:: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ

 
12.12.2023 13:54
Автор: Петришина Марина Олександрівна, кандидат юридичних наук, Науково-дослідний інститут правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України
[5. Юридичні науки;]


Муніципально-правова політика являє собою систему науково обґрунтованих цілей, принципів, стратегій, що спрямовані на розробку ефективного механізму муніципально-правового регулювання, а також його раціоналізацію та оптимізацію. Йдеться про те, що кожен напрям правового регулювання, кожен конкретний захід, кожне окреме рішення повинні бути науково обґрунтованими, відповідати засадам конституційного ладу, а також міжнародним зобов’язанням держави.

Специфічною рисою муніципально-правової політики є її максимальна наближеність до місця проживання громадян, а значить до їх повсякденних потреб та інтересів. У той же час, муніципально-правова політика має комплексний характер зважаючи на те, що урегулюванню підлягають різні «питання місцевого значення», а органи місцевого самоврядування здійснюють широкі повноваження в різних сферах суспільних відносин [1].

Не менш важливим аспектом муніципально-правової політики є спільна мета, яка є визначальною для усіх її учасників, а сама муніципально-правова політика є інструментом для досягнення конкретних цілей і завдань у муніципальному будівництві. Процес формування муніципально-правової політики не може відбуватися стихійно, а вимагає відповідної стратегії і тактики, логічної послідовності і системності дій щодо її реалізації.

Зважаючи на свою діалектичну природу, муніципально-правова політика функціонує як ключовий механізм забезпечення взаємодії між різними рівнями влади та суб’єктами громадянського суспільства. Зважаючи на її спрямованість, муніципально-правова політика створює так званий фреймворк, де всі суб’єкти можуть визначати пріоритети, вирішувати питання і співпрацювати для досягнення спільних цілей. Такий підхід повинен сприяти ефективному використанню ресурсів, уникненню конфліктів, а також сталому розвитку громад і територій, упровадженню інноваційних складових у процес здійснення муніципально-правових повноважень різними суб’єктами.

У державах зі сталими демократичними традиціями інноваційна складова муніципально-правової політики визначається оновленням підходів до створення і впровадження означених правових механізмів на місцевому рівні. Інноваційна складова муніципально-правової політики в Україні була закладена на рівні конституційно-правового регулювання. Крім того, йдеться про політико-правові інструменти (концепції, стратегії, плани, програми тощо) [2; 3; 4; 5; 6].

Загалом, сучасна інноваційно-орієнтована муніципально-правова політика в Україні, враховуючи особливості правового режиму воєнного стану, а також об’єктивно обумовлені специфічні виклики та потреби суспільства і держави в цей період, включає такі аспекти:

1) необхідність адаптації політико-правового середовища до умов воєнного стану. Йдеться про розробку гнучких та ефективних механізмів реагування в умовах воєнного стану як органами державної влади, так і органами місцевого самоврядування, а також військовими державними адміністраціями. Адже в цілях безпеки та здійснення ефективного управління і контролю можуть оперативно вводитися у дію необхідні рішення, якими передбачаються відповідні механізми, конкретні заходи тощо [7];

2) необхідність забезпечення правових можливостей реалізації прав та безпеки громадян. Йдеться про розробку нових, а також перегляд чинних нормативно-правових актів, які гарантують захист прав та безпеку громадян в умовах воєнного стану, а також впровадження та адаптація таких положень на місцевому рівні. Інноваційно-орієнтований підхід може передбачати зміну пріоритетів на користь забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб, військовослужбовців, а також інших осіб, що постраждали від воєнних дій [8];

3) необхідність розробки та заохочення гуманітарних та соціальних ініціатив. Йдеться про сприяння впровадженню інноваційно-орієнтованих програм та проєктів, спрямованих на відновлення та підтримку територій і громадян, що постраждали від воєнних дій;

4) необхідність впровадження та повсюдного використання цифрових технологій для управління та контролю над кризовими ситуаціями. Йдеться про використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою координації під час таких кризових ситуацій, що може включати створення електронних систем сповіщення, обміну інформацією, контролю тощо;

5) необхідність створення правових механізмів зміцнення взаємодії між владою та громадянським суспільством. Йдеться про сприяння відкритому діалогу та співпраці між органами влади, громадянами та неприбутковими організаціями з метою спільного вирішення проблем в умовах воєнного стану.

Таким чином, незважаючи на те, що повною мірою не може бути дотримано всіх умов для упровадження інноваційної складової муніципально-правової політики за цих умов, місцеве самоврядування сьогодні набуває статусу одного з ключових агентів формування та реалізації інноваційно-орієнтованої муніципально-правової політики під час дії воєнного стану, а також у період повоєнного відновлення, а його роль полягає, зокрема, у стратегічному плануванні, координації гуманітарної допомоги, гарантуванні прав громадян та безпеки, активній участі у відновленні житлового фонду, критично важливих об’єктів інфраструктури та соціальної інфраструктури.

Література

1. Petryshyna, M. O. (2021). Municipal policy as a priority area of legal policy in the context of reforming the territorial organization of power and European Integration of Ukraine / Svitlana H. Serohina, Maryna O. Petryshyna // Journal NALSU. 2021, # 3. p. 129 – 143. doi: 10.37635/jnalsu.28(3).2021.129-143. Вилучено з: http://visnyk.kh.ua/uk/article/munitsipalno-pravova-politika-yak-prioritetny-napryamok-pravovovoyi-politiki-v-umovakh-reformuvannya-teritorialnoyi-organizatsiyi-vladi-ta-yevropeyskoyi-integratsiyi-ukrayini [англійською].

2. Про засади державної регіональної політики: Закону України № 156-VIII від 05.02.2015 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/156-19 [українською].

3. Про Національну програму інформатизації: Закону України № 2807-IX від 01.12.2022 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-20#Text 

4. Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 333-р від 01.04.2014 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%D1%80#Text 

5. Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 649-р. від 20.09.2017 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/649-2017-%D1%80#Text [українською].

6. Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 167-р. від 03.03.2021 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text [українською].

7. Петришина М. О. Особливості взаємодії органів місцевого самоврядування з органами державної влади в умовах воєнного стану й відбудови України / Серьогіна С. Г., Петришина М. О. Правнича наука та законодавство України: європейський вектор розвитку в умовах воєнного стану: монографія. Нац. акад. прав. наук України. Харків, Право. 2023. 902 с. (підр. 1.8. С. 129 – 145). [українською].

8. Petryshyn O. O. (2023). Population Loss Through Migration and Internal Displacement as a Risk Factor for Stronghold Territorial Communities in Post-Invasion Ukraine. Studia Regionalne i Lokalne. Nr. 1(91)2023. p. 92 – 104. Scopus. doi: 10.7366/1509499519106. [in english].

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ВИКРИВАЧІВ
14.12.2023 13:55
ЩОДО ПИТАННЯ ПРИМИРЕННЯ СТОРІН В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ
14.12.2023 11:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.345 сек. / Mysql: 1425 (0.285 сек.)