:: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ :: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ
:: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ

 
02.06.2022 18:04
Автор: Ушакова Оксана Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, викладач по класу вокалу, спеціаліст, кандидат економічних наук, Комунальний заклад «Школа мистецтв» Корнинської сільської ради Рівненського району Рівненської області
[10. Мистецтвознавство;]


Надзвичайно важливо, аби глядачі отримували позитивні емоції й естетичне задоволення від виконання музичного твору артистом. Тому актуальним є досягнення такого рівня вокально-виконавських навичок з використанням засобів музичної виразності, який дав би можливість глядачам зрозуміти музику, осмислити її в процесі спілкування артиста-вокаліста з ними зі сцени. Це потрібно враховувати вже в умовах вокальної підготовки учнів шкіл мистецтва для розвитку їхніх творчих здібностей через ефективний підбір викладачами вокально-художнього репертуару.

Формоутворювальною основою заняття з вокалу є принцип подібності і контрасту, тобто воно за змістом та формою повинно бути витвором мистецтва [1, с. 12]. Робота над вокальним твором є основою діяльності викладачів по класу вокалу шкіл мистецтв і полягає у створенні комфортних психолого-педагогічних умов для цілеспрямованого розвитку вокально-виконавської творчості учнів. З удосконаленням практичних вокально-виконавських навичок розвиваються і їхні музичні здібності, учні збагачують свою творчість новими підходами.

Діяльність сучасних вокалістів пов’язана з вимогою бути універсальними виконавцями [3, с. 503]. З огляду на це, перед викладачами по класу вокалу шкіл мистецтв постає актуальне завдання: пошук ефективних творчих форм і методів роботи, спрямованих на розвиток музично-образного мислення учнів. Учні мають вміти не лише досконало володіти твором, а й проаналізувати його музичну та поетичну сторони.

Музичний репертуар – один із вирішальних чинників виховання музиканта, адже вдало підібрані музичні твори допомагають швидко закріпити й удосконалити технічно-виконавську майстерність, виховати зацікавленість до творчої та концертної роботи, дають змогу розвинути музичну культуру й естетичний смак [2, с. 69]. Від викладачів по класу вокалу шкіл мистецтв вимагається знання психіки і психології учнів. Для них має бути створена продуктивна музично-творча атмосфера на заняттях з вокалу, де вони матимуть змогу за допомогою вдало підібраного репертуару збагачувати музично-художні враження від занять.

Щодо вокальних творів для підготовки учнів шкіл мистецтв по класу вокалу, то їх перелік, з нашої точки зору, може включати:

- романси, які у репертуарі дитини можуть зайняти помітне місце і бути цікаві тим, що широко представляють національне життя й історію, часто пов'язані з героїчною поезією. Крім того, романсові вірші мають потужний лінгводидактичний потенціал, а романс як музичний твір є камерно-вокальним жанром для сольного співу з інструментальним акомпанементом;

- фрагменти арій з опер, оперет, мюзиклів, доступні діапазону дитячих голосів. Їх необхідно включати до репертуару з огляду на рівень популярності і складності. Вони можуть бути вплетені у музично-сценічні видовища, де поєднуються різноманітні жанри та виразові засоби музики;

- сучасні (естрадні) пісні, зокрема дитячі, що характеризуються значною різноманітністю стилів, різновидів. З другої половини ХХ століття вони органічно й широко використовуються в таких видах мистецтва, як кіно, театр і телебачення, що й спричинило бурхливий розвиток сучасного (естрадного) вокального мистецтва. Значна частина вокально-художнього репертуару для учнів по класу вокалу у школах мистецтв є кавер-версіями відомих сучасних (естрадних) пісень;

- народно-пісенну творчість, що представляє інтерес для включення до вокально-художнього репертуару учнів шкіл мистецтв, оскільки є масовою, близькою пересічному глядачу, а її мелодійність й емоційна манера виконання часто викликає патріотичні піднесені почуття. Перенесення сучасної манери виконання на народну пісню дає можливість досягати цікавого інтонування старих мелодій і варіювання старих текстів.

Таким чином, практичний контекст формування і виконання репертуару у творчій діяльності учнів по класу вокалу шкіл мистецтв – це насамперед орієнтація на їхній усебічний і безперервний культурно-духовний розвиток. Репертуар не має бути застиглим явищем, а повинен постійно розширюватися за тематичною, ідейною суттю, формою. Незаперечним є його вплив на виховання художньо-естетичних смаків учнів.

Список використаних джерел:

1. Гавацко Е. П. Формування вокальних навичок у вихованців студії естрадного співу. Науково-методичний посібник. Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти. Ужгород, 2017. 65 с.

2. Горбова Н. Г. Три компоненти роботи в класі сольного співу. Мистецька освіта майбутнього: методичні аспекти: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., 29 квіт. 2020 р. / за заг. ред. М. М. Бриль. Київ: ДНМЦЗК-МО, 2020. С. 69–70.

3. Горобець В. П. Проблемні аспекти вокального виконавства в естрадній та академічній манері. Молодий вчений. 2018. № 2 (2). С. 501–504.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.264 сек. / Mysql: 1396 (0.21 сек.)