:: ECONOMY :: МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ, ЯК ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ, ЯК ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ, ЯК ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ, ЯК ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

 
14.12.2023 14:47
Автор: Аліфанов Андрій Дмитрович, студент II курсу магістратури, Одеський національний економічний університет
[16. Державне управління;]

У сучасному світі маркетинг став загальновизнаною складовою економічної діяльності. Він широко використовується в розвинених країнах, таких як Північна та Південна Америка, Західна Європа і навіть Східна Європа та Південно-Східна Азія. Діяльність більшості великих бізнес-компаній базується на принципах і методах маркетингу. Останнім часом ця стратегія також стала важливою частиною багатьох некомерційних організацій, таких як університети, лікарні та музеї.

На сучасному етапі розвитку економіки в Україні все більше уваги приділяється управлінню корпоративною маркетинговою діяльністю. Якщо колись слово «маркетинг» було новинкою, незвичайною річчю, яка викликала цікавість, то тепер воно стало історією успіху для підприємств будь-якого розміру — великих чи малих, комерційних чи некомерційних, національних чи міжнародних ключових елементів. Розуміння та застосування маркетингових концепцій стає одною з головних частин ефективного підприємництва в управлінні бізнесом. Якість маркетингового менеджменту має вирішальне значення, оскільки від цього залежить довгострокова успішна та прибуткова діяльність суб’єкта господарювання.

У практиці українських підприємств застосування маркетингу зросло, але не повною мірою використовуються всі аспекти управління маркетинговими кампаніями. Це ускладнює забезпечення конкурентоспроможності підприємства, його здатності адаптуватися до змін зовнішнього середовища та кон'юнктури ринку, стабільності умов його діяльності.

Слово «маркетинг» походить від англійського «market», що означає «процес просування на ринок» або «діяльність у ринковій сфері». Вперше він був використаний американськими фермерами в середині 19 століття, які шукали способи продати свою продукцію та винайшли термін «Market Getting», що означає захоплення ринку. Ф. Котлер і К. Л. Келлер вперше розмежували соціальні та управлінські визначення маркетингу. Вони визначають маркетинг як процес, спрямований на задоволення потреб і бажань індивідів і груп шляхом обміну. Спочатку цей процес розглядався як процес соціального управління, але пізніше було помічено, що він включає як соціальні, так і управлінські аспекти. Сьогодні визначення маркетингу як управління включає напрямок досягнення цілей організації шляхом задоволення потреб і бажань клієнтів або споживачів. Маркетинг містити в собі відносини між суб'єктами господарювання, присутніми на ринку, і споживачами та іншими учасниками ринку. Ці відносини визначаються кожним суб'єктом господарювання, що працює на ринку та для ринку, а ключовим суб'єктом є споживач. Таким чином, сам споживач є ціллю маркетингу. Кожен бізнес повинен створити та зберігати конкурентні переваги, підтримуючи позитивний баланс між своїми можливостями та ринковими умовами, щоб розвиватися успішно. 

Стратегія маркетингу компанії має вирішальне значення для формування її відносин зі споживачами. Ці відносини мають прямий вплив на продажі, прибутковість і загальний фінансовий стан компанії. Підприємство може підвищити свою конкурентоспроможність і авторитет на ринку за допомогою ефективної маркетингової стратегії. Це включає залучення клієнтів, зниження чутливості клієнтів до цін і спрощення доступу до різних ресурсів, таких як фінанси, інформація та людські ресурси. 

Термін «маркетингова стратегія» складається з двох понять: «стратегія», яка описує довгостроковий план дій, і «маркетингова», яка описує його зв’язок із маркетингом. Коли справа доходить до маркетингу, термін «маркетингова стратегія» описує план дій підприємства для досягнення довгострокової маркетингової мети.

