:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО» :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 11



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»

 
29.09.2022 22:37
Автор: Мандрик Ірина Петрівна, кандидат географічних наук, Волинський національний університет імені Лесі Українки
[3. Педагогические науки;]


Курс географії «Україна і світове господарство» вивчається у 9 класі закладів загальної середньої освіти. Особливістю даного курсу є поєднання вивчення соціально-економічної географії України і світу. Виразною новизною є розкриття залежності України, як експортноорієнтованої держави, від світових товарних ринків. Тому багато тем курсу спрямовані на розкриття місця і ролі України у міжнародних економічних процесах і зв’язках.

Це зумовлює пошук нових технологій і методів навчання. Вважаємо, що  найбільш дієвими при вивченні курсу «Україна і світове господарство» є такі технології: технологія проблемного навчання, ігрові технології, групові технології, інтерактивні технології. В основі  проблемного навчання  лежить у використанні методу проблемного викладу навчального матеріалу, частково пошукового та дослідницького методів. Особливістю цієї технології є використання пізнавальних завдань, пов’язаних із здогадкою, непорозумінням, тобто порушенням відомих дітям причинно-наслідкових зв’язків з метою формування нових знань, умінь та навичок.  Окреслення проблемних завдань та їх розв’язання  націлено на формування не лише системи нових знань та вмінь, а й пізнавального інтересу, моделювання розумових процесів та пошуку шляхів розкриття сутності нових понять. Географічні ігри постають як засіб спонукання та стимулювання учнів до навчальної діяльності при вивченні географії України і світу. Вони є дієвим засобом формування інтелектуальних умінь учнів. Географічна дидактична гра надає навчальній діяльності школярів пізнавального характеру і висуває перед її учасниками певні вимоги щодо географічних знань. Вона має стійку структуру, основними компонентами якої є: дидактична мета, правила гри, матеріально-технічне забезпечення, пізнавальний зміст, ігрові дії, результати гри. Інтерактивне навчання найбільш відповідає особистісно-орієнтованому підходу до навчання географії України. Моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного розв’язання, застосовуються рольові ігри [2]. 

Вивчення низки тем курсу, наприклад, «Україна на світовому ринку товарів і послуг» дозволяє використовувати сучасні нетрадиційні методи навчання, які сприятимуть кращому засвоєнню матеріалу, формуванню ключових компетентностей та набуттю ряду вмінь та навичок. На нашу думку, основними серед нетрадиційних методів є: метод «мозкової атаки» (побудовані на колективному евристичному діалозі (полілозі), спрямованому на продукування новий ідей); метод багатовимірних матриць (застосовуються для спрямування творчого пошуку розв’язання певної проблеми); метод вільних асоціацій (полягає у побудові множини нових асоціацій, окремі з яких можуть послугувати вектором пошуку розв’язання проблеми); метод інверсії (спрямований на розв’язання проблеми у новітніх напрямках (зміна мови постановки проблеми, перехід від площинного представлення об’єктів до просторового, побудова міркувань у зворотному напрямку, тощо); метод емпатії (це метод особистісних аналогій); метод синектики (характеризується ознайомленням учнів зі стратегією розв’язання проблем, спонуканням їх до самостійної постановки проблеми для знаходження шляху її розв’язання) [1].

Отже, вивчення курсу географії «Україна і світове господарство» у 9 класі закладів загальної середньої освіти вимагає використання нових нетрадиційних методів і технологій навчання.

Список використаних джерел:

1. Герасимюк Т. О. Групова навчальна діяльність як інноваційна технологія у вивченні економічної географії. Харків: Основа, 2012. 66 с.

2. Жемеров О. О., Блазун В. М. Сучасні технології навчання географії України: метод. посіб. для студентів географів ВНЗ. Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2014. С. 12-17.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЧКОВОГО І МОРСЬКОГО ФЛОТУ
29.09.2022 13:41
ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА, БАТЬКІВ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
27.09.2022 09:29
STEM-ОСВІТА В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
26.09.2022 19:48
КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ
24.09.2022 23:51
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19.09.2022 16:03
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
15.09.2022 15:10
ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
08.09.2022 15:12
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ: РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ВИХОВНОМУ ІДЕАЛІ
05.10.2022 23:20
СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.09 - СО_ІНФОРМАТИКА
02.10.2022 01:22
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА «БІОГЕННІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»
01.10.2022 23:21




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1425 (0.16 сек.)