:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ТРУДОВИМИ РЕСУРСАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ :: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ТРУДОВИМИ РЕСУРСАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ
:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ТРУДОВИМИ РЕСУРСАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УПРАВЛІННЯ ТРУДОВИМИ РЕСУРСАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ

 
16.03.2023 11:53
Автор: Карпенко Яна Володимирівна, студентка 4 курсу, факультет екoнoміки та підприємництва, Вінницький націoнальний аграрний університет, м. Вінниця, Україна
[1. Економічні науки;]

Анoтація. У статті розкрито особливості складових елементів технології управління туристичної сфери та покращення стратегії розвитку туристичного підприємства. Наголошено на відмінностях управління персоналом туристичних підприємств від підприємств інших галузей. Акцентовано на підходах до класифікації методів і інструментів управління персоналом. Відзначено важливість підвищення ефективності управління персоналом, зокрема, з застосуванням інноваційних методів та інструментів

Ключoві слoва: туристичні підприємства, персонал туристичних підприємств, управління персоналом, методи та інструменти управління персоналом.

Аbstrаct. The article reveals the features of the constituent elements of the management technology of the tourism sphere and the improvement of the strategy of the development of the tourism enterprise. Differences in personnel management of tourism enterprises from enterprises of other industries are emphasized. Emphasis is placed on approaches to the classification of personnel management methods and tools. The importance of increasing the efficiency of personnel management, in particular, with the use of innovative methods and tools, was noted.

Key words: tourist enterprises, personnel of tourist enterprises, personnel management, methods and tools of personnel management.

Вступ. Управлiння персoналу пoсiдає чiльне мiсце у системi управлiння пiдприємствoм. Oсoбливo у такiй галузi як туризм. Ефективність будь-якої організації визначається багатьма факторами. Одним із головних є, безумовно якість менеджменту підприємства та стратегічне мислення персоналу. Для того, щоб організація була успішною та досягала найкращих результатів, необхідна якісна реалізація всіх принципів, правил та навиків у формуванні стратегії управління, найновітніших технологій , а також  застосування необхідних стилів та методів керування туристичною фірмою, зважаючи на складові елементи процесу управління та умови функціонування фірми на ринку туристичних послуг. 

Також, сьогодні зростає інформаційне навантаження управління, що нерідко призводить до випадання з поля зору важливих тенденцій. Управління людськими ресурсами є одним із найважливіших компонентів менеджменту туристичної фірми, а вибір певного індивідуального методу управління персоналом на підприємстві є позитивним фактором його загальної діяльності. 

Управління персоналом базується на врахуванні людського фактора як визначального чинника успішності підприємств. З цього приводу погодимось з Щербиною А.М., котра наголошує: «Зростання ролі людського фактора в туристських організаціях відбилося на ускладненні завдань управління персоналом, функціональних обов'язках і рівні професійної компетентності менеджерів. При всьому різноманітті існуючих підходів до цих проблем в різних промислово розвинених країнах основними найбільш загальними тенденціями є: формалізація методів і процедур відбору кадрів, висунення молодих і перспективних працівників. Ці загальні тенденції повинні враховуватися у вітчизняній практиці управління туристською організацією» [5].

Застосування новітніх методів та інструментів управління персоналом у першу чергу має орієнтуватись на досягнення завдань діяльності підприємства, ключових цілей, що ставляться перед колективом та окремими працівниками. З цього приводу М. Г. Бігдан та Ю. Ю. Карлик підкреслюють, що у перспективі в індустрії туризму буде відбуватися переорієнтація управління по шляху підвищення ефективності використання персоналу. Тому, зауважують науковці, найбільш передові туристичні організації в світі вже в даний час визнають, щоб бути конкурентоспроможними на ринку, необхідно мати професійно-підготовлених співробітників і серйозно займатися питаннями управління персоналом  [2].

Культура спілкування в колективі являє собою сучасний управлінський механізм, що сприяє цілісності організації, її ефективному розвитку та визначає успіх функціонування і перспективи зростання. Комунікаційні зв'язки формуються саме менеджерами за допомогою прийняття й впровадження певних стандартів мислення та поведінки. Водночас базисним поняттям є культурна орієнтація окремої людини, що відображає внутрішній стан особистості у стосунках з іншими. Разючим свідченням ефективного управління компанією є щире бажання кадрів віддано працювати й творити, реалізовуючи значний внесок у суспільну діяльність. Робота є невід'ємною частиною життя, і тому вкрай важливо, щоб вона була до душі, приносила позитивні емоції, причому, активне залучення персоналу в діяльність організації підвищує її результати [1].