Види маркетингових стратегій




Для формування маркетингової стратегії потрібно враховувати такі речі: 

1.Ринкове сегментування. Виробники повинні розробити стратегію сегментування ринку та вибрати відповідні сегменти відповідно до цілей росту, конкурентних обставин і стратегічного підходу до управління конкурентоспроможністю.

2.Позиціонування товару. Визначення цільового ринку включає визначення асортименту товару та його позиціонування порівняно з конкурентами. Особливу увагу слід звернути на особливості кожної частини.

3.Розробка комплексу маркетингу. Кожен продукт має свій власний маркетинговий комплекс і певну роль у стратегії та тактиці маркетингу.

4.Вихід на ринок. Це означає проведення аналізу позиціонування та виходу на ринок компанії.

5.Процес часу. Необхідно провести аналіз узгодженості та послідовності впровадження кожного елементу маркетингової стратегії та тактики. Одним із методів є узгодження власної стратегії зі стратегією конкурентів. Це може бути першопрохідницька чи будь-яка інша стратегія. Інший метод полягає в тому, щоб стежити за зовнішніми показниками. Ці зовнішні показники можуть включати фактори, пов’язані з економікою, сезонні зміни та інші характеристики галузі.

Існують три основні глобальні напрямки маркетингової стратегії, які використовуються підприємствами:

1.Сегментація ринку. Це стратегічний підхід, що передбачає розділення ринку на різні сегменти або групи споживачів зі схожими потребами, характеристиками чи поведінкою. Після ідентифікації цих сегментів, підприємство може розробити та застосувати специфічні стратегії маркетингу для кожного з них, спрямовані на залучення та задоволення потреб цільових аудиторій.

2.Диверсифікація. Це стратегія, коли підприємство розширює свою діяльність або асортимент продуктів/послуг, виробляючи нові продукти для нових чи наявних ринків. Цей підхід дозволяє зменшити ризики, розподіляючи активності підприємства між різними галузями або ринками, а також реагувати на зміни в умовах ринку.

3.Інтернаціоналізація. Ця стратегія включає розширення діяльності підприємства за межі внутрішнього ринку іншими країнами або регіонами. Це може включати експорт товарів/послуг, створення спільних підприємств, прямі інвестиції чи глобальну експансію. Метою є розширення клієнтської бази, доступ до нових ринків, збільшення прибутку та зниження залежності від внутрішнього ринку.

Кожен з цих напрямків маркетингової стратегії має свої власні переваги й може бути застосований підприємствами в залежності від їхніх цілей, ресурсів та умов ринку. 

Компанія, яка має намір успішно працювати на ринку, повинна розуміти, що неможливо задовольнити потреби всіх клієнтів. У суспільстві існує велика кількість споживачів з різними потребами та бажаннями. Замість того, щоб намагатися охопити весь ринок, розумніше зосередитися на тій частині ринку, яку компанія може ефективно обслуговувати в даному часі та місці. Тому важливим стратегічним рішенням для компанії є визначення ринку, на якому вона бажає конкурувати. Це передбачає розділення ринку на частини зі схожими потребами та характеристиками споживачів. Фірма може обрати взаємодію з усім ринком або сконцентруватися на одному чи кількох конкретних сегментах всередині свого базового ринку

Стратегія сегментації означає глибоке проникнення у різні групи споживачів, розширення асортименту товарів і послуг, що пропонуються, та вивчення всіх відтінків ринкового попиту.

Згідно з Філіпом Котлером [2], властивості ефективних ринкових сегментів повинні відповідати певним критеріям для успішної стратегії сегментації:

1.Міркування профільне, яке означає, що сегмент повинен бути достатньо великим, щоб бути потенційно прибутковим для компанії. Якщо сегмент занадто малий, вартість його обслуговування може перевищувати отримані від нього прибутки.

2.Доступність, коли компанія повинна мати можливість досягти цільового сегмента за допомогою своїх каналів продажу, маркетингових зусиль та інфраструктури. Недоступність може зробити сегмент непридатним для ефективного покриття.

