:: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ :: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
:: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

 
18.10.2023 23:21
Автор: Бричук Марія Степанівна, кандидат географічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ
[15. Фізичне виховання та спорт;]


Фізична культура є невід'ємною частиною професійної компетентності викладача, оскільки вона сприяє збереженню та зміцненню індивідуального здоров'я людини та дотриманню принципів здорового способу життя. У зв'язку з цим зростають вимоги до підготовки фахівців сфери фізичної культури і спорту, зокрема до їх професійної кваліфікації та компетентності. На відміну від терміну "кваліфікація", компетентність включає не тільки професійні знання та вміння, а й такі якості, як ініціативність, здатність до співпраці та роботи в команді, вміння оцінювати ситуацію, логічне та критичне мислення, знаходити, відбирати та аналізувати інформацію.

Цифрова компетентність є важливою складовою професійної компетентності викладача фізичної культури, оскільки вона дозволяє успішно використовувати інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі [1]. Законом України "Про освіту" інформаційно-комунікаційна компетентність визнана як одна з ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності. Тому надважливим є постійне вдосконалення цифрової компетентності майбутніх педагогів, зокрема вчителів фізичної культури. 

Одним із шляхів покращення цифрової компетентності є використання можливостей штучного інтелекту (ШІ). Сучасні технології, відкривають нові можливості для ефективного навчання майбутніх фахівців фізичної культури та спорту. ШІ можна використовувати для таких цілей: персоналізовані навчальні плани, цілодобовий доступ до цифрових освітніх ресурсів та платформ (онлайн-курси, відеолекції, навчальні матеріали, інтерактивні тести та ін) та можливість взаємодіяти з викладачами та однокурсниками (спільна робота, можливість коментувати та обмінюватись думками, обмін повідомленнями, відео та файлами); використання інтерактивних, віртуальних середовищ таких як віртуальні лабораторії та тренажери.

ШІ також можна використовувати для розробки фізичних вправ, систем відеоаналізу рухів та програм-імітаторів (виявлення недоліків в техніці виконання вправ та розробка плану їх усунення, створення віртуальних тренажерів, які дозволяють спортсменам відпрацьовувати певні рухи без ризику отримати травму), програм для тренувань (аналіз даних про фізичну підготовленість та рухову активність для розробки індивідуальної, максимально ефективної програми тренувань), відстеження щоденної рухової активності, фізичного стану та оцінки розвитку рухових якостей.

Тому майбутнім вчителям фізичної культури варто:

- отримати базові знання про ШІ та його можливості -  додати до циклу програм предметної спеціалізації навчальні дисципліни, присвячені ШІ;

- розвивати навички використання ШІ-інструментів і програм - включити до практичних занять обов’язкових та вибіркових навчальних дисциплін практичні заняття з використанням ШІ-інструментів і програм;

- створювати навчальні ресурси та інструменти щодо використання ШІ в фізичному вихованні та спорті, що допоможе майбутнім вчителям фізичної культури використовувати ШІ в своїй професійній діяльності.

Декілька слів про особисту практику використання чату GPT [2] та додатку Google Bard [3] у своїй діяльності через вживання  чатів  при підготовці до занять та виконанні практичних робіт, демонстрацію можливості такого застосовування. В першу чергу це отримання додаткової інформації з питань, що розглядаються під час навчальних занять, приклади практичної реалізації набутих вмінь та навичок, створення презентацій, віртуальних екскурсій, допомога в розробці комплексів вправ для різних вікових груп школярів, рекреаційно-оздоровчих програм, туристських маршрутів, підготовки списків спорядження, організації харчування та похідного побуту з урахуванням виду активного туризму, кількості учасників та тривалості походу та ін. 

При всіх перевагах використання ШІ існують і недоліки такого використання. Зокрема варто звертати увагу на достовірність та правомірність отриманої інформації, захист особистих даних, а також академічну доброчесність при використанні даних. 

Отже, ШІ має великий потенціал та є ефективним інструментом для навчання та розвитку цифрової компетентності майбутніх вчителів фізичної культури, може використовуватись для надання індивідуальної підтримки та допомоги студентам. Важливо використовувати ШІ відповідальна та етично та звернути увагу на розробку та впровадження правил та норм щодо використання ШІ в освіті загалом та кожному закладі освіти зокрема. 

Список посилань

1. Концепція розвитку цифрових компетентностей, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від  3 березня 2021 р. № 167-р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text

2. https://chatgpt.com.ua/

3. https://bard.google.com/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНКЛЮЗІЯ В НАВЧАННІ ТА СПОРТІ В УКРАЇНІ ТА ЗА КОРДОНОМ
25.10.2023 18:13
ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ТА ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЖИМІ ШТАНГИ ЛЕЖАЧИ ПАУЕРЛІФТЕРІВ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ
23.10.2023 18:28
ВПЛИВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ СТУДЕНТІВ З РІЗНИМ РІВНЕМ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ
17.10.2023 01:16
СКАНДИНАВСЬКА ХОДЬБА ЯК СПОСІБ ДОСЯГНЕННЯ ЗДОРОВ'Я В УМОВАХ СУЧАСНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО СВІТУ
16.10.2023 15:54
ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ЕТАПІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
12.10.2023 19:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.479 сек. / Mysql: 1415 (0.399 сек.)