:: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ :: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
:: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 
15.02.2023 14:12
Автор: Довгань Ольга Сергіївна, студентка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, Навчально-науковий інститут іноземної філології; Стахова Ольга Олександрівна, кандидат психологічних наук, доцент, Житомирський державний університет імені Івана Франка
[4. Психологічні науки;]

Дистанційне навчання в процесі свого розвитку пройшло тривалий шлях від простих листів, що надсилаються поштою, до надсучасних інтернет-технологій та супутникового зв’язку. У кожній країні цей шлях був особливий. У той час, поки в західних країнах розвивали технологічну складову процесу освіти, в Україні воліли звертати увагу на методику викладання та організації контролю знань, звертаючись переважно до методу поєднання практики й теорії у закладах освіти різних рівнів.

В Україні датою офіційного початку запровадження дистанційного навчання можна вважати 21 січня 2004 року, коли наказом № 40 Міністерства освіти і науки України було затверджено «Положення про дистанційне навчання» [3], яке поклало початок запровадженню нових технологій у галузі освіти. На сьогоднішній день порядок організації та запровадження дистанційного навчання визначено Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 [1].

Дистанційне навчання – тип навчання, заснований на освітній взаємодії віддалених один від одного педагогів та учнів, що реалізується з допомогою телекомунікаційних технологій та ресурсів мережі Інтернет. Для дистанційного навчання характерні всі притаманні навчальному процесу компоненти системи навчання: зміст, цілі, організаційні форми, засоби навчання, система контролю та оцінки результатів [3].

Дистанційна форма освіти широкого використання набула за часів пандемії COVID-19 й зі зменшенням темпів її розповсюдження по сьогоднішній день активно використовується в Україні через повномасштабне вторгнення росії на її територію. Така форма навчання слугує альтернативним способом набуття знань, що спрямована не тільки на забезпечення та цілісність освітнього процесу, а й на збереження життя здобувачів освіти та педагогів.  

Утім, як показав вітчизняний досвід, на момент широкого впровадження дистанційної освіти в України освітня система, незважаючи на певні переваги цього формату (використання в освітньому процесі новітніх досягнень інформаційних і телекомунікаційних технологій, формування компетентності у використанні ІКТ, підвищення комп’ютерної грамотності у сучасному інформаційному суспільстві; доступ до обширних інформаційних ресурсів, недоступних під час звичайних занять у традиційному форматі навчання; великий ступінь свободи учня порівняно з традиційною формою навчання; індивідуальна організація процесу навчання, що допомагає підлаштуватися до потреб та особливостей дитини; відкриття можливостей для підвищення популярності та ефективності методів навчання, пов’язаних із розвитком креативності учнів, створення умов для творчого самовираження школярів тощо), не була готова до такого несподіваного кроку [2]. 

Підтвердженням цьому є результати теоретичних і прикладних досліджень ряду науковців, зокрема Н. Муліна, Л. Калайдова, Л. Віткіна, М. Миговича, О. Адаменко, М. Мурашко й ін., які вказали на труднощі, пов’язані з утіленням дистанційного навчання в освітньому процесі. Серед його недоліків дослідники виокремили перш за все труднощі технічного й педагогічного характеру, пов’язані з освоєнням нових технологій і нового програмного забезпечення; з обробкою великих обсягів інформації; з організацією робочого дня та відпочинку (навчальний процес виходить за межі звичайного графіка занять і може розтягнутися на весь день – складається враження, що навчання займає весь час). Серед психологічних проблем, які супроводжують дистанційне навчання, було звернуто увагу на труднощі встановлення контакту та отримання зворотного зв’язку від педагогів; брак у школярів емоційної підтримки та зацікавленості з боку вчителів; наявність почуття неповноцінності у тих учнів, які мають недостатньо сучасне технічне обладнання (телефон, планшет, ноутбук, комп’ютер); прояв надмірної сором’язливості школярів, викликаний відеозаписом уроку, присутністю родичів на заняттях (не у всіх є можливість усамітнитися під час уроку через житлові умови). 

Як бачимо, зазначені вище проблеми є різнобічними й несуть для учнів різне психологічне навантаження, яке сьогодні є предметом вивчення та подолання багатьох представників як педагогічної, так і психологічної науки. Натомість, виступаючи дещо незвичною, іноді стресовою формою навчання у нашому суспільстві, дистанційна освіта все ж таки залишається зручним, прийнятним типом освіти в Україні сьогодні, в екстремальний, нелегкий період життя країни, забезпечуючи щодня безперервність здобуття молоддю знань, досвіду, які знадобляться їй в недалекому майбутньому для відбудови нашої держави.

Список використаних джерел:

1. Деякі питання організації дистанційного навчання : Наказ МОН України від 08.09.2020 № 1115. URL : https://zakon.rada.gov.ua/go/z0941-20 (дата звернення: 16.01.2023).

2. Пітулей В. В. Особливості впливу дистанційного навчання на психіку студента та викладача // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал. Острог, 2021. № 12. С. 64–68.

3. Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ МОН України від 21.01.2004 № 40. URL : https://zakon.rada.gov.ua/go/z0464-04 (дата звернення: 25.01.2023).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС В УМОВАХ ВІЙНИ і ПЕРЕБОЇВ ЕЛЕКТРИКИ Та Його ПОДОЛАННЯ
25.01.2023 18:19
ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
17.02.2023 20:25
ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ
16.02.2023 21:35
КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ У ЗАРУБІЖНИХ ТЕОРІЯХ ОСОБИСТОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИЦІ
16.02.2023 13:24
ВИДИ ДЕПРЕСИВНИХ СТАНІВ
16.02.2023 13:22
ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКСТРАВЕРСІЇ ТА ІНТРОВЕРСІЇ
16.02.2023 13:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.214 сек. / Mysql: 1425 (0.168 сек.)