Управління - це економічна категорія, яка представляє особливу форму економічних відносин, що впливають на процеси, об'єкт чи систему, аби зберегти її стійкість, або перевести в інший стан відповідно до поставлених цілей. Управління людськими ресурсами є одним із найважливіших компонентів менеджменту туристичної фірми. Високий рівень мотивації працівників є запорукою постійно зростаючого рівня якості туристичних послуг, що автор обґрунтовує, досліджуючи проблему на різних рівнях.

Визнання персоналу ключовим елементом успіху туристичних підприємств означає потребу у відповідному управлінні трудовими ресурсами, що пов'язано з необхідністю вирішення низки проблем, які стосуються: пошуку, утримання й розвитку працівників, мотивування, створення відповідних умов пращ, оцінки ефективності використання персоналу тощо. Необхідно також пам'ятати, що людський чинник не лише обумовлює правильний перебіг діяльності з надання послуг у туристичному підприємстві, а також є джерелом витрат і суб'єктом господарювання.

В основі управління підприємствами слід розглядати функції управління як особливі види діяльності, що відображають види або стадії цілеспрямованого впливу на зв'язок і відносини між людьми в процесі виробництва; функції управління є центральними в теорії та практиці управління, оскільки розкривають сутність і зміст управлінської діяльності на всіх рівнях управління; забезпечують ефективну та оперативну реакцію керуючої системи (суб'єкта управління) на зміни керованої системи (об'єкта управління).

До загальних функцій управління відносяться такі: 

• планування, 

• організація,

• регулювання, 

• координування, 

• стимулювання,

• контроль. 

До специфічних функцій управління, які пов'язані з процесами прийняття управлінських рішень, з організацією процесу управління відносяться такі функції: 

• підготовка рішення; 

• координація виконання рішення; 

• контроль за виконанням прийнятих рішень; 

• виконання рішень.

Одним із основних наслідків управління людським капіталом є виявлення у працівників підприємства найкращих рис. Цього можна досягти, забезпечуючи персоналу задоволення від виконуваної роботи, оплати і умов праці, відчуття реалізації у рамках виконуваних завдань і обов’язків, завдяки отриманню від підлеглих визнання за досягнення, активність та реальну підтримку з їхнього боку. Власники й менеджери туристичних підприємств мають випереджати очікування своїх працівників, пропонуючи їм комплекс цінностей, які пов’язані з:

• самореалізацією (нові виклики, реалізація нових задумів, свобода діяльності тощо);

• постійною самоосвітою, розвитком (підвищення кваліфікації, тренінги, кар’єрне зростання тощо);

• визнанням і винагородженням (спостереження за зусиллями працівників, оцінка активності членами трудового колективу, оплата праці, доплати за стаж, нагороди, соціальна діяльність);

• формуванням організаційної культури, ефективніших каналів комунікації та менеджерського лідерства, що забезпечить реалізацію наведених вище тез [3].

Процес створення людського капіталу в туристичному підприємстві має виняткове значення. З огляду на специфіку своєї діяльності та потребу комунікації не тільки з пропозицією (продуктом), ціною, але також якістю послуг та маркою, туристичні підприємства мають здійснювати діяльність у сфері управління людськими ресурсами, яка сприяє створенню згаданого капіталу. У цьому процесі можна виокремити такі елементи:

• формування стратегії створення людського капіталу як складової стратегії діяльності підприємства;

• оцінка потреб у кадрах, характеристика особистісних ознак, компетенції й умінь, необхідних для виконання посадових завдань;

• моніторинг процесу добору потенційних працівників та їх ставлення до функціонування підприємства (у спосіб, який забезпечить створення позитивних зв’язків працівників з місцем праці);

• використання індивідуального інтелектуального капіталу працівників, формування відчуття приналежності до підприємства, що забезпечує не лише бажаний (високий) рівень виконання завдань, а також є наслідком розвитку індивідуального капіталу (вміння, вправності, рівня знань, рис характеру, досвіду);

• турбота про постійне навчання працівників, підвищення їхньої кваліфікації, зв’язок працівників з положеннями стратегії підприємства;

• забезпечення працівникові свободи вибору, участі у прийнятті управлінських рішень;

• збільшення втрат зі звільнення як у фінансовому (доплати, премії, додаткові послуги), так і в нематеріальному вимірах;

• турбота про швидке надання працівникам потрібної інформації, обмін знаннями (створення у підприємстві внутрішнього ринку знань).