3.Диференціація та різноманітність сегментів важлива. Це означає, що різні сегменти мають відмінні потреби, побажання та характеристики споживачів. Це дозволяє компанії створювати унікальні пропозиції для кожного сегменту.

4.Стійкість та залежність. Клієнти в сегменті повинні бути достатньо лояльними. Це означає, що споживачі у даному сегменті мають стабільні потреби та поведінку покупців, яка гарантує постійний попит на продукт чи послугу.

5.Потенціал зростання. Сегмент також повинен мати потенціал росту. Це означає, що ринок не повинен бути занадто насиченим або має мати можливості для розширення, щоб компанія могла забезпечити зростання своєї діяльності в цьому сегменті.

Сегментація ринку дозволяє фірмі зосередитися на конкретній території діяльності, що сприяє ефективному розподілу ресурсів та дозволяє збільшити видатки на рекламу і маркетинг товарів.

Сегментація ринку є важливим етапом для визначення різних груп споживачів з однаковими потребами та вимогами. У сучасних умовах глобалізації економіки стає все більш важливим проводити сегментацію на міжнародному та світовому рівнях. Мета полягає в тому, щоб ідентифікувати групи споживачів у країнах та регіонах, які мають схожі потреби та очікування від продуктів, не зважаючи на культурні та національні відмінності.

Стратегія диверсифікації спрямована на забезпечення прибутку, стабільності й стійкості фірми в довгостроковій перспективі. Вона є досить ризикованою та потребує значних витрат. Ця стратегія обумовлена багатьма причинами, включаючи бажання зменшити або розподілити ризики, а також диверсифікація може бути обумовлена бажанням вийти з ринків. Займатися диверсифікацією вимагає виявлення напрямку діяльності, в якому підприємство може найефективніше використовувати свої конкурентні переваги. Ця стратегія дозволяє підприємству збільшувати обсяги продажів і прибуток, розподіляти ризики, а також використовувати свої ресурси й знання в нових сферах. 

Стратегія інтернаціоналізації охоплює освоєння нових закордонних ринків шляхом розширення експорту товарів та капіталу. Це включає створення підприємств за кордоном, які виробляють продукцію для колишніх країн-імпортерів, обходячи торгові бар’єри та використовуючи переваги дешевої робочої сили та наявності місцевих сировинних ресурсів. Планування міжнародної діяльності підприємства включає вибір стратегії виходу на закордонні ринки. 

У таких умовах, де ринкове середовище постійно змінюється, розробка стратегій маркетингу стає ключовою для прогнозування та оперативного реагування на ці зміни. Важливою є адаптація до нових реалій, розуміння поведінки споживачів та здатність ефективно адаптувати маркетингові стратегії до постійних змін на ринку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Амстронг., 2020. – 880 с.

2.Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які варто знати кожному менеджеру / Філіп Котлер., 2021. – 252 с.

3.Дорош О. І. Маркетингова стратегія у системі забезпечення конкурентоспроможності підприємства [Електронний ресурс] / О. І. Дорош // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2011. – Режим доступу до ресурсу: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/427cfab8-a29c-4fc5-8306-4a15b0061727/content

4.Решетнікова І. Етапи становлення та розвитку маркетингу в Україні / І. Решетнікова / Маркетинг в Україні. – 2006. – №5. – С.36-37

5.Вєкслєр Д. М. Вдосконалення системи управління маркетинговою діяльністю на підприємстві [Електронний ресурс] / Д. М. Вєкслєр // Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. – 2018. – № 4. – С. 74-81. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhnau_ekon_2018_4_10 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОЛОГІЧНЕ ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ В СИСТЕМІ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА
14.12.2023 09:54
ГЛОБАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ ТА ЗАГРОЗ УКРАЇНІ
13.12.2023 20:17
ІНСТИТУЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я У ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ
08.12.2023 18:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.254 сек. / Mysql: 1425 (0.186 сек.)