці зобов’язання другого платника ПДВ бюджетним відшкодуванням першого.
3) Зменшення податкових зобов’язань. Наприклад, звернувшись до суду з позовом про стягнення заборгованості з покупця товару, продавець такого товару має право збільшити валові витрати на суму такої заборгованості, зменшивши при цьому, відповідно, суму зобов’язань з податку на прибуток.
Отже, оптимізація податків це винятково легальний шлях зменшення податкових зобов’язань платника, який, однак, вимагає докладної консультації фахових спеціалістів – аудитора та/або юриста. Спосіб, як правило, ризикований та, крім того, розрахований на невеликий період, оскільки законодавець, як правило, усуває «пробіли».


Список використаної літератури:
1. Крупка М.І. Фінанси в трансформаційній економіці України. Навч. Посібник. – Львів: Видав.центр ЛНУ ім. І. Франка, 2007. – 614 с.
2. Демченко Т. Податкова політика як інструмент регулювання відтворювального процесу // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – №2(32). – С.69-75
3. Малашонок Б., Владимирський Г. Податкова терапія виробничої кризи // Економіка України. – 2006. – №4. – С. 34-42
4. Єфімов О. Знання права як інструмент податкової оптимізації // Юредическая газета – 2006. – №20(80). – С. 3.


e-mail: lesita88@list.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АДМІНІСТРАТИВНО – ПРАВОВІ РЕЖИМИ У СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
22.11.2010 18:24
АДМІНІСРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ В СФЕРІ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
17.11.2010 14:46
СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО ФОНДОВОГО РИНКУ В УМОВАХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ
10.11.2010 13:15
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ГАРМОНІЗАЦІЯ ЧИ ЗАГОСТРЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
09.12.2010 11:11
АДАПТАЦІЯ СИСТЕМИ ПДВ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ
08.12.2010 18:03
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ СТИМУЛІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ В СВІТОВІЙ ПРАКТИЦІ
08.12.2010 10:39
НЕОБХІДНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ФІНАНСОВОГО ВИРІВНЮВАННЯ
07.12.2010 18:04
ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОЦЕСУ АДМІНІСТРУВАННЯ МИТНИХ ПЛАТЕЖІВ
07.12.2010 15:32
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
07.12.2010 15:18
ВПЛИВ МЕХАНІЗМІВ СТРУКТУРНОГО РОЗВИТКУ НА ПРОПОРЦІЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
06.12.2010 23:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.180 сек. / Mysql: 1396 (0.138 сек.)