Більшість туристичних підприємств в Україні належить до малих суб’єктів підприємницької діяльності. Вони мають дуже обмежені можливості розвитку кар’єри працівників, а іноді взагалі не мають планів розвитку персоналу. Для молодих працівників, які прагнуть реалізувати свої професійні амбіції, це означає, що з часом вони змушені будуть шукати іншу роботу. За відсутності системи внутрішнього просування важко втримати таких працівників на підприємстві. З іншого боку, зростання кількості осіб з вищою кваліфікацією у туристичних підприємствах вимагатиме від працедавців не лише здійснення сподівань цих осіб, а також реалізації дій, які сприяють розвитку працівників.

Існування найважливіших елементів процесу управління людськими ресурсами у туристичних підприємствах засвідчує їх ключову роль у функціонуванні цих суб’єктів та їх конкурентоспроможність. У будь-якій діяльності у сфері кадрової політики й управління трудовими ресурсами має простежуватися чітка позиція з формування на підприємстві людського капіталу, тому що в сучасних умовах господарювання він стає стратегічною компетенцією суб’єкта господарювання. Управління цим капіталом потребує такого сприйняття ролі працівника на підприємстві, яке дасть змогу повністю використати його потенціал [4].

Висновок. Управлiння людськими ресурсами є oдним з найважливiших напрямків діяльності oрганiзацiї i вважається oснoвним критерiєм її екoнoмiчнoгo успiху, навiть пoпереду вдoскoналення технiчнoгo прoцесу. Мoжна мати вiдмiнну технoлoгiю, але при неквалiфiкoванoму персoналi рoбoта буде втрачена. Таким чинoм, ключoвoю складoвoю бiзнесу є управлiння кадрами та технoлoгiя управлiння персoналoм. Висoка мoтивацiя персoналу - це важлива умoва успiху oрганiзацiї.

Жoдна кoмпанiя не мoже прoцвiтати без настрoю працiвникiв на рoбoту з висoкoю вiддачею, без висoкoгo рiвня приналежнoстi персoналу, без зацiкавленoстi членiв oрганiзацiї в кiнцевих результатах i без їхньoгo прагнення внести свiй внесoк у дoсягнення пoставлених цiлей. Саме тoму такий висoкий iнтерес керiвникiв i дoслiдникiв, щo займаються управлiнням, дo вивчення причин, якi змушують людей працювати з пoвнoю вiддачею сил i в iнтересах oрганiзацiї.

Список використаних джерел

1. Германюк Н.В. Сучасні засади ефективного менеджменту в організації. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 20. С. 43-47

2. Кошовий Б.-П. О, Новіков В.В. Управління персоналом туристичних підприємств: методи та інструменти. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/163-Article%20Text-309-1-10-20200209%20(1).pdf  (дата звернення 20.02.23)

3. Кудла Н. Є. Управління персоналом туристичного підприємства. URL: https://cutt.ly/r8F1brK 

4. Особливості управління персоналом на туристичному підприємстві. URL: https://revolution.allbest.ru/management/00665895_1.html (дата звернення 23.02.23) 

5. Щербина А. М. Особливості управління персоналом на туристичних підприємствах. Моделювання регіональної економіки. 2013 р. С. 310-316 .

__________________


Науковий керівник: Прилуцький А.М., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, готельно-ресторанної справи та туризму, Вінницький націoнальний аграрний університет, м. Вінниця, Україна 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ВІЙНИ
18.03.2023 23:45
ФОРМУВАННЯ ЗГУРТОВАНОГО ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА
18.03.2023 23:17
MODERN FACTORING IN UKRAINE
18.03.2023 20:28
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
17.03.2023 11:29
ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ
16.03.2023 20:29
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ
16.03.2023 12:53
УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС ПРОЦЕСАМИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В БУДІВЕЛЬНІЙ ГАЛУЗІ
16.03.2023 10:50
РОЛЬ МОРАЛІ ТА ЕТИКИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ БУХГАЛТЕРІВ
16.03.2023 10:19
АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ТА ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ ПОВОЄННОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
15.03.2023 23:18
CURRENT ISSUES OF MANAGEMENT AND ADMINISTRATION OF STRATEGIC DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL ENTERPRISES
15.03.2023 12:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.172 сек. / Mysql: 1425 (0.135 сек.)