:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ

 
20.02.2019 12:03
Автор: Закар’ян Єлізавета Жанівна, студентка факультету економіки та управління підприємництвом, Одеський національний економічний університет; Єгупов Юрій Артемович, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Дієвість системи управління конкурентоспроможністю продукції багато в чому визначається методологічним і методичним рівнем інструментарію, що використається. Одне з ключових місць у складі останнього займають методи порівняльного аналізу продукції за даною найважливішою її характеристикою.

У сучасній економічній науці для оцінки конкурентоспроможності продукції використовується понад 100 методів [1, с. 23], що дозволяють з тією чи іншою мірою об'єктивності та точності визначити її місце в конкурентному середовищі. На особливу увагу серед них, на нашу думку, заслуговує метод, заснований на розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару [2, с. 74].

Даний показник (К) відображає відмінності між аналізованим і еталонним товарами в величині споживчого ефекту, що припадає на одиницю витрат. Він розраховується за формулою:




де Iтп - зведений індекс конкурентоспроможності товару по технічним параметрами, які характеризують основні споживчі властивості товару; Iцс - індекс ціни споживання товару.

Якщо К > 1, то це означає, що аналізований товар за рівнем конкурентоспроможності перевершує еталонний товар, якщо К = 1 – знаходиться на одному з ним рівні. При К <1 – конкурентоспроможність аналізованого товару поступається еталонному. 

У якості еталону, як правило, використовують реально існуючий товар, який має найкращі значення основних якісних параметрів і цінових характеристик. У тому випадку, коли не представляється можливим виділіть реальний виріб-еталон, можна використовувати штучно побудований товар. Його основні характеристики визначаються на рівні середньоарифметичних зважених значеній параметрів продукції основних конкурентів на цільовому ринку, що досліджується.

Основна перевага даного методу полягає в простоті використовуваного інструментарію, що не потребує спеціальної підготовки аналітиків. Разом з тим, даний метод має і ряд суттєвих недоліків, що ускладнюють його практичне застосування. До основного з них слід віднести суттєві труднощі, що виникають при формуванні інформаційного поля. Так, для отримання коректних результатів аналітик повинен мати у своєму розпорядженні великий обсяг детальної й достовірної інформації про значення якісних параметрів і цінові характеристики порівнюваних товарів.

Навіть в умовах обмеженої номенклатури продукції, що випускається, отримання такої інформації утруднено, або пов'язане зі значними витратами. На підприємствах же кабельної промисловості, де кількість асортиментних позицій (марко-розмірів) в розрізі окремих груп кабельної продукції (волоконно-оптичний кабель, LAN-кабель та ін.) досягає декількох тисяч, таке завдання не вирішується в принципі. Якщо використовувати традиційний метод розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару. Більш того, використання традиційного методу не дозволяє отримати узагальнюючі характеристики рівня конкурентоспроможності окремих напрямків (номенклатурних груп) кабельної продукції.

З метою усунення даного недоліку і розширення сфери застосування даного методу ми пропонуємо здійснити його модифікацію, основний зміст якої полягає в наступному:

1) необхідно перейти до оперування суто відносними оцінками якісних і цінових характеристик для окремих напрямків (номенклатурних груп) кабельної продукції;

2) в якості інструментарію встановлення зазначених оцінок слід використовувати метод експертних оцінок;

3) при встановленні оцінок експертним шляхом доцільно використовувати 5-ти бальну шкалу. При цьому вищому рівню якості буде відповідати оцінка «5», нижчому – «1». При встановленні цінових оцінок – навпаки – вищу оцінку «5» матиме найнижча ціна, найменшу «1» – найбільш висока ціна. Зазначені відмінності у встановленні якісних і цінових оцінок пов'язані суто з алгоритмічними особливостями розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару.

Слід звернути увагу на те, що сутнісної характеристиці даного показника, на наш погляд, буде відповідати дещо інша назва. А саме – інтегральна оцінка конкурентоспроможності товару. Принципово змінюється і формула його розрахунку. Так, замість співвідношення зведених індексів ми переходимо до підсумовування зведених оцінок, зважених за допомогою вагових коефіцієнтів:




де Кінтij – інтегральна оцінка конкурентоспроможності j-го виду кабелю для і-го підприємства; КяijКцij , – якісні та цінові експертні оцінки j-го виду кабелю на і-му підприємстві відповідно; βя, βц , – коефіцієнти вагомості, що відображають відносну важливість якісних та цінових характеристик продукції відповідно. 

Кількісні значення коефіцієнтів вагомості визначаються за умовами, що їх загальна сума має дорівнювати 1, тобто:




Розраховані інтегральні оцінки конкурентоспроможності з урахуванням відносної важливості чинників відображені в таб. 1.  Там же наведені середні інтегральні оцінки для кожного виду кабелю ( Кінтcj ), визначені за формулою (4):




де m – кількість підприємств виробляючих відповідний вид кабелю.




Для більшої наочності результатів порівняльного аналізу конкурентоспроможності продукції, що надані в табл. 1, ми пропонуємо розраховувати інтегральний індекс конкурентоспроможності ( Iкij ):




Даний показник, результати розрахунків якого наведені у табл. 2, характерізує для кожного підприємства в розрізі окремих видів кабелю співвідношення інтегральної і середньої оцінки. Він показує, на скільки пунктів інтегральна оцінка конкурентоспроможності продукції перевищує середню оцінку або, навпаки, поступається останньої.




Якщо інтегральний індекс Iкij >1, це свідчить, що данний вид кабелю, який випускається на відповідному підприємстві, є більш конкурентоспроможним на вітчизняному ринку відносно середнього значення. І, навпаки, Iкij < 1 свідчить, що конкурентоспроможність даного виду кабелю нижче середнього рівня. 

Дані табл. 2 наочно свідчать про те, що продукція ПАТ «Одескабель» є конкурентоспроможною майже за всіма видами кабелю. Виключенням є кабелі та дроти силові, але різниця зовсім мала, що показує здатність ПАТ «Одескабель»  конкурувати на ринку і за даною номенклатурною групою продукції.

Список використаної літератури:

1. Буркинский Б.В. Конкурентоспособность продукции и предприятия / Б.В. Буркинский, Е.В. Лазарева. – Одесса: ИПРЭИ НАН Украины, 2002. – 132с.

2. Егупов Ю. А., Купинец Л. Е. Бизнес-план: методика разработки и анализа. // Ю. А. Егупов, Л. Е. Купинец // Навчальний посібник.  Одесса: Оптимум, 2001. – 230 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
19.02.2019 16:16
СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ
19.02.2019 09:58
УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ КАПІТАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
19.02.2019 09:24
ОБҐРУНТУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИТРАТ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
17.01.2019 14:50
ВИБІР МЕТОДІВ ТА ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ СТІЙКІСТЮ
15.02.2019 13:19
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ЄС
13.02.2019 16:20
ГАРМОНІЗАЦІЯ МИТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ З МІЖНАРОДНИМИ НОРМАМИ
12.02.2019 16:29
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «ТОЧНО В ТЕРМІН» ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗАПАСАМИ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:54
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИРОБНИЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:43




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.731 сек. / Mysql: 1396 (0.663 сек